رئیس فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت حضور پرسپولیس و استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را ارائه کرد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت حضور استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: فردا وزیر جلسه‌ای گذاشته و برخی موارد را فقط خودش می‌تواند برطرف کند. باید دید مالکیت باشگاه‌ها چگونه خواهد شد. طبق قانون هر فردی نمی‌تواند در دو باشگاه مشترک‌المنافع باشد. باید به صورت جدی این کار را انجام بدهیم تا مشکل سرخابی ها حل شود. هر دو باشگاه به بورس رفتند.

وی افزود: هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بورس رفتند. ماهاجان رئیس کمیته مجوز حرفه‌ای AFC با نظر شیخ سلمان مأمور شد به هتل ما بیاید و 2-3 ساعت تکالیف را شرح بدهد. 3 ساعت با وی در مالزی جلسه داشتیم که گفت هنوز قانع نشده‌ایم که پرسپولیس و استقلال دولتی نیستند،‌ باید به شکلی ما را قانع کنید. همه دلایلش هم درست بود. صحبت ها و تعاملات خوبی در این باره صورت گرفته است و بزودی موانع در این باره برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: باید برای کسب مجوز حرفه‌ای AFC را قانع کنیم. باید مجدد کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای تشکیل بدهیم، اعضا این کمیته‌ها و فرزندان‌شان نباید در باشگاه‌ها منفعت داشته باشند. باید این موضوع را نهایی کنیم. می‌توانم امیدوارم باشم کمیته مجوز حرفه‌ای به صورت قطعی تا دو ماه دیگر رفع تعلیق خواهند شد و استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان بازمی‌گردند. باید این موضوع را نهایی کنیم. می‌توانم امیدوارم باشم کمیته مجوز حرفه‌ای به صورت قطعی تا دو ماه دیگر رفع تعلیق خواهند شد و استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان بازمی‌گردند.

تاج افزود: یکی از قول های من قبل از انتخابات فدراسیون همین کسب مجوز حرفه ای برای این دو باشگاه و همه باشگاه ها بود که در ملاقات با شیخ سلمان و همین ملاقات های اخیر در این باره رایزنی کردم و باعث شد تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه ای رفع شود.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: چندین ایمل به سرخابی‌ها زده بودند که بدون جواب مانده بود. این اقدام مورد پسند ما نیست ولی اکنون کارها به بهترین شکل انجام می‌شود. برخی مواردی که باید برای AFC می‌فرستادیم امروز ظهر ارسال کردیم. تکالیف خود را انجام دادیم و ان‌شاءالله وزارتخانه کمک کند تا همه تکالیف انجام شود. باید برای کسب مجوز حرفه‌ای AFC را قانع کنیم. باید مجدد کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای تشکیل بدهیم، اعضا این کمیته‌ها و فرزندان‌شان نباید در باشگاه‌ها منفعت داشته باشند. باید این موضوع را نهایی کنیم. می‌توانم امیدوارم باشم کمیته مجوز حرفه‌ای به صورت قطعی تا دو ماه دیگر رفع تعلیق خواهند شد و استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان بازمی‌گردند.

*امکان استفاده از شرکت دانش بنیان داخلی برای استفاده از VAR نیست

وی در خصوص آخرین وضعیت ورود VAR به کشورمان گفت: یکی از الزام‌هایی که داوران بین‌المللی ما باید داشته باشند کسب مدرک VAR است. اکنون فقط علیرضا فغانی به دلیل گذراندن دوره‌های این سیستم می‌تواند در جام جهانی قضاوت کند. فیفا پنج شرکت را در این زمینه اعلام کرده که باید با یکی از آنها قرارداد ببندیم اینکه می‌گویند باید از یک شرکت دانش‌بنیان داخلی استفاده کنید امکانش نیست.

*همه شرایط فراهم شود شاید بعد از جام جهانی از VAR استفاده کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: یکی از شرکت‌ها در رژیم صهیونیستی و دیگری در آمریکا ثبت شده‌اند که امکان استفاده از آنها را نداریم. در مورد سه شرکت دیگر استعلام کرده‌ایم. فدراسیون فوتبال اعلام می‌کند باشگاه‌ها می‌توانند با این شرکت‌ها قرارداد ببندند. در تعطیلی رقابت‌ها برای جام جهانی پیگیر موضوع هستیم. امیدواریم هفته آینده قراردادی را با شرکت مورد نظر منعقد کنیم تا در ادامه باشگاه‌ها با آن قرارداد ببندند. باید در دو ماه آموزش داوران را انجام بدهیم. اگر همه این موارد به خوبی انجام شود شاید بتوانیم بعد از جام جهانی از VAR استفاده کنیم.

تاج تصریح کرد: پیش از این اعلام کردم برنامه‌های پس از رسیدن به ریاست فدارسیون دارم یکی از آنها مربوط به مجوز حرفه‌ای است که اگر انجام نشود کل لیگ ما تعلیق خواهد شد، یک سال کمیته مجوز ما را تعلیق کرده بودند اما با شیخ سلمان، اینفانتینو و AFC صحبت کرده و گفتم همه مقدمات را فراهم می‌کنیم. به همین دلیل تعلیق کمیته مجوز حرفه‌ای به دو ماه رسید باید در این مدت مشکلات را برطرف کنیم. در غیر این صورت خطر ارسال پرونده پرسپولیس و استقلال به کمیته انضباطی وجود دارد. حتی ممکن است تا دسته سوم پایین بروند. این مسائل برای فوتبال ما خیلی بد است. اما خوشبختانه اتفاقاتی در حال افتادن است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)