سردبیر نشریه کیک آو ایشیا،پرسپولیس را تیم اول قاره کهن دانست.

به گزارش اوج ،جان دردن فوتبال نویس معروف حوزه فوتبال آسیا در مطلبی که برای سایت espn  نوشته از باشگاه پرسپولیس به عنوان تیم نخست قاره یاد کرده است.

دردن درباره پرسپولیس نوشت:درست است که پرسپولیس در نتیجه گیری موفق نبوده اما وقتی بحث و وسعت باشگاه – به لحاظ طرفداری  – می شود کسی به پای پرسپولیس نمی رسد . برای بازیهای خانگی این تیم در سال 2012 در لیگ قهرمانان آسیا استادیوم آزادی پر می شد و می توان گفت که طی سالیان اخیر تماشاچیان این تیم جذاب تر از بازیکنان و مدیران پرسپولیس بوده اند. عظمت این باشگاه اداره آن را سخت می کند و هر کسی سهمی از پرسپولیس می خواهد.

این نویسنده در ادامه نوشته است:در سه بازی پرسپولیس در آخرین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا،250 هزار نفر به ورزشگاه آمدند اما این تیم نتوانست به مرحله بعدی صعود کند و شرمنده هوادارانش شد.آنقدر آدم های زیادی درگیر این باشگاه هستند که درک آن برای تیم های شرق آسیا کار راحتی نیست. از روزنامه ها گرفته تا سیاستمدارانی که دوست دارند نامشان با این تیم گره بخورد. باید در ورزشگاه صد هزار نفری آزادی باشید تا متوجه پرسپولیس شوید. تیمی که یکی از بزرگترین غول های آسیاست.

از دید دردن،استقلال هم تیم پنجم آسیا است.

او درباره استقلال می نویسد: وارد شدن به این بحث که کدام یک از دو باشگاه محبوب تهرانی تیم بزرگتر از دیگری هستند بحث بیهوده ای است. به لحاظ هواداری پرسپولیس جلوتر از رقیبش است اما استقلال در آسیا تیم موفق تری بوده  است.

فهرست 10 تیم برتر آسیا از نظر دردن به شرح ذیل است:

1_پرسپولیس ایران

2_الاتحاد(عربستان)

3_اوراو ردز(ژاپن)

4_گوآنژو اورگرانده(چین)

5_استقلال(ایران)

6_الهلال(عربستان)

7_پوهانگ استیلرز(کره جنوبی)

8_چونبوک موتورز(کره جنوبی)

9_العین(امارات)

10_بوریرام(تایلند)

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)