مرجع خبری پرسپولیس : پرسپولیس تنها پرچمدار ایران در دور حذفی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود .

کنفدراسيون فوتبال آسيا براي آنکه اين مسابقات از اقبال و سطح کيفي بيشتري برخوردار گردد ، استراتژي نويني را طراحي کرد و مقرر نمود تا سهميه کشورهايي چون ژاپن ، ايران،

– کره جنوبي – عربستان و امارات به چهار تيم افزايش يابد.
به همين سبب و براي نخستين بار در پيکارهاي فصل جاري ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا ، چهار نماينده از ايران حضور داشتند که متاسفانه بيلان سه تيم از اين چار تيم ،شوک آور و غرور شکن بود . در اين راستا ، تيم هاي استقلال تهران ، سپاهان اصفهان و صباي قم نتايج قابل سرزنشي را کسب کردند و در نهايت از گردونه اين مسابقات معتبر خارج شدند.
پرسپوليس تنها تيم موفق در بين اين چهار تيم بود که توانست به عنوان تيم نخست گروه دوم دست يابد و بليت حضور در مرحله دوم را دريافت کند . اين توفيق از جهات بسياري براي سرخ پوشان نعمت بزرگي محسوب شد چراکه آنها موفق شدند با صدرنشيني در اين گروه ، به طور اتوماتيک وار ، ميزبان بازي بعدي شوند تا روز ششم خرداد در ورزشگاه آزادي پذيراي تيم “‌بنياد کار “‌ازبکستان در مرحله حذفي باشند.
لذا ديدار با نماينده ازبکستان ، تعيين کننده و حياتي مي نمايد و اگر ياران “‌وينگادا ” بتوانند
در اين تک بازي براي تيم بنياد کار فائق آيند ، خود را در صف هشت تيم برتر آسيا خواهند ديد در غير اين صورت مي بايست با ليگ قهرمانان آسيا وداع کنند و به جمع سه تيم ناکام بپيوندند.
پرسپوليس در آخرين بازي خود که پراهميت بود، توانست در يک بازي پرالتهاب با يک گل از سد الشباب عربستان بگذرد و بالاتر از اين حريف در صدر جدول قرار گيرد اما بايد اين واقعيت غير قابل کتمان را پذيرفت که اين تيم از هارموني تيمي و انسجام تاکتيکي برخوردار نيست.

