پرسپولیس نیوز :رئیس هیئت مدیره باشگاه پرتغالی گفت: ما این ۳ عزیز را روی پیشنهاد پرسپولیس و حمید استیلی به صورت چشم بسته قبول کردیم.

امین پیشیار در جلسه عقد قرارداد 3 بازیکن پرسپولیس با باشگاه بیرامار پرتغال گفت: ابتدا از مهمان‌نوازی خوب پرسپولیسی‌ها تشکر می‌کنم همچنین از حمید استیلی که به ما خیلی کمک کرد تشکر دارم، ما این 3 عزیز را روی پیشنهاد پرسپولیس و حمید استیلی به صورت چشم بسته قبول کردیم تا بتوانند در فوتبال اروپا پیشرفت خود را نشان دهند.

وی افزود: باشگاه بیرامار در سال 1922 و در شهر ابیرو که در شمال پرتغال و فاصله نیم ساعته پورتو قرار دارد. فاصله جغرافیایی نزدیک ما باعث شده روابط خاصی با پورتو داشته باشیم، در آخر فصل سال قبل با اختلاف 2 امتیازی از سوپرلیگای پرتغال به رده دوم لیگ دسته 2 سقوط کردیم. در کشور پرتغال هر هفته جدولی منتشر می‌شود که به آن جدول واقعیت می‌گویند و اشتباهات داوری و مسائل دیگر را در امتیازات دخیل نمی‌کنند، در آن جدول ما در میانه‌های جدول قرار داشتیم و نشان می‌داد که امتیازات زیادی را از دست دادیم.

وی افزود: در لیگ دسته دوم 22 تیم حضور دارند که 3 تیم می‌تواند به سوپرلیگا صعود کند، باید به لیگ 2 پرتغال لیگ یک و نیم گفت چرا که 5 تیم دسته یک در لیگ 2 نیز تیم‌های دومشان حاضر هستند، پورتو، اسپورتینگ و براگا در این لیگ حاضر هستند، ما جزو کاندیداهای بازگشت سوپرلیگا هستیم. پورتو و بنفیکا  چون بازیکنان زیادی دارند برای حفظ ریتم نفراتشان تعدادی از آنها را در لیگ دست 2 بازی می‌دهند، لیگ دسته 2 پرتغال از لیگ‌های هم‌سطح آن در کشورهای فرانسه و اطراف بسیار با کیفیت‌تر است به همین خاطر این سه بازیکن پرسپولیس می‌توانند توانایی خود را بسنجند، ما در افتتاح این مسابقات با پورتو بازی داشتیم و جالب بود که هریرا که با 8 میلیون یورو امسال خریداری شده است را در این بازی به میدان فرستادیم.

رئیس هیئت مدیره بیرامار در مورد کادر فنی تیمش اظهار داشت: مربی چند سال قبل ما اکنون هدایت اسپورتینگ را به عهده دارد، مربی فصل قبل ما تیمش امسال در لیگ اروپا با زنیت سن‌پترزبورگ در لیگ اروپا بازی کرد، هدایت فعلی تیممان به عهده جرج نوت است که بازیکن سابق خودمان بود. می‌خواستیم هویت ابیرو را نگه داریم به همین خاطر از مربی بومی استفاده کردیم، ان‌شاء الله با حضور این میهمانان ایرانی به دسته یک باز می‌گردیم. در پرتغال متأسفانه یا خوشبختانه صنعت اول فوتبال است. شما می‌بینید بازیکنان و مربیانی بزرگی مثل مورینیو پرتغالی هستند و الگوی خیلی از باشگاه‌های اروپایی پورتو است. دو سال است که به این فکر می‌کنم که بازیکنان ایرانی را به این باشگاه بیاوریم و پرورش دهیم، موقعیت امروز با توجه به صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی هموار است. با توجه به اینکه سرمربی تیم ملی پرتغالی است امیدوارم موقعیت خوبی برای این نفرات فراهم شود و بتوانند با تیم ملی به برزیل بروند.

پیشیار تأکید کرد: خیلی از بازیکنان برزیلی و آرژانتینی از طریق پرتغال به اروپا وارد می‌شوند، نفراتی مثل سالکائو، گونزالس، لوپز و دکو از تیم ما مطرح شدند.

وی در مورد ورزشگاه اختصاصی بیرامار اظهار داشت: 4 بازی جام ملت‌های 2004 در ورزشگاه اختصاصی ما برگزار شد، این ورزشگاه چیزی حدود 30 هزار نفر گنجایش دارد و جزء 3 ورزشگاه برتر پرتغال است، ما از پرسپولیس هم دعوت کردیم تا در یک فرصت مناسب و شاید در نیم فصل لیگ امسال به پرتغال بیایند.

رئیس هیئت مدیره بیرامار در مورد گردش مالی این باشگاه و اینکه قرارداد این بازیکنان چقدر است، عنوان کرد: نه خودم و نه پدرم در مورد گردش مالی صحبت نمی‌کنیم، اطلاعات این مسئله در اینترنت موجود است و می‌توانید ببینید. این 3 بازیکن متعلق به پرسپولیس هستند و امسال میهمان ما در بیرامار هستند. باید برای پیشرفت خود تلاش کنند و اینکه آیا می‌مانند یا به تیم‌های دیگر می‌روند به عملکرد خودشان و نظر دایی بستگی دارد، ما آنها را نخریدیم و به صورت قرضی هستند.

وی تأکید کرد: نمی‌گویم اینها اگر پیشرفت کنند قراردادشان مثل گرت بیل صد میلیون است اما چون جوان هستند جای پیشرفت دارند. ما بیشتر نظرمان این بود که این بازیکنان آموزش ببینند اما اگر لازم باشد تبادل دو طرفه بازیکن نیز خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که چطور چشم بسته این بازیکنان را خریداری کرده‌اند، گفت: مربیان ما فیلم‌های بازی آنها را دیده‌اند و اینکه می‌گویم چشم بسته یه اصطلاح است، آنها این نفرات را پسندیده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: بیرامار به معنی کنار دریا است و شاید تیم ما برای شما مثل داماش باشد. (رویانیان به شوخی اعلام کرد بگویید مثل شموشک تیم شهر ما است)

در آخر این جلسه محمد رویانیان نشان و شال پرسپولیس را به پیشیار داد و او نیز پیراهن شماره 10 تیمش را به رویانیان هدیه کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)