رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال توضیحاتی درمورد افزایش بودجه‌ نمایندگان ایران در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا ارائه کرد.

جمشید نورشرق در گفت و گو با برنامه مجله فوتبال شبکه خبر، درمورد افزایش بودجه‌ نمایندگان ایران در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: این خبر مورد تایید ما است. براساس دستورالعمل ناظر بر سقف بودجه که فصل قبل برای اولین بار با پیگیری‌های فراوان و اهتمام ویژه هیات رییسه و ریاست فدراسیون مصوب شد‌، مسائل و نکات مختلفی درموردش وجود دارد. در فصل جاری که اکنون در آن هستیم با پیش‌بینی نکاتی که باید فصل قبل رعایت می‌شد، بار دیگر این دستورالعمل ابلاغ و برای باشگاه‌ها لازم الاجرا شد.

وی افزود: از طرف دیگر یکی از مسائل اصلی که در اینگونه دستورالعمل‌ها باید مدنظر باشد، اجرای بدون تبعیض آنها است تا برای هیچ تیمی موقعیت خاصی نسبت به تیم دیگر ایجاد نشود. اگر با آحاد ملت صحبت کنید، همه تایید می‌کنند که تیم‌های حاضر در مسابقات آسیایی، متعلق به کل کشور جمهوری اسلامی هستند و بحث ملی در میان است.

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان خاطرنشان کرد: با این دیدگاه و رقابت سختی که در عرصه آسیا وجود دارد، از سوی باشگاه‌ها این درخواست مطرح شد که نسبت به سقف بودجه آنها براساس همان نگاه بدون تبعیض بازنگری شود‌. مطابق بند ۷ دستورالعمل ابلاغی مقرر شده بود صد در صد درآمدهای حاصل از پاداش AFC یا درآمدهای لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان در فصل ۲۵_۲۰۲۴ قابلیت اضافه شدن به سقف بودجه را داشته باشد و همچنین با در نظر گرفتن انتظار متعارف پاداش‌های حاصل از برد تیم‌ها در مسابقات، جلسه‌ای طولانی برگزار شد.

وی اضافه کرد: در نهایت خروجی مصوبه این شد که تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان به میزان یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان به میزان یک میلیون دلار از محل پاداش‌هایی که در طول مسابقات به آنها تعلق می‌گیرد، به سقف بودجه‌شان اضافه شود.

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان افزود: ممکن است بگویید ممکن است این پاداش‌ها تحقق پیدا نکند. احتمال دیگر این است که با موفقیت تیم‌ها از این سقف فراتر رفته و از پاداش بیشتری استفاده کنند. هر ۲ احتمال در مصوبه فدراسیون فوتبال دیده شد. آنجا گفتیم اگر بیش از این مبلغ پاداش کسب کنند، در سقف بودجه فصل بعدشان قابلیت اعمال دارد و در صورتی که کمتر باشد، از سقف بودجه فصل آتی کم می‌شود. جامعیت لازم را در این مصوبه دیدیم.

نورشرق درمورد مخالفت پرسپولیس با افزایش سقف بودجه، توضیح داد: ۲ موضوع را باید مدنظر قرار بدهیم. این مصوبه ناظر بر باشگاه خاصی نیست. همه بالقوه از آن بهره‌مند هستند و ممکن است یک تیم بالفعل بگوید نمی‌خواهم از آن استفاده کنم. این در حقیقت وضعیت کلی دستورالعمل که ناظر بر باشگاه خاصی نیست، تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)