مرجع خبری پرسپولیس : رضايي كه از سفر طولاني سئول تا تهران خسته به نظر مي‌رسيد با صداي خواب‌آلود به همه سوالات جواب داد و دوباره براي خواب آماده شد. غلام آنقدر خسته بود كه به نظر نمي‌رسيد در تمرين عصرگاهي تيم باشگاهي‌اش حاضر باشد.

 

اين‌بار اردوي تيم ملي چطور بود؟
■ خدا را شكر كه اردو خوب بود. مشكلي نداشتيم، فقط تنها بدشانسي ما زمين‌هاي بد بازي‌هايمان بود. هم در چين و هم در كره زمين‌ها بد بود و بابت اين قضيه اذيت شديم.

 

ورزشگاه كره كه ورزشگاه جام جهاني‌شان بود؟
■ نه، چمن اين ورزشگاه واقعا خراب بود. شايد از صفحه تلويزيون صاف به نظر مي رسيد اما اصلا در حد و اندازه‌هاي امكانات كره جنوبي و فوتبال‌شان نبود. اتفاقا ما خودمان هم از اين مساله تعجب كرديم.

 

اتفاقا ديديم در يك صحنه تو موفق به استپ توپ نشدي و پايت در چمن فرو رفت.

■ بله، دقيقا همين مشكل بود. بعضي وقت‌ها بچه‌هاي ما در موقع دفع توپ هم دچار مشكل مي‌شدند و پايشان داخل چمن فرو مي‌رفت. با اين‌حال فكر مي‌كنم همه بچه‌ها از جان مايه گذاشتند تا برنده بازي باشيم.

 

از آنجايي كه فاصله شهرهاي چين زياد است، حتما در جابجايي بين اين شهرها زمان زيادي در مسافرت بوديد؟
■ پروازمان به پكن كه طولاني بود اما از پكن به ژنگ‌ژو، دو ساعت پرواز بود كه معطلي زيادي نداشتيم. البته در كل اين مسافرت به غير از زمان‌هايي كه در زمين فوتبال حضور داشتيم، بقيه زمان‌ها روي هوا بوديم البته نتايج آنقدر خوب بود كه خستگي‌ها از تن‌مان درمي‌آيد.

 

برسيم به بازي اول مقابل چين، اين بازي را چطور ديدي؟
■ نتيجه كه خيلي خوب بود. در بازي هم فكر مي‌كنم اگر به چيني‌ها فضا مي‌داديم خطرناك مي شدند اما ما از اول به آنها فضا نداديم و تلاش مي‌كرديم در ضد حمله‌ها خطرناك باشيم كه به هدف‌مان هم رسيديم.

 

و تو هم كه با تاثيرگذاري مستقيم روي هر دو گل يكي از بهترين‌هاي تيم ملي بودي؟
■ من هميشه تلاش مي‌كنم چه در تيم ملي و چه در رده باشگاهي بهترين بازي‌ها را انجام دهم.

 

حتما افشين قطبي هم از بازي‌ات رضايت كامل داشته؟
■ بله، خدا را شكر از همه بازيكنان تيم راضي بود. من هميشه تلاشم را به‌كار مي‌گيرم تا موثر باشم البته دوست داشتم در اين دو بازي گل بزنم كه نشد چون هيچ موقعيتي نصيبم نشد.

 

اما خيلي‌ها توقع داشتند بعد از گلزني در پرسپوليس، در تيم ملي هم جزو گلزنان باشي؟
■ خب همان‌طور كه گفتم موقعيتي نصيبم نشد. خيلي تلاش كردم، بارها فرار كردم اما خب فكر مي‌كنم وظايفي كه به من محول شده بود را كامل انجام دادم، چه در حمله و چه در دفاع.

 

البته قبول داريم كه پست بازي تو در تيم ملي با پرسپوليس منافات دارد و از دروازه دورتري، پس گل زدن سخت‌تر مي‌شود.
■ فرقي نمي‌كند، اگر فوروارد باشم يا گوش چپ و راست سعي مي‌كنم در خدمت تيم باشم و اگر هم گل نزدم به موفقيت تيم كمك كنم.

