پرسپولیس نیوز : رئیس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه شهرداری می‌تواند به کمک استقلال و پرسپولیس بیاید، تاکید کرد: متاسفانه شهردار تهران به این دو تیم پر طرفدار پایتخت بی‌توجهی می‌کند.

مقداد نجف‌نژاد با بیان این مطلب افزود: مدیران استقلال و پرسپولیس به خاطر مشکلات مالی در شرایط سختی مدیریت می‌کنند و به جای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای حضور قدرتمند در میادین ملی و بین‌المللی ناگزیرند دنبال تامین منابع مالی باشند.

وی افزود: این در حالی است که شهرداری می‌تواند در این موضوع ورود کند و با توجه به منابع مالی عظیمی که در اختیار دارد به دو تیم پر طرفدار پایتخت کمک کند. بودجه عمرانی شهرداری بین 10 تا 15 هزار میلیارد تومان است که فقط یک درصد از این مبلغ می‌تواند مشکل مالی استقلال و پرسپولیس را حل کند.

نجف‌نژاد تصریح کرد: استقلال و پرسپولیس متعلق به تهران است و باید مورد حمایت شهرداری باشد ولی قالیباف در این زمینه بی‌توجهی می‌کند که این مسئله قابل اغماض نیست.

نماینده مردم بابلسر یادآور شد: قالیباف گفته اگر استقلال قهرمان آسیا شود به هر بازیکن یک دستگاه آپارتمان می‌دهیم، اما من اعتقاد دارم استقلال و پرسپولیس باید اول خود را مهیای این حضور قدرتمند کرده باشند، بعد به فکر پاداش‌دادن به آنها باشیم.

نجف‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی اظهار داشت: تاکید و توصیه من به مسئولان وزارت ورزش همواره این بوده که در این زمینه شتابزده عمل نکنند، هم از پیگیری‌های خادم تشکر می کنم که تمهیدات قانونی را برای واگذاری این دو باشگاه فراهم کرده، ولی باید تاکید کنم این واگذاری باید تمام و کمال باشد تا هزینه‌های مضاعفی به این دو تیم تحمیل نشود.

وی در مورد ارزش‌گذاری 120 میلیاردی تیم‌های استقلال و پرسپولیس برای حضور در مزایده اظهار داشت: بنده ارزش معنوی این دو باشگاه را بالاتر از اینها می‌دانم. شاید بشود دارای‌های فیزیکی را قیمت گذاشت، اما میلیون‌ها هوادار استقلال و پرسپولیس قیمت ندارند و نمی‌شود برای آنها مبلغ تعیین کرد. در حال حاضر تنها این برند استقلال و پرسپولیس است که واگذار می‌شود.

نجف‌نژاد در مورد واگذاری استقلال و پرسپولیس به پیشکسوتان این دو باشگاه اظهار داشت: به اعتقاد من پیشکسوتان از نظر مالی توان تامین منابع مالی باشگاه را ندارند، البته آنها ویژگی‌های خوبی دارند و آن هم اهلیت و از جنس ورزش بودن آنها است، اما باشگاه‌های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس نیاز به منابع با ثباتی دارند که تصور نمی‌کنم پیشکسوتان بتوانند چنین ویژگی را داشته باشند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس همچنین در ادامه درخصوص اظهارات وزیر ورزش در مورد پیش‌بینی نتایج بازی‌های تیم ملی در جام جهانی گفت: به نظرم این اظهارات بیشتر جنبه تشویقی دارد. خوب است که وزیر ورزش آرمانگرا باشد و آرزوهای بزرگ داشته باشد. در دنیای فوتبال چیزی غیر ممکن نیست و ممکن است هر نتیجه‌ای به دست بیاید. درست است که سطح فوتبال آرژانتین و نیجیریه بالاتر از ماست، اما در فوتبال این لحظه‌ها هستند که تعیین کننده‌اند و شاید بخت و اقبال به ما رو کند و نتیجه‌ای غیر ممکن در جام جهانی رقم بخورد.

وی در بخش پایانی سخنانش با انتقاد از ممنوعیت حضور برخی از نمایندگان مجلس در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی و مدیریت ورزشی اظهار داشت: به اعتقاد من این کار لطمه سنگینی به ورزش می‌زند و یک نوع فرصت‌سوزی است. ما مدیران توانمندی در ورزش داریم که نباید حذف شوند. به اعتقاد من باید از تجربه این مدیران استفاده شود، اما کارهای تخصصی به متخصصین واگذار شود.

وی تاکید کرد: به اعتقاد من این استنباط غلط از قانون است که مانع حضور نمایندگان مجلس و شورای‌شهر در مدیریت فدراسیون‌ها می‌شود و در واقع با این کار ظرفیت‌های بسیاری در ورزش از دست می‌رود و بیشترین لطمه به مدیریت ورزش وارد می‌شود.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)