پرسپولیس نیوز :  رئیس فراکسیون کمیته فوتبال و فوتسال مجلس با اشاره به این‌که خصوصی سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس لازم الاجراست، بر این‌که واگذاری این باشگاه‌ها مجددا باید از طریق مزایده پیگیری شود تأکید کرد.

 سید شریف حسینی درخصوص واگذاری سرخآبی‌ها و مصوبه هیات وزیران مبنی بر فرهنگی بودن این باشگاه‌ها بیان داشت: اگرچه هیات تطبیق درحال بررسی این مصوبه است ولی مجلس نیز در این خصوص نظراتی دارد چراکه پیش از این هم این باشگاه‌ها فرهنگی بودند؛ اما حرف بر سر این است که این باشگاه‌ها به صورت کلی باید از دست دولت خارج شوند و لازم است بحث مزایده‌ها ادامه پیدا کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هیات وزیران نمی‌تواند بخش‌نامه‌ای خلاف نظر مجلس داشته باشد؛ زیرا روال کار در کشور بر این است که مجلس، قانون مصوب می‌کند٬ شورای نگهبان تایید و دولت اجرا.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: بحث خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال توسط دولت شروع شد و اگر کمی به گذشته بازگردیم یاد بنرهایی خواهیم افتاد که زمان انتخابات دولتی‌ها نصب می‌کردند و وعده خصوصی شدن پرسپولیس و استقلال را می‌دادند٬ درواقع این نظر مجلس نبود بلکه درخواست دولت بود.

حسینی تصریح کرد: اصرار برای خصوصی‌سازی به این دلیل است که همسازی در فوتبال اتفاق بیفتند؛ یعنی نمی‌توان دو تیم باشگاهی دولتی داشت٬ تعدادی باشگاه صنعتی یا شبه دولتی و تعدادی هم باشگاه خصوصی؛د درواقع در چنین لیگی عدالت رعایت نمی‌شود در نتیجه همه باشگاه‌ها باید خصوصی شوند اصل 44 قانون اساسی نیز همین را می‌گوید.

این نماینده بیان کرد: مجلس سال گذشته مصوب کرد پرسپولیس و استقلال به صورت مزایده واگذار شوند؛ سال قبل‌تر از آن هم تصویب کرد که 49 درصد سهام این باشگاه‌ها به هواداران و پیشکسوتان و 51 درصد به سازمان بورس و اوراق بهادار فروخته شود که به دلیل بدهی‌ها از دستور کار خارج شد چراکه باشگاه یا شرکتی که وارد بورس می‌شود باید 2 سال سوددهی داشته باشد.

وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران که در هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس در حال بررسی است٬ گفت: در این مصوبه، سرخآبی‌ها باشگاه‌های فرهنگی معرفی شدند تا واگذار نشوند؛ اما مگر کدام باشگاه در ایران فرهنگی ورزشی نیست؛ فولادمبارکه٬ ابومسلم٬ ملوان و دیگر باشگاه‌ها، قبل نام خود عنوان فرهنگی-ورزشی را دارا هستند.

رئیس کمیته فوتبال و فوتسال فراکسیون مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این‌که آیا اداره کنونی باشگاه‌ها قانونی است٬ اظهار کرد: غیرقانونی نیست زیرا شود 4 مزایده انجام شد و به نتیجه نرسیده؛ بحث جدیدی هم که بین هیأت وزیران و مجلس پیش آمده در حال بررسی است و به زودی نظر نهایی اعلام خواهد شد.

به گزارش خانه ملت٬ پس از برگزاری چندین مزایده برای اجرای قانون واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و عدم خصوصی‌سازی آن‌ها، هیات وزیران مصوبه‌ای را مبنی براین‌که این دو تیم ورزشی مجموعه فرهنگی شناخته شده‌اند داشت.

این مصوبه درحال حاضر در هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و عنوان شده که درصورت تأیید این مصوبه از سوی این هیات از فهرست واگذاری‌های شرکت‌های دولتی خارج خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)