جمعه 18 اردیبهشت(11:53) 

مرجع خبری پرسپولیس : رحمان رضايى: به جاى الشارجه، پاس را قربانى مى كنيم

در شرايطى كه پرسپوليس آماده سفر به امارات بود تا مقابل الشارجه برگزاركننده بازى برگشت باشد، انصراف تيم اماراتى از ادامه حضور در ليگ قهرمانان آسيا باعث شد برنامه سرخپوشان نيز با تغييراتى مواجه شود و از حالا آنها در انديشه ديدار بعدى خود در جام حذفى باشند. ديدارى كه قرار است با جدال شاگردان وينكو بگوويچ در همدان انجام شود تا پرسپوليسى ها پس از گذشتن از سد اين تيم، يك گام ديگر براى رسيدن به قهرمانى در جام حذفى نزديكتر شوند و تلاش كنند هدف خود را براى كسب سهميه آسيايى در ديار هگمتانه جست وجو كنند. در حالى كه پرسپوليس اين روزها شاهد و ناظر اتفاقات زياد و البته عجيب و غريب است ،به سراغ كسى رفتيم كه هرچند حضورش در پرسپوليس هنوز به يك سال كامل نرسيده اما در فوتبال ما به خصوص در عرصه ملى، تجربه زيادى دارد . مدافع بلند قامت و باتجربه اى كه پس از يك وقفه اين بار توانست رضايت و نظر افشين قطبى را جلب كند و در شرايطى كه سرمربى جديد تيم ملى از ۴۱ بازيكن براى حضور در اردوى تيم ملى دعوت به عمل آورده، نام رحمان رضايى هم در اين بين به چشم بيايد. مدافعى كه بازى پرسپوليس – سپاهان را به دليل مصدوميت از دست داد تا مجبور شود به عنوان تماشاگر ويژه از ميان هواداران حاضر در استاديوم، پيروزى تيمش مقابل رقيب چند ساله سرخ ها را به نظاره بنشيند. به سراغ رحمان رضايى رفتيم تا از هر درى با اين مدافع بلند قامت و نام آشنا صحبت كنيم. اگر مى خواهيد از صحبت هاى مرد شماره ۳۳ سرخ ها با خبر شويد به شما پيشنهاد مى كنيم حتماً اين مصاحبه را بخوانيد تا از نظرات و ديدگاه هاى اين بازيكن مطلع شويد.با ما همراه باشيد:


pnnc • براى شروع مصاحبه از بازى با سپاهان كه به خاطر مصدوميت شانس حضور در آن بازى را از دست دادى صحبت مى كنى؟
خدا را شكر بازى بسيار خوبى از ۲ تيم به خصوص پرسپوليس شاهد بوديم. ما بعد از بازى با الغرافه و شكست سنگينى كه در اين ديدار متحمل شديم براى بازگشت روحيه به تيم نيازمند يك نتيجه گيرى خوب بوديم. درست است كه در ديدار با راه آهن هم پيروز شديم اما با توجه به پايان ليگ و اينكه نتوانستيم در ليگ توفيق زيادى داشته باشيم به نوعى روحيه تيم چندان مساعد نبود اما بازى با سپاهان از آن روزهايى بود كه يك پرسپوليس با طراوت و مقتدر در زمين حاضر شد. مسأله اى كه با يك برد شيرين زمينه ساز پيروزى ما شد و توانستيم براى ادامه كار در جام حذفى با روحيه بالاترى حاضر شويم.


pnnc • با اين حساب چقدر اميدوار هستى حالا كه تيم تا اين مرحله صعود كرده بتواند مراحل بعدى را نيز با موفقيت پشت سر بگذارد و در نهايت قهرمانى را از آن خود كند؟


