پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش مجلس گفت: هیات مدیره استقلال و پرسپولیس باید موقتی باشند و نه دائمی و همچنین طبق قانون باید وزارت دارایی اعضای هیات ‌مدیره این ۲ باشگاه را انتخاب کند نه وزارت ورزش.

سید شریف حسینی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد وزارت ورزش در راستای تعیین هیأت مدیره جدید باشگاه استقلال برخلاف اساسنامه این باشگاه فعالیت می‌کند، گفت: در رابطه با اعضای هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس که انتخاب می‌شوند باید بگویم که از اینکه افراد سیاسی برای این هیأت‌مدیره‌ها انتخاب نمی‌شوند کار خوبی صورت می‌گیرد اما اینکه چه کسانی انتخاب می‌کنند موضوعی است که میان ما و وزارت ورزش در آن بحث وجود دارد.

وی ادامه داد: طبق پیشنهاد فیفا برای انتخاب اعضای هیأت مدیره اولویت نگاه درآمدزایی و کارهای اقتصادی است اما اصل بحث این است که طبق قانون شرکتی که در لیست خصوصی‌سازی قرار دارد اعضای هیأت مدیره آن را باید وزارت دارایی انتخاب کند و به نظر می‌رسد که اساس کار دچار اشکال است و الان هم این اتفاق نیفتاده است. در این میان خود وزارت دارایی باید معترض باشد. ما به عنوان قانونگذار قانون را مصوب کردیم و دولت به عنوان مجری باید آن را اجرایی کند. من به طور نمونه می‌توانم به انتخاب اعضای پست‌بانک اشاره کنم که در لیست واگذاری بود و در دولت قبل اختلافی میان وزیر مخابرات و وزیر دارایی برای انتخاب اعضای هیأت مدیره آن بود اما از این گذشته اگر فرض را بر این بگیریم که وزارت ورزش و وزارت دارایی با یکدیگر تفاهم کرده‌اند  اما اینکه چه افرادی انتخاب می‌شوند و هدف‌گذاری چیست موضوع مورد بحث ماست اما آیا این افراد موقت هستند یا دائم؟ این را به این دلیل می‌گویم که ما قانون را مصوب کردیم که تا پایان سال 93 استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند. آیا برای بخش خصوصی ما در آینده شرایطی قائل خواهیم بود که خودشان اعضای هیأت مدیره را انتخاب کنند یا نه؟ با این حساب فکر می‌کنم اگر وزارت ورزش روی اعضای هیأت مدیره فعلی که انتخاب می‌کند نام موقت بگذارد خیلی بهتر است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه گفته بود عدم حضور افراد سیاسی در هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس جای تقدیر دارد اما از طرف دیگر شنیده می‌شود که مقداد نجف‌نژاد رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال که نماینده مجلس هم هست وزیر ورزش را تهدید کرده که اگر عضو هیأت مدیره جدید استقلال نباشد او را استیضاح خواهد کرد، اظهار داشت: این جملات و ادبیات نه در شأن و چارچوب آقای نجف‌نژاد می‌گنجد و نه در شأن وزیر ورزش است. آقای نجف‌نژاد رئیس فراکسیون ورزش است و تمام وقت خود را برای بحث ورزش گذاشته است اما اینکه کسی را برای حضور در هیأت مدیره انتخاب نکنند همان‌طور که هیأت مدیره پرسپولیس انتخاب شد و بعضی از دوستان در آن حضور نداشتند هیچ اتفاقی نیفتاد برای استقلال هم این اتفاق اگر بیفتد مشکل خاصی وجود نخواهد داشت. بحث استیضاح وزیر ورزش و قوی و ضعیف کار کردن او یک مبحث جداست اما اینکه این رفتارها اینگونه شائبه درست می‌کند یک بحث دیگر است. من فکر می‌کنم وزیر مقتدر نشان می‌دهد که هیچ فشار سیاسی روی او نیست اما آیا انتخاب افراد سیاسی برای ورزش خوب است؟

عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: من اعتقاد دارم افراد ورزشی که سیاسی هستند می‌توانند به ورزش کمک کنند اما افرادی که سیاسی هستند و الان می‌خواهند ورزشی شوند قطعا ورزش را دچار چالش خواهند کرد در نتیجه باید کمک شود به افرادی که ورزشی هستند و نگاه سیاسی در آنها وجود دارد.

رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش مجلس درباره آئین‌نامه معاملات بازار که در آن معاملات بالای 1.5 میلیون تومان باید در جراید کثیر‌الانتشار منتشر شود تا حقی از هیچ فردی ضایع نشود اما برای واگذاری اسپانسرینگ پرسپولیس به مبلغ 30 میلیارد تومان این اتفاق نیفتاد و آیا این موضوع تخلف به حساب می‌آید یا نه خاطر نشان کرد: طبق قانون و آئین‌نامه معاملات همه چیز باید شفاف باشد تا یک مبلغی به صورت توافقی بین وزارت ورزش و هر اسپانسری منعقد شود. بعد از آن باید اعلام شود چرا که چه بسا در این مزایده فردی بیشتر از اسپانسر فعلی بتواند پول وارد مجموعه کند در نتیجه این موضوع باید کاملا شفاف باشد. هر جایی علامت سؤال یا ابهامی در هر قرارداد ورزشی وجود داشته باشد مطمئن باشید که فراکسیون ورزش به آن وارد خواهد شد.

حسینی در مورد انتقاداتی که این روزها بازیکنان و کادر فنی تیم ملی از پیراهن‌های تیم ملی انجام می‌دهند که این موضوع در سطح رسانه‌های جهانی هم بازتاب داشته اظهار داشت: من فکر می‌کنم یکی از اشکالات ورزش ما به خصوص فوتبال بحث پرداختن به مسائل حاشیه‌ای است چرا که حاشیه‌های فوتبال ما بیشتر از متن آن است. آیا ما در واقع شرایطی ایجاد می‌کنیم که بهانه‌های بعد از باخت را ایجاد کنیم؟ ما از تیم ملی عملکرد مقتدرانه در جام جهانی می‌خواهیم همانگونه که انتظار صعود مقتدرانه به جام جهانی داشتیم اما از آنها نمی‌خواهیم که حتما آرژانتین را شکست دهند بلکه انتظار ما این است که شرافتمندانه از حیثیت و عزت ملی ایران در جام جهانی دفاع کنند و اگر هم ببازند اشکالی ندارد.

وی ادامه داد: حالا اینکه پیراهن کوتاه است یا مسائل دیگر اینها موارد داخلی است و نباید به اخبار برسد و الان هم می‌بینیم که در سراسر دنیا به این می‌پردازند، این وضعیت برای فوتبال ما نشان از ضعف مدیریت آن است. اگر مدیر ما قوی باشد این اتفاقات رخ نمی‌دهد. در هر صورتی باید جایگاه مقتدرانه کشورمان حفظ شود. من فکر می‌کنم ضعف مدیریت باعث به وجود آمدن این حاشیه‌ها می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)