با جدی شدن شایعه انتقال باشگاه راه‌آهن به قائمشهر هویت این باشگاه تهرانی در معرض خطر قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم، بار دیگر واگذاری و بار دیگر تغییر هویت یک تیم ریشه‌دار در میان است. آن زمان که پاس تهران در راستای طرح اشتباه انتقال تیم‌ها به شهرستان‌ها، مسافر همدان شد بسیاری از قدیمی‌های فوتبال و باشگاه پاس اعلام کردند که رفتن پاس به شهرستان هویت این تیم را از بین می‌برد.  به یک سال نکشید که این تیم ریشه‌دار با لیگ برتر که قهرمانی‌اش را تجربه کرده بود، خداحافظی کرد. خداحافظی‌ای که تاکنون به قوت خود باقی مانده و پاس همچنان در لیگ دسته اول به سر می‌برد، در حالی که بسیاری از اهالی فوتبال معتقدند جای این تیم (البته پاس تهران نه همدان!) در لیگ برتر خالی است.

تجربه تلخ انتقال پاس به همدان باعث شد هر بار که بحث انتقال تیم‌های فوتبال به شهرستان‌ها مطرح می‌شود، منتقدان به پا خیزند و این بحث را در نطفه خفه کنند. در این میان پیکان که به قزوین رفته بود، بار دیگر به تهران بازگشت و بحث انتقال تیم فوتبال نفت تهران به اراک نیز که نماینده مجلس این شهر به صورت جدی آن را پیگیری می‌کرد، منتفی شد. این اتفاقات برای فوتبال ایران خوش‌آیند بود که تیم‌ها دیگر به شهرهای دیگر انتقال پیدا نمی‌کنند و اگر شهری می‌خواهد در لیگ برتر صاحب تیم شود، باید از لیگ‌های پایین‌تر کار خود را آغاز کند و با زحمت و تلاش به سطح اول فوتبال ایران برسد نه با پول!

لیگ چهاردهم در پیش است و بعد از جام جهانی آغاز خواهد شد. اکنون وضعیت 15 تیم لیگ برتری کاملاً مشخص شده و همه تیم‌ها سرمربیان فصل آینده خود را شناخته‌اند اما راه‌آهن هنوز وضعیتی نامعلوم دارد. مالک متمول این باشگاه که با قدرت مالی بالایی راه‌آهن را خرید، بعد از مشکلاتی که برایش به وجود آمد تصمیم گرفته این باشگاه با ریشه را بفروشد. واگذاری راه‌آهن جدا از مسئله جام جهانی و تیم ملی اکنون بحث اول فوتبال ایران است. واگذاری‌ای که شایعات زیادی در پی دارد و این شایعات اخبار نگران کننده‌ای را به گوش می‌رساند.

ابتدا صحبت از رفتن راه‌آهن به کرمان بود و گفته شد باشگاه مس می‌خواهد برای باقی ماندن در لیگ برتر سهمیه لیگ برتری تیم راه‌آهن را خریداری کند. گویا این باشگاه صنعتی صحبت‌هایی هم برای جابجایی راه‌آهن انجام داده بود اما احتمال رفتن این تیم تهرانی به کرمان بسیار کم شده است. پای یک خریدار تهرانی هم در میان بود تا راه‌آهن همچنان به فعالیت خود در پایتخت ادامه دهد اما این موضوع هم تقریبا منتفی شده؛ خریداری که گفته می‌شود محمدحسن انصاری‌فرد او را معرفی کرده بود.

تمام این اخبار در حالی به گوش رسیده که اکنون بحث انتقال راه‌آهن به قائمشهر جدی شده و گفته می‌شود باشگاه نساجی قائمشهر برای خرید سهمیه راه‌آهن یک مشتری دست به نقد است و این انتقال مراحل نهایی خود را سپری می‌کند. نساجی که سال‌هاست در فوتبال ایران حضور دارد و جزو تیم‌های با ریشه محسوب می‌شود، بعد از سال‌ها تلاش نتوانسته به سطح اول فوتبال بیاید و شاید همین موضوع باعث شده راه میانبر را انتخاب کند.

اینکه یک تیم با ریشه تهرانی قرار است به شهرستان منتقل شود بحث مفصلی دارد، اما مسئله مهم‌تر مشخص شدن هویت راه‌آهن و نساجی است. اگر قرار باشد امتیاز راه‌آهن به باشگاه نساجی فروخته شود، آن موقع این تیم به چه شکل در لیگ برتر حضور خواهد یافت. آیا قرار است هویت راه‌آهن از بین برود و هویت نساجی حفظ شود یا اتفاق دیگری رخ خواهد داد اما در هر صورت هویت باشگاه راه‌آهن در معرض خطر است.

راه‌آهن در یک قدمی انتقال به مازندران قرار دارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به زودی این موضوع نهایی می‌شود. در این میان برخی افراد هم که در این انتقال ذی‌نفع هستند تلاش زیادی برای این کار انجام داده‌اند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)