پیشکسوت پرسپولیس گفت: برای تقویت سرخپوشان در فصل آینده باید جذب مهاجمان شش‌دانگ خارجی در دستور کادر فنی قرار گیرد تا همچنان پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی باشد.

پایان رأفت در گفت‌و گو با ایرنا به قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر اشاره کرد و توضیح داد: بایت این قهرمانی به هواداران و بازیکنان این تیم تبریک‌ می‌گویم چرا که با فراز و نشیب‌های مختلف توانستند این قهرمانی را بدست آورند. عملکرد کادرفنی به ویژه در راس آن یحیی ‌گل‌محمدی باعث شد تا این تیم در آرامش دیدارهای خود را پیگیری کند و بتواند در هفته‌های آخر خود را به عنوان مدعی جدی نشان دهد.

وی با بیان اینکه در فصل آینده باید مهاجمان خارجی باکیفیت در دستور کادر فنی قرار گیرد، گفت: این تیم در این فصل از نبود مهاجمان باکیفیت بسیار اذیت شد و شاید مهم‌ترین ایرداتی که به پرسپولیس وارد است نبود مهاجم خارجی خوب است. هواداران انتظارات زیادی از مهاجمان خارجی این فصل پرسپولیس داشتند ولی تا حدودی نتوانستند توقع آنان را برآورده کنند. آن چیزی که امسال در تیم دیدیم مربوط به خط حمله بود که تا حدودی با عملکرد خوب هافبک‌ها و مدافعان برطرف شد.

مهاجم سابق پرسپولیس تصریح کرد: معتقم تیم برای تقویت، نیازمند تغییرات اساسی است و جذب بازیکنان جدید برای پرسپولیس بستگی به کادرفنی دارد. بهتر از مهاجمان داخلی این تیم نمی‌توان بازیکنی جذب کرد ولی برای تقویت می‌بایست مهاجمان باکیفیت خارجی گرفت. برای خطوط دفاعی و میانی با جذب دو تا سه بازیکن شاخص می‌توان در فصل آینده این تیم را مدعی قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و آسیا قلمداد کرد.

رأفت در پاسخ به این سوال هنوز ۲ دیدار حساس در جام حذفی برای پرسپولیس باقی مانده است و آیا سرخپوشان در این جام هم مدعی قهرمانی هستند، خاطر نشان کرد: هنوز دیدارهای نیمه‌نهایی باقی مانده و تکلیف تیم‌های صعود کننده نامشخص است. پس از برتری احتمالی پرسپولیس مقابل هوادار باید منتظر بود تا ببینیم از بین نساجی و استقلال کدامیک به فینال می‌رسند. با توجه به اینکه جام حذفی جدالی جذاب برای شگفتی‌ها محسوب شده و تکلیف قهرمان مشخص نیست، باید منتظر ماند تا چه تیمی از این مرحله صعود خواهد کرد. به احتمال فراوان استقلال و پرسپولیس در فینال با یکدیگر رقابت خواهند کرد که این دیدار برای هر دو تیم سرنوشت ساز و حیاتی خواهد بود.

وی گفت: استقلال به دنبال قهرمانی در جام حذفی خواهد بود تا بتواند ضمن قهرمانی، شکست شهرآورد در لیگ را جبران کند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اینکه بسیاری از سرمربیان لیگ پس از قهرمانی به سرخپوشان تبریک گفتند ولی ساپینتو اقدام به چنین کاری نکرد گفت: این تبریک نگفتن ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال به علت بار روانی بود چرا که آنان باید در جام حذفی و احتمالا در دیدار پایانی با پرسپولیس دیدار کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که تفاوت مدیریت استقلال و پرسپولیس در این فصل چگونه بود افزود: انتخاب‌ها توسط وزارت ورزش انجام شد ولی تفاوت آن این بود که رضا درویش با توجه به سابقه مدیریتی خوب، خیلی به شرایط این تیم واقف بود و هرآنچه در توان داشت برای سرمربی و کادرفنی فراهم کرد تا این تیم به قهرمانی برسد. درویش توانست با فراهم کردن بهترین امکانات و برقراری آرامش روحی و روانی، امید به قهرمانی را برای پرسپولیس ایجاد کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)