خبرگزاری فارس: رضایی: جریمه مالی تنبیه مناسبی برای تبانی‌کنندگان فوتبال نیست/ از فوتبال ایتالیا درس بگیریم

فارس: بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: جریمه مالی تنبیه مناسبی برای تبانی‌کنندگان در فوتبال نیست و باید مثل ایتالیا با متخلفان برخورد شود.

رحمان رضایی در مورد اینکه تیم ملی ایران چقدر شانس صعود به جام جهانی برزیل را دارد، گفت: شرایط مشکلی در پیش داریم اما امید تیم ملی قطع نشده است. بنابراین صعودمان به جام جهانی غیرممکن نیست. همه چیز به بازی قطر بستگی دارد. اگر بتوانیم در آن بازی پیروز شویم راه صعود همواره‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: قطر برای رفتن به جام جهانی وقت و انرژی زیادی صرف می‌کند اما ما باید این تیم را در زمین خودش شکست دهیم زیرا پیروزی در این دیدار نقش حیاتی برای صعود یا نرفتن تیم ملی به جام جهانی دارد. زیرا اگر در قطر شکست بخوریم بازیکنان از نظر روحی و روانی دچار مشکل می‌شوند.

مدافع پیشین تیم فوتبال ایران در مورد حضور در پلی‌آف برای رسیدن به جام جهانی گفت: عبور از پلی‌آف برای رسیدن به جام جهانی سخت است هر چند حضور در این مرحله هم می‌تواند غنیمتی باشد اما باید تلاش کنیم که مستقیم به جام جهانی برویم.

رضایی در مورد تبانی در فوتبال ایتالیا در زمان حضورش در تیم پروجا در کالچو گفت: شرایط فوتبال ایران با ایتالیا کاملا متفاوت است. آنها کاملا حرفه‌ای هستند و ما در مسیر تکامل و پیشرفت برای حرفه‌ای شدن هستیم. بنابراین باید با مسئله تبانی به شدت برخورد کنیم. اینکه برخی در لیگ یک با تبانی می‌خواهند تیمشان را به لیگ برتر بیاورند این مسئله به کیفیت لیگ برتر هم ضربه می‌زند و آن را زیر سؤال می‌برد. در ایتالیا مبارزه‌ای جدی با تبانی و زد و بند شد. خیلی از بازیکنان را دستگیر کردند و یوونتوس تیمی با آن عظمت و پیشینه اجتماعی و سیاسی را به دسته‌ای پایین‌تر فرستادند آن هم تیمی که قهرمان شده بود.

وی ادامه داد: موجی مدیر باشگاه یوونتوس هنوز هم از فعالیت در فوتبال محروم است و حق هیچ گونه فعالیت در هیچ رشته ورزشی را ندارد بنابراین بهتر است در فوتبال ایران هم با تبانی‌کنندگان و متخلفانی که تخلف‌شان محرز شده مثل فوتبال ایتالیا برخورد شود. اینکه بخواهیم متخلفان را با جریمه مالی تنبیه کنیم، اثربخش نیست، باید تنبیه و مجازات تبانی‌کنندگان سنگین باشد و مدیران و بازیکنان و افرادی که در این مسئله نقش داشتند را از حضور در فوتبال محروم کنند و تیم را به دسته پایین‌تر بفرستند.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه خودش چه برنامه‌ای برای حضور در فوتبال دارد، گفت:‌به دنبال گرفتن مدرک مربیگری A یوفا هستم و می‌خواهم کار مربیگری را از ایران آغاز کنم. جایی بهتر از ایران وجود ندارد.

رضایی در مورد جذب شرکت هواپیمای آسمان به عنوان اسپانسر تیم ملی فوتبال ایران گفت: در تمام دنیا رسم است که تیم‌های بزرگ و ملی با پروازهای اختصاصی و چارتر سفر می‌کنند. در چند سال اخیر فقط یک بار آن هم به دلایل سیاسی تیم ملی ایران با پروازی اختصاصی راهی عراق شد که در نوع خودش بی‌سابقه بود. اکنون که با تلاش عزیزی خادم عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال این اسپانسر برای تیم ملی جذب شده است، خدمت بزرگی به فوتبال ایران شده است و قطعا فدراسیون فوتبال با رویی گشاده این مسئله را می‌پذیرد.

وی ادامه داد: شما می‌توانید بعدها از بازیکنان تیم ملی در مورد تاثیر پرواز اختصاصی بپرسید. اینکه سفر به کره و قطر با پرواز اختصاصی انجام شود چقدر می‌تواند برای آنها خوب و مفید باشد حتی از نظر شخصیتی اینکه تیم ملی هواپیمایی مثل هواپیمای رئیس‌جمهور داشته باشد بسیار خوب است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)