مرجع خبری پرسپولیس : با تغيير موضع ميشاييل هنكه و مذاكره‌اش با استقلال، حالا سرخ‌ها دو گزينه‌ جدي براي دستيار خارجي دارند كه يكي از آنها رالف سومديك است. اين مربي آلماني كه در دوران بازيگري دروازه‌بان بوده در بوخوم 283 بازي انجام داده كه يك گل هم به ثمر رسانده است!

 

سومديك اين گل را روي يك ضربه پنالتي در سال 1988 به آندرياس كوپكه زده است! اين مربي 53 ساله از سال 95 تا 99 در باشگاه خودش بوخوم به عنوان دستيار مشغول به كار شد و طي سال‌هاي 99 تا 2001 اين تيم را هدايت كرد.

سپس به غنا رفت و در تيم آنسته كوتوكو سوماسي سرمربيگري كرد. وي در مدت كوتاهي در سال 2003 سرمربيگري تيم ملي غنا را هم به عهده داشت. وي در بازگشت به آلمان چهار سال در هامبورگ مشغول به كار شد و دستيار توماس دال شد.

 

 

بين سال‌هاي 2007 تا 2008 در بوروسيا دورتموند باز هم دستيار بود و سپس به فوتبال تركيه نقل مكان كرد. سومديك دو سال پيش در تيم گنچلر بيرليگي باز هم دستيار بود و سپس در فصل 2011 -2010 سرمربي اين تيم شد كه نتايج خوبي به دست نياورد.

 

اين مربي در دوران بازيگري به پنالتي گرفتن مشهور بوده و به نظر مي‌رسد بيشتر مربي دروازه‌بان‌هاي موفقي باشد. با توجه به سال‌هاي فعاليت او به نظر مي‌رسد سومديك در تيم‌هاي بوخوم و هامبورگ با وحيد هاشميان و مهدي مهدوي‌كيا نيز كار كرده و آنها را مي‌شناسد البته اگر انتقال اين آلماني به پرسپوليس فراهم شود حتما از اينكه با مهدوي‌كيا و هاشميان كار نخواهد كرد ناراحت خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)