سرخپوشان پایتخت فرصت این را دارند که با شکست الهلال به طور کامل تمام نمایندگان ایران در آسیا را پشت سر بگذارند.

پرسپولیس در حالی تمرینات خود برای دیدار مقابل الهلال را دنبال می کند که در صورت پیروزی مقابل این تیم برای چهارمین بار به نیمه نهایی راه خواهند یافت و فرصت صعود به سومین فینال و زنده نگه داشتن شانس نخستین قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را خواهد داشت.

این در حالی است که پرسپولیس دهمین دوره حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را پشت سر می‌گذارد و در این بین رکورد بیشترین صعود به یک هشتم، یک چهارم، نیمه نهایی و فینال را در بین نمایندگان ایران ثبت کرده و حالا تلاش می‌کند تا پس از کسب افتخاراتی چون جام باشگاه‌ها و جام در جام برای فوتبال ایران توسط پاس، استقلال و خود پرسپولیس، این بار جام ACL را به ایران بیاورد.

اگرچه به اعتقاد بسیاری از فوتبال دوستان ایرانی و حتی طرفداران سایر کشورها، این مسابقات در زمره دیدارهای ملی است اما شاید رتبه بندی تیمهای هر کشور در این زمینه هم نکات جالب خود را داشته باشد. آنطور که منابع خارجی در این باره گزارش داده‌اند، پرسپولیس با ۷۸ بازی و کسب ۱۲۸ امتیاز بالاتر از سپاهان و استقلال صدرنشین است. نکته جالب که پرسپولیس شش بازی کمتر از طلایی پوشان اصفهان انجام داده و ۵ بار هم کمتر از استقلال به میدان رفته است.

پرسپولیس به صورت مشترک با سپاهان بیشترین تعداد پیروزی را هم دارد اما در درصد برد و کسب امتیاز از این تیم بالاتر است. قرمزها ۴۷.۴۳% از بازیهای خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند و اگر در این فصل سه برد دیگر هم کسب کنند، به مرز ۵۰ درصد خواهند رسید که رکورد ویژه‌ای محسوب می‌شود.

نکته جالب اینکه پرسپولیس تا پیش از فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان پایین تر از استقلال و سپاهان قرار داشت اما با کسب ۶ پیروزی موفق شد این دو نماینده قدرتمند فوتبال ایران را جای بگذارد و به صدر جدول صعود کند. این صدرنشینی از آن جهت جالب است که باتوجه به عملکرد پرسپولیس تا سال ۲۰۱۵ کمتر تصور می شد که در فاصله ۶ سال بتوانند از استقلال و سپاهان عبور کنند.

بر اساس این جدول، ذوب آهن باوجود غیبت چند ساله در لیگ قهرمانان چهارمین نماینده فوتبال فوتبال ایران است و پس از آن تراکتور و فولاد دیده می‌شوند.

در جدول تیمهای عربستانی، الهلال با اقتدار صدرنشین است. حریف آسیایی پرسپولیس در ۱۲۹ بازی ۲۱۷ امتیاز کسب کرده و ۶۰ پیروزی نیز در کارنامه دارد.

نکته جالب اینکه تاکنون ۸ تیم مختلف از عربستان به لیگ قهرمانان آسیا راه یافته اما در ایران این عدد ۱۳ است و تیمهایی نظیر صباباطری، شهرخودرو، سایپا، مس کرمان و نفت تهران هم سابقه حضور در این مسابقات را دارند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)