پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: دبل کردن در قهرمانی مزه زیادی دارد و شما باید خوش شانس باشید تا بتواند اینطور در تاریخ ماندگار شوید.

پایان رافت در گفتگو با فارس در خصوص فینال جام حذفی بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال که فردا برگزار می‌شود اظهار داشت: هر دو تیم سال سخت اما خوبی را پشت سر گذاشتند و می‌توانم بگویم که بهترین تیم چند سال اخیر خود را دارند. آنها یک فصل سنگین و سخت را پشت سر گذاشتند و حالا به بازی فینال جام حذفی رسیدند که فکر می‌کنم بازی فردا بازی جذابی باشد. از آنجایی که باید یک تیم برنده از زمین بیرون بیاید مطمئناً دو تیم با انجام یک بازی تاکتیکی به دنبال برد خواهند بود و به همین دلیل معتقدم که این بازی جذاب خواهد شد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه با توجه به حساسیت بازی فردا آیا این دو تیم با ریسک بالا بازی می‌کنند یا اینکه دفاعی به زمین خواهند آمد افزود: نظر شخصی من این است که هر دو تیم خسته هستند. به هر حال چند ماه بازیکنان در شرایط سنگین تمرینات حضور داشتند و حفظ آمادگی بدن بازیکنان در چندین ماه، کار سختی است. با این همه پرسپولیس فردا راحت‌تر از استقلال بازی خواهد کرد چرا که این تیم قهرمان لیگ شده و استرسی ندارد و به دنبال دبل کردن است. این همان کاری است که ما ۲۴ سال قبل انجام دادیم و حیف است که پرسپولیس با این نفرات که تا اینجا خوب هم کار کرده به این مقام نرسد.

وی خاطرنشان ‌کر: دبل کردن اتفاقی است که برای هر بازیکن و تیم نمی‌افتد. هر چند که فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و یک قانون نانوشته در آن وجود دارد. همین یک ماه پیش که این دو تیم با هم در دربی بازی کردند یکی دو موقعیت بیشتر به وجود نیامد و بازیکنان باید باهوش باشند تا از همین موقعیت‌های ۵۰ درصدی هم استفاده کنند. شرایط به گونه‌ای است که شاید این بازی به پنالتی هم کشیده شود اما با توجه به بازیکنان با تجربه‌ای که در پرسپولیس حضور دارند من شانس این تیم را برای برد بیشتر می‌دانم.

رافت در پاسخ به این سوال که شما سال ۱۳۷۸ با پرسپولیس دبل کردید و مزه دبل در قهرمانی چیست؟ گفت: واقعا دبل کردن مزه می‌دهد. وقتی شما یک سال زحمت می‌کشید و دو جام می‌برید حسابی این دو جام مزه می‌دهد. البته دبل کردن شانس هر بازیکن یا تیمی نیست و شما باید خوش شانس باشید تا در تیمی مثل پرسپولیس بازی کنید تا بتوانید دبل کرده و در تاریخ ماندگار شوید.

وی در مورد اینکه فردا خط حمله استقلال برنده خواهد بود یا خط دفاع پرسپولیس تصریح کرد: یحیی گل‌محمدی یک کار هوشمندانه کرده و آن اینکه خط دروازه و خط دفاع فصل گذشته را تغییر داده است که این تحول به سود پرسپولیس بوده. شما وقتی یک دروازه‌بان و خط دفاع مطمئن داشته باشید و اگر پنج بازی هم گل نخورید خیالتان راحت است که نباخته‌اید. البته از وقتی که لوکادیا به پرسپولیس آمد شرایط این تیم خوب شد. با رفتن او اما باعث شد تا فراز و نشیب‌هایی در پرسپولیس به وجود بیاید هر چند که جدایی او باعث شد تا مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر زودتر به خودشان بیایند. در کل این پرسپولیس بود که به موفقیت رسید و امیدوارم فردا بازیکنان مزد زحمات خود را ببینند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)