پرسپولیس نیوز :  رئیس مرکز علمی – کابردی پرسپولیس گفت: ما می‌خواهیم این انحصار را بشکنیم که یک رشته چند کار را انجام بدهد. می‌خواهیم این استثمار تمام شود. ما به دنبال تحویل دادن فارغ‌التحصیل نیستیم بلکه می‌خواهیم نیروهای کارآمدی وارد فضای ورزش و فوتبال شوند.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، داریوش سودی در نشست اساتید و هیأت امنای مرکز علمی – کاربردی پرسپولیس افزود: من 16 سال در عرصه‌های مختلف ورزش بودم و در این مدت با خلاءهای زیادی روبرو شدم. همیشه این سوال را از خودم پرسیدم که چرا یک ورزشکار بعد از سال‌ها به قهرمانی می‌رسد ولی این شرایط تداوم پیدا نمی‌کند. پاسخ این بود که ما نیروی انسانی کارآمد برای حفظ این قهرمانی‌ها نداریم.

وی ادامه داد: در بازدیدی که از دانشگاه ورزش روسیه داشتم، رئیس این دانشگاه حرف جالبی زد. اینکه یک نفر به مدال طلای المپیک برسد مهم نیست، مهم این است که بتوانیم آدم‌هایی بسازیم تا آنها این قهرمانی را حفظ کرده و به افتخاراتشان تداوم بدهند. چون افراد به خاطر مسائل انگیزشی تا قهرمانی می‌روند و ما در ایران همین مشکل را داریم. تعریف رشته‌ها در این مرکز نیز با همین نگاه بود. ما دنبال تحویل دادن فارغ‌التحصیل نیستیم. ما می‌خواهیم نیروهایی را پرورش بدهیم که برای تخصص آنها نیاز و تقاضا وجود داشته باشد.

سودی تصریح کرد: پروفسور مولر از هیأت علمی دانشگاه کسل آلمان که به تهران هم آمده‌اند، باور نمی‌کردند ما این مسیر را در 10 ماه طی کرده‌ایم. او درباره یکی از رشته‌های ما گفته بود که نزدیک به یک سال است که روی آن کار می‌کنند و از من دعوت کردند در این 20 روز برای کمک به آنها سفری به آلمان داشته باشم. ما باید باور کنیم که از نظر علمی عقب نیستیم، فقط باید به پتانسیل‌ها فرصت ظهور بدهیم.

رئیس مرکز علمی – کاربردی پرسپولیس خاطر نشان کرد: این یک استعمار است که ما صد کار را در قالب یک رشته انجام می‌دهیم. ما می‌خواهیم این استعمار را بشکنیم و یک کار را به چند رشته تخصصی تبدیل کنیم. این یعنی فرصت شغلی جدید، یعنی نیروهای کارآمد و اینها برابر با بازدهی بیشتر است. باید این انحصار بشکند و یک مربی نمی‌تواند همه کارها را انجام بدهد. باید تخصص‌های مختلف جمع شود و ما این تخصص‌ها را نداشته‌ایم. من اینها را با آقایان؛ دکتر روحانی، دکتر لاریجانی و همین حالا با کاندیدای وزارت ورزش و جوانان مطرح کرده‌ام. ما معلولان زیادی داریم ولی هیچ فکری برای آنها نکرده‌ایم. ما 20 سال دیگر یک جامعه سالمند هستیم و از الان باید به فکر سلامتی و ورزش آن نسل باشیم، چون در آن مقطع فرصت تربیت نیروی انسانی را نداریم.

سودی در پایان گفت: کسی که به دانشگاه پرسپولیس آمد نباید فکر کند حتما فارغ التحصیل می‌شود. باید سخت بگیریم. باید آنها که کارشان این است، فرصت حضور پیدا کنند ولی بعد از آن باید کارآمد شوند تا فارغ‌التحصیل شوند. دانشگاه باید بین‌المللی و اقتصادی شود. می‌خواهیم در ایران اول بشویم و در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)