 

بعد از بازي با چين عنوان مي‌شد 9 نفر از بازيكناني كه در اين تيم موفق به شكست فرانسه شدند در تركيب تيمي كه از شما شكست خوردند حضور نداشتند.
■ ما در چين چنين صحبت‌هايي نشنيديم و هدف‌مان اين بود كه هر دو بازي‌مان را ببريم. ما كه نمي‌دانستيم 11 نفر اصلي چين چه كساني هستند كه ببينيم مقابل ما بازي مي‌كنند يا نه. ما بازيكنان اصلي چين را نمي‌شناختيم، در ضمن همه بازيكنان اين تيم شبيه هم هستند و خيلي سخت مي‌شود كسي را از بين‌‌شان شناخت.

 

كيفيت بازي با كره جنوبي چطور بود؟
■ آنها در ابتداي بازي خيلي بسته كار مي‌كردند به‌طوري كه من وقتي مي‌دويدم كسي جلوي من نمي‌آمد. از بازي‌شان تعجب كردم. آنها دنبال ضد حمله بودند. مي‌خواستند دفاع كنند و ضد حمله بزنند، مدافعان ما هم مجبور بودند جلو بيايند و در اين صورت طبيعي بود كه توپ لو برود و شرايط خطرناك شود.

 

اما شما در 20 دقيقه آخر رو به دفاع مطلق آورده بوديد و فشار زيادي را متحمل شديد.
■ خب اين طبيعي بود، ما در زمين كره بازي مي‌كرديم. خستگي و رطوبت بالا كه ناشي از شرجي هوا بود اين شرايط را ايجاب مي‌كرد.

 

فشار تماشاگر هم بود. راستي با سروصداي كره‌اي‌ها چطور كنار مي‌آمدي؟
■ واقعا خيلي خوب تيم‌شان را تشويق مي‌كردند اما باز هم به پاي تماشاگران ما نمي‌رسند. من هم كه به شخصه مشكلي با سروصداي آنها نداشتم و هر چقدر فرياد مي‌زدند تاثيري روي فوتبالم نمي‌گذاشت.

 

بعد از تعويض‌ات كه ناراحت نشدي؟
■ نه، فكر مي‌كنم تعويض تاكتيكي بود و به‌موقع انجام شد. شايد آن موقع ديگر خسته شده بودم و كادر فني مي‌خواست بازيكن تازه‌نفسي را جاي من بياورد.

 

قبل از اين بازي رسانه‌ها روي طلسم 39 ساله شكست‌ناپذيري سئول خيلي مانور كرده بودند. شما هم در سئول به اين مساله فكر مي‌كرديد؟
■ نه، ما اصلا به فكر اين مساله نبوديم و خيلي روي اين مساله بحث نشد. فقط آقاي قطبي مي‌گفت اين تيم كره 4-3 سال است در خانه‌اش به هيچ تيمي نباخته و به خاطر همين وقتي در نيمه اول گل زديم بچه‌ها خداوكيلي از جان مايه گذاشتند تا اين برد حفظ شود.

 

به نظر مي‌رسيد اين شكست خيلي برايشان سنگين تمام شده؟
■ بله، از اين باخت به شدت ناراحت بودند و همه‌شان داشتند خودكشي مي‌كردند.

 

احساس خودتان بعد از اين برد چطور بود؟
■ خب طبيعتا خوشحال بوديم كه بعد از 39 سال طلسم را شكسته بوديم. اميدوارم طلسم قهرماني جام ملت‌ها را هم بشكنيم.

 

راستي افشين قطبي درباره كره‌اي‌ها قبل از بازي نكته ويژه‌اي را گفته بود كه در ذهن‌ات مانده باشد؟
■ بله ايشان تيم كره و بازيكنانش را كامل مي‌شناخت و براي ما آناليز كرده بود. اتفاقا قبل از بازي ايشان گفته بود مدافعