مرجع خبری پرسپولیس : مجتبی شریفی خبر داد : استقلال و پرسپولیس حق ثبت قرارداد را ندارند/ اعمال مجدد محرومیت خانگی

 رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه کلیه باشگاههای لیگ برتر باید برای عقد قرارداد با بازیکنان جدید، با بازیکنان قبلی خود تسویه حساب کنند گفت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل انجام ندادن این تسویه حساب حق ثبت قرارداد جدید با بازیکنانشان را ندارند.

مجتبی شریفی بعدازظهر روز شنبه ضمن بیان این مطلب افزود: کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این تصمیم را در نامه هایی رسمی به کلیه باشگاههای لیگ برتری اعلام خواهد کرد و مصمم است تا زمانی که باشگاهها با بازیکنان و اعضای کادر فنی پیشین خود تسویه حساب نکرده اند اجازه ثبت قرارداد با بازیکنان جدید را ندهد.

وی افزود: ما به هیچ وجه از این تصمیم کوتاه نخواهیم آمد و قطعا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز از این قاعده مستثنا نیستند و باید برای ثبت قراردادهای جدید، با کلیه بازیکنان فصل قبل خود تسویه حساب کنند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت های خود با رد محرومیت علیرضا نیکبخت واحدی و شیث رضایی و رسیدن بازیکنان متخلف به 150 امتیاز منفی منشور اخلاقی گفت: تا این لحظه هیچ بازیکنی به مرز 150 امتیاز منفی نرسیده است و نیکبخت و شیث هم محروم نیستند.

وی با بیان اینکه امتیازات منفی کسب شده در لیگ هشتم توسط بازیکنان برای فصل نهم بخشیده خواهد شد گفت:

از فصل بعد این دستورالعمل به صورت ماده ای در آیین نامه انضباطی گنجانده شده است که به مدت یکسال هم اعتبار خواهد داشت. بنابراین امتیازات منفی فصل گذشته محاسبه نشده و از فصل بعد مجددا این امتیاز شماری را آغاز خواهیم کرد.

رئیس کمیته انضبای فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه لیدرها دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا اطلاع ثانوی از حضور در ورزشگاهها محروم هستند خاطرنشان کرد: با وجود اینکه فصل گذشته مقاومت بسیاری کردم تا تیم های متخلف از بازی خانگی محروم نشوند اما متاسفانه اصرار دوستانم در کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال باعث شد از لیگ نهم این محرومیت ها را اعمال کنیم و تیم هایی که تماشاگرانشان مرتکب تخلفاتی شوند را به بازی خارج ازخانه محکوم خواهیم کرد.

مجتبی شریفی بازهم محرومیت مربیان ، داوران و برخی بازیکنان به خاطر تخلفات مالی و اخلاقی را رد کرد و گفت: با وجود اینکه باید پذیرفت برخی تخلفات و بدرفتاریها وجود دارد اما برای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این تخلفات ثابت نشده است و از دید ما مربیانی که طی روزهای اخیر به نام آنها اشاره شده است محروم نیستند.

وی افزود: ما در این مدت تلاش کردیم از طریق شاهدان عینی به این موضوع پی ببریم و برایمان قابل اثبات شود اما متاسفانه هیچکس حاضر نشد به صراحت شهادت بدهد که فلان مربی پول گرفته است!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)