پرسپولیس نیوز: رئیس فدراسیون فوتبال آلبانی از امضای تفاهم‌نامه با فدراسیون فوتبال ایران ابراز خرسندی کرد.

آرماند دوکا، رییس فدراسیون فوتبال آلبانی در ابتدای نشست خبری با مهدی تاج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدا جا دارد که به فوتبال ایران به خاطر صعود به جام جهانی تبریک بگویم و  امیدوارم در جام جهانی موفق شوید. از نظر من شما رقبای قدرتمندی دارید اما می‌توانید موفق باشید. تیم ملی فوتبال آلبانی تا  حالا به جام جهانی صعود نکرده اما در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار به جام ملت‌های اروپا صعود کرد که یک موفقیت بزرگ بود.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت:‌ آلبانی یک کشور کوچک است اما در این سالها رشد خوبی داشته و صعود به جام جهانی همواره برای فوتبال ما یک رؤیا بوده است، همانطور که می‌دانید ما برای امضای تفاهم‌نامه به تهران سفر کردیم و این گام اول برای تبادل اطلاعات فوتبال دو کشور خواهد بود.

وی افزود: مطمئناً این قدم می‌تواند بسیار مؤثر باشد. فوتبال ما و فوتبال ایران از دو کنفدراسیون مجزا تشکیل شده و شاید به همین دلیل درخواست‌های متفاوتی داشته باشیم، اما می‌توانیم به هم کمک کرده و آمادگی اجرای تفاهم‌نامه را داریم. ما تصمیم داریم از تجارب فوتبال ایران استفاده کنیم و این می‌تواند یک گام بسیار مؤثر باشد. بازی‌های دوستانه، آموزش مربیان و تبادل‌نظر می‌تواند به فوتبال دو کشور کمک‌های بسیار زیادی کند.

دوکا در ادامه نشست خبری تأکید کرد: با توجه به جزئیات تفاهم‌نامه می‌توانیم داوران مختلف، بازیکنان و داوران بسیار زیادی را بین فوتبال دو کشور تبادل کنیم، ما می‌توانیم در بازی‌های مهم لیگ آلبانی از داوران بزرگ استفاده کنیم و اگر فدراسیون‌های دو کشور با هم توافق کنند، بازیکنان ایرانی و آلبانیایی را جزو بازیکنان محلی محسوب کنیم که مشمول قانون خارجی بودن نشوند. توافقنامه برای همین است، اگر فدراسیون فوتبال ایران نیازمند زمین باشد، ما آن را دراختیارش می‌گذاریم و یادم می‌آید یکبار هم یک بازی دوستانه با تیم ملی ایران انجام دادیم که ما یک بر صفر حریف را شکست دادیم. در آستانه جام جهانی، ایران باید با حریفی بازی کند که برنده شود و با روحیه خوب به جام جهانی برود.

دوکا تاکید کرد: همه چیز تفاهم نامه دو جانبه بین ایران و آلبانی مهم است.از فوتبال ساحلی و فوتسال گرفته تا فوتبال که رشته اصلی است و ما می‌خواهیم در این بین تبادل خوبی با ایران داشته باشیم. شاید هر دو کشور نیاز به کمپ تمرینی داشته باشند که ما در این زمینه همه گونه همکاری را با دو کشور خواهیم داشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)