الان تمام هم و غم ما موفقيت در جام حذفى است. پس از اينكه سپاهان را كه يكى از تيم هاى قدرتمند ايران است حذف كرديم به فكر بازى با پاس هستيم. در هر صورت پاس به خصوص در خانه خطرناك است و حالا كه به حكم قرعه بايد در همدان به مصاف اين تيم برويم اميدواريم مثل بازى خوب و مقتدرانه اى كه در ليگ مقابل پاس در همدان داشتيم، بتوانيم اين حريفمان را از پيش رو برداريم. البته همه ما مى دانيم اين ديدار بازى سنگين و سختى است و بايد تلاشمان را مضاعف كنيم تا با دست پر به تهران بازگرديم.
به نظر مى رسد لغو بازى الشارجه و متعاقب آن كنسل شدن سفر پرسپوليس به امارات به نوعى توفيق اجبارى بود كه نصيب تيم شد تا فرصت بيشترى براى تمرين و آماده سازى داشته باشد؟
در هر حال ما برنامه تمرينى خود را طورى تنظيم كرده بوديم كه براى سفر آماده شويم اما كناره گيرى الشارجه كمى برنامه هايمان را عوض كرد و حالا فرصت داريم ضمن تمرين بيشتر خستگى ناشى از بازى هاى سنگين در ليگ را از تن بيرون كنيم. البته اينقدر آماده بوديم كه حتى اگر به امارات مى رفتيم و مقابل الشارجه بازى مى كرديم هم نتيجه خوبى مى گرفتيم و شايد حتى پيروزى شيرين ترى را كسب مى كرديم.
حالا براى صعود مقتدرانه به مرحله بعدى به عنوان تيم اول به پيروزى مقابل الشباب عربستان در تهران نياز داريم. فكر مى كنى چنين اتفاقى رخ بدهد؟
ما در بازى رفت مقابل الشباب حساب شده و منطقى بازى كرديم و توانستيم در آن شرايط ويژه يك امتياز از حريف بگيريم اما در بازى برگشت از يك امتياز ويژه هم بهره مند هستيم. بازى در تهران و مقابل اين همه هوادار خونگرم قطعاً شرايط سختى را براى عربستانى ها رقم خواهد زد.
نوبتى هم باشد نوبت تيم ملى است و اين مسأله كه رحمان رضايى بعد از وقفه اى كه به تيم ملى دعوت نمى شد، به انتخاب افشين قطبى در ليست جديد تيم ملى قرار دارد. در اين مورد صحبتى ندارى؟
من اين مسأله را به فال نيك مى گيرم و با تمام وجود آماده خدمت به تيم ملى كشورم هستم. در چنين شرايطى تمام تلاش و هدف من اين است كه بتوانم جايگاه قبلى ام را در تيم ملى پس بگيرم و دوباره تبديل به يكى از بازيكنان فيكس ايران در قالب تيم ملى شوم.
به نظر مى رسد مسأله اصلى كه باعث دغدغه فوتبالدوستان در خصوص آينده تيم ملى است، تغييرات كادر، فرصت اندك و شرايط ويژه بازى هاى سرنوشت ساز آينده است.
درست است كه تمام اين مسائل به نوعى آينده تيم ملى را در هاله اى از ابهام فرو برده اما فكر نمى كنم مشكل خاصى سد راه ايران براى رسيدن به جام جهانى باشد. به هرحال نفرات دعوت شده به اين اردو اكثراً كسانى هستند كه طى سال هاى قبل با هم و در كنار هم در تيم ملى بازى كرده اند و شناخت خوبى از يكديگر دارند، ضمن اينكه انرژى مثبت و روحيه خاص افشين قطبى پوئن مثبتى است كه نبايد آن را فراموش كرد. مسأله اى كه مى تواند روحيه تيم و مردم را براى مثبت گرايى به آينده تيم ملى بالا ببرد. من به عنوان كسى كه سال ها در خدمت تيم ملى بوده ام و در شرايط گوناگونى قرار گرفته ام به آينده تيم ملى و صعود به جام جهانى خيلى خوشبين هستم.
دعوت از نفرات شاخص و نام آشنايى در ميان عناصر دفاعى باعث مى شود رقابت براى مدافعان براى به دست آوردن جايگاه ثابت در تيم ملى كمى سخت شود. آيا اين طور نيست؟
قطعاً. البته اين موضوع به نفع تيم ملى خواهد بود. وقتى رقابت فشرده باشد همه تلاش مى كنند بهترين باشند تا در زمره بازيكنان اصلى قرار بگيرند. در اين شرايط مربى و كادر فنى است كه بر اساس توانايى ها، تجربه و در نظر گرفتن مسائل روحى و روانى بايد بهترين ها را انتخاب كند. من به شخصه از اين مسأله استقبال مى كنم و آماده ام رقابت خوب و پرقدرتى با بقيه ملى پوشان داشته باشم.
به عنوان سؤال آخر اگر صحبت خاصى باقى مانده مى شنويم؟
اول از همه اينكه اميدوارم پرسپوليس در ادامه جام حذفى و ليگ آسيا دور از اتفاقات و حواشى موفق عمل كند تا جواب حمايت و محبت هوادارانمان را به خوبى بدهيم. ضمن اينكه دغدغه مردم فوتبالدوست ايران صعود و حضور دوباره تيم ملى به جام جهانى است. مسأله اى كه با پتانسيل بالاى تيم ملى از نظر بازيكن و مسائل فنى، حمايت مردم و مسئولانمان و … دور از دسترس نيست. اگر تيم ملى در ۳ بازى آينده خود بتواند انسجام تيمى و هماهنگى گذشته اش را به دست آورد، مى توانيم صعود شيرين و خاطره انگيزى به جام جهانى داشته باشيم

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)