علت اين وضعيت شکننده منحصر به ليگ آسيا نيست بلکه پس از تغييرات پياپي در راس مديريت و کادرفني در جريان ليگ هشتم ، پرسپوليس دچار حاشيه هاي تخريب کننده شد تا سيماي يک مدعي را نداشته باشد و نتواند انتظارات خيل عظيم هواداران دلباخته خود را برآورده نمايد.
از اينها گذشته ، رسوخ حاشيه هاي ويرانگر به بدنه اين باشگاه پرطرفدار نيز مزيد بر علت شد و موجب گشت اختلافات تشديد شود و در نهايت ، طروات و بالندگي از اردوي سرخ پوشان رخت بربندد. با وجود اين نقاط تاريک ، تيم پرسپوليس در ليگ آسيا با خودباوري بيشتر به ميدان آمد تا به نوعي بتواند جبران مافات کند و لبخند را بار ديگر بر لبان طرفدارن خود برگرداند.
تجربه گران سنگ و جديت مردان سردو گرم چشيده اي چون علي کريمي ، مازيار زارع ، پژمان نوري ، سپهرحيدري ، عليرضا نيکبخت واحدي ، عليرضا محمد ، محسن خليلي در ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا موجب گشت تا پرسپوليس به عنوان يک تيم با انگيزه ،
پوئن هاي ارزشمندي را به حساب خود واريز کند و در نهايت صدر جدول گروه دوم از آن ياران وينگادا شود .
اما صرفنظر از کسب اين نتايج ،‌ پرسپوليسي ها را آن طور که بايد و شايد ، شاداب و بالنده نديديم که علت اصلي اين نقطه ضعف به مسائل حاشيه اي و فقدان شناخت لازم وينگادا از شرايط فني ارتباط دارد .
تمامي اين موارد در جريان ديدار حساس با الشباب به چشم آمد و برهمگان مسجل گشت که پرسپوليس نياز اساسي به زير ساخت روحي و رواني دارد تا به خوبي احيا ء شود و بتواند با
شرايطي ايده آل خود را مهياي نبرد سرنوشت ساز با نماينده ازبکستان نمايد.
استراتژي سرمربي پرتغالي تيم پرسپوليس مقابل الشباب و اصرار بيهوده او به استفاده از بازيکنان غير موثري چون بهادر عبدي ، فرهاد خيرخواه و محمد منصوري و نيمکت نشيني عليرضا محمد ، ايوان پترويچ و عليرضا نيکبخت واحدي ، کار را به جايي رساند که صداي اعتراض تماشاگران را بلند کرد .
در حاليکه مسابقاتي از اين دست، ميدان کسب تجربه نيست که بتوان به نفرات ناکارايي نظير بهادر عبدي متکي بود . در پيکار با الشباب ، مشخص نبود که وظيفه محمد منصوري در ميانه ميدان چيست و وينگادا براساس چه قاعده اي از بهادر عبدي به عنوان پيستون جناح راست استفاده نمود.
از سويي ديگر مشخص شد که خيرخواه نمي تواند زوج مکملي براي محسن خليلي در خط آتش باشد .همين موارد باعث شد تا پرسپوليس در وقت نخست، يک بازي کم نشاط و بي هدفي را ارايه بدهد و خليلي مهاجم فرصت طلب به خوبي تغذيه نشود .
وينگادا در وقت دوم با فراخواني نيکبخت واحدي و محمد به ميدان ، جان تازه اي در کالبد تيمش دميد و در نهايت اين ديدار تعيين کننده به برتري سرخ پوشان منتج شد اما آنچه که اکنون مي بايست ملکه ذهن اين مربي شود ، اين است که تيم بنياد کار اوضاع و احوالي به مراتب بهتر از الشباب و ديگر تيم هاي عربي دارد .
اين مربي پرتغالي بايد از همين امروز تغيير ذائقه بدهد و هويتي تازه در استخوان بندي پرسپوليس تزريق کند تا قرمزها بتوانند در جدال سرنوشت ساز ششم خرداد از سد نماينده ازبکستان بگذرند و به جمع هشت تيم برتر قاره ملحق شوند .
بنياد کار تيمي است متمول که اهدافي حرفه اي در سر مي پروراند و با جذب بازيکنان نام آشنايي چون ” ريوالدو ” بازيکن سرشناس برزيلي -” ادسون راموس سيلوا” هافبک برزيلي – “سرور جبار اف “مهاجم زهردار و بهترين بازيکن آسيا در سال گذشته -” شفقت سالوموف” – ” کوچوليف ” و “کاپادزه” در انديشه قدرت نمايي در عرصه آسيا است .
اين تيم سال گذشته تيم سايپا را نقره داغ کرد و امسال نيز باعث حذف سپاهان شد تا نشان دهد که سوداي بزرگي در آسيا را در سر دارد. “‌حکمت ايرگاش اف ” مربي بنيادکار ، عمق و ژرفاي فوتبال آسيا را مثل کف دستش مي شناسد و پارامترهاي حرفه اي را مي داند.
با اين شرايط ، وينگادا بايد راهي نوين بيابد و با تغيير در انديشه هايش ، دريچه اي تازه بر تيم پرطرفدار پرسپوليس بگشايد .
بحث آخر به مسئله مديريتي باشگاه برمي گردد و اينکه ” عباس انصاريفرد” مديرعامل و “‌حسين هدايتي ” رييس هيات مديره که وجود اختلاف را نفي مي کنند ،‌در اين روزهاي پرالتهاب و حساس ،‌ نبايد اجازه دهند تا کوچکترين حاشيه بازدارنده بر اردوي سرخ پوشان سايه بيندازد.
به طور قطع اگر ساختمان ذهني وينگادا تغيير کند ، يکايک بازيکنان عزم و اراده مصمم داشته باشند و مديران نيز از پيچيده کردن مسائل اجتناب کنند ، شک نداريم که نماينده کشورمان توانايي آن را خواهد داشت که روز ششم خرداد در پرتو حمايت يکپارچه هواداران سينه چاک خود ، از ياران ريوالدو زهر چشم بگيرد و قدم به مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا بگذارد .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)