رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور با تأکید بر اینکه هیچ محدودیت واگذاری پرسپولیس و استقلال نداریم، گفت: اگر خبرنگاران اجازه دهند و حاشیه‌سازی نکنند، پیش از پایان پایان دولت سیزدهم واگذاری‌ها انجام خواهد شد.

مالک رحمتی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: 51 درصد سهام این دو باشگاه بزرگ پایتخت که جزو سرمایه‌های اجتماعی کشورمان هستند واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: آگهی و مزایده عمومی گذاشته شده و همه افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند تا سوم دی ماه در این مزایده شرکت کنند.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور در پاسخ به سئوال مبنی بر اینکه چرا برای واگذاری این دو باشگاه به افراد حقیقی بر خلاف باشگاه‌های مطرح دنیا مقاومت می‌شود، گفت: هیچ مقاومتی نیست و مزایده عمومی اعلام شده و هرکسی فکر می‌کند که اهلیت، صلاحیت و توان مالی اداره این دو باشگاه را دارد می‌تواند شرکت کند. من با اتفاقات 10 سال گذشته کاری ندارم که چه افراد حقیقی‌ای شرکت کردند و واگذاری‌ها با موفقیت انجام نشد ولی در حال حاضر مزایده عمومی صورت گرفته و همه مردم حتی پیشکسوتان و همه شخصیت‌ها چه حقیقی و چه حقوقی می‌توانند شرکت کنند.

وی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه چرا واگذاری این دو باشگاه طولانی شده است و آیا تا پایان این دولت بالاخره واگذار خواهد شد؟ تصریح کرد: اگر خبرنگاران حاشیه ایجاد نکنند قطعاً پیش از پایان دولت سیزدهم اقدامات واگذاری 51 درصد سهام انجام خواهد شد.

رحمتی همچنین مدعی شد: چند روز پیش خبری در این زمینه منتشر شد که باعث ایجاد حاشیه‌هایی شد و واقعیت این است که این اخبار اجازه نمی‌دهد کار پیش برود و شما کلی حاشیه ایجاد کردید! اجازه بدهید تا سوم دی ماه هر نهادی که تمایل داشت درخواستش را اعلام کند و بعد از آن ببینیم چه کسانی درخواست‌شان را ثبت کردند و شما پس از آن فضاسازی کنید.

استاندار زنجان هم که گویا مخالف چنین واگذاری‌هایی به افراد حقیقی بود در میان صحبت‌های رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: افراد حقیقی معلوم نیست پس از واگذاری، چگونه شرکت و سازمان واگذارشده را به زمین بزنند. هرجا به فرد واگذار شده با مشکلات زیادی مواجه شدیم. در همین استان زنجان در ایران ترانسفو و یا روغن نباتی جهان به فرد حقیقی واگذاری صورت گرفت و پیامدهای آن را نیز دیدیم.

وی در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه چرا قبل از واگذاری به افراد حقیقی، صلاحیت افراد توسط نهادهای امنیتی بررسی نمی‌شود، گفت: اگر فرد حقیقی بخرد و مجموعه را به زمین بزند، معلوم نیست چه مصیبتی خواهد شد.

گفتنی است، روز شنبه 25 آذر رسانه ها از ارسال نامه شرکت شستا به وزارت ورزش و جوانان برای خرید باشگاه پرسپولیس و مشکل مالکیت مشترک بین پرسپولیس و ذوب آهن خبر دادند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)