خبرگزاری پرسپولیس : رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون کشتی گفت: برخی اتفاقات مسابقه فینال بالاتر از تخلف بود و جرم به حساب می‌آید که دستگاه قضایی باید به آن رسیدگی کند.

بیژن قاسم زاده اظهار کرد: اتفاقاتی که در ورزشگاه آزادی افتاد و خساراتی که وارد شد باید بررسی شود تا با مسببان آن، از مسئولان و کشتی‌گیران گرفته تا تماشاگران برخورد قاطع صورت گیرد.

وی افزود: ما می‌خواهیم این امپراطوری را که بعضی‌ها برای خود درست کرده‌اند و هر کاری که می‌خواهند انجام می‌دهند را از بین ببریم و در حد وظیفه خود رای صادر می‌کنیم و این قول را هم گرفته‌ایم که در صدور رای استقلال داشته باشیم. اگر رای صادره توسط کمیته‌ انضباطی اجرا نشود، ما می رویم چون وقتی بنا نباشد گوش شنوایی وجود داشته باشد به حضور ما نیازی نخواهد بود.

قاسم زاده ادامه داد: هفته‌ آینده جلسه کمیته‌ انضباطی را تشکیل خواهیم داد که از سرپرست‌های پرسپولیس و داماش، کمیل قاسمی (به خاطر حاضر نشدن روی تشک در مسابقه فینال) ، غلامرضا محمدی و رییس کمیته‌ داوران دعوت می‌کنیم تا برای توضیحات به کمیته‌ انضباطی بیایند.

وی دلیل جنجال‌های فینال را هم از سوی داوران و هم از طرف مسئولان تیم‌ها دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه نحوه چینش داوران و قضاوت‌ها مشکل داشت و از مسابقات نیمه نهایی، داوران قضاوت‌های زیاد خوبی انجام ندادند که این بر تنش‌ها دامن زد. من در مورد توان فنی داوران در مسابقات، از اهالی کشتی نظرخواهی کردم و آنها سطح قضاوت ها را بسیار پایین دیدند که این مساله اصلا خوب نیست.

قاسم زاده افزود: متاسفانه بین مدیران و مسئولان و مربیان هم آگاهی کامل از قوانین وجود ندارد و کشتی به جایی رسیده که سرپرست و مسئولان بعضی تیم‌ها و هیات ها مقررات را نمی دانند. به طور مثال مدیر فنی پرسپولیس گفت که به دلیل اعتراض به داوری روی سکو نمی‌رویم یا در نیمه نهایی نایب رییس هیات مازندران می‌گفت که نمی‌خواهیم کشتی را ادامه دهیم تا بچه‌های تیم برای فینال استراحت کنند که این کارها با قوانین مغایرت دارد.

رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون کشتی با رد هر گونه ارتباط خاص با تیم داماش تصریح کرد: بارها گفته‌ام که من تنها باعث شدم بابل در لیگ کشتی تیم داشته باشد و حتی در صدور رای برای بابلی‌ها سختگیرانه تر عمل کرده‌ام تا شابئه‌ای به وجود نیاید. بارها به آقای برزگر گفته‌ام که اگر جایی هم حق‌تان ضایع شد به خاطر من و این که حرف و حدیث‌ها پیش نیاید کوتاه بیایید که شما این مساله را در مسابقه نیمه نهایی داماش و پرسپولیس دیدید که با وجود این که داوری‌ها مشکل داشت، داماشی‌ها زیاد اعتراض نکردند و برای بر هم نخوردن جو سالن سکوت کردند.

وی همچنین درباره اعتراضات غلامرضا محمدی، اظهار کرد: پذیرفتن این نوع حرکات از کسی که اسم و رسمی نداشته باشد آسان‌تر است، ولی آقای غلامرضا محمدی که سرمربی تیم ملی بوده و در کشتی ایران آدم کوچکی نیست، چرا این حرکات را انجام داد که این جای سوال و تاسف دارد. البته اعتراض به داوری حق مربیان است، اما وقتی داور رای را صادر کرده دیگر نباید جو را به هم ریخت تا این اتفاقات تلخ رقم بخورد.

قاسم زاده در ادامه درباره دایره اختیارات کمیته‌ انضباطی، گفت: ما یک شرایط عام داریم که می‌توانیم درباره کلیه کسانی که در کشتی هستند رای صادر کنیم و مطمئن باشید با متخلفان برخورد جدی و قاطع صورت می‌دهیم، اما این برخوردها دلیل بر تکرار نشدن این جور مسایل نیست و باید علل اصلی مثل نوع آموزش داوران، میزان آگاهی مسئولان، داوران، مربیان و کشتی‌گیران از قوانین را بررسی کرد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون کشتی در پایان تاکید کرد: جای تاسف دارد که در میادین ورزشی به خصوص کشتی چنین اتفاقاتی می‌افتد و من به خاطر این مسایل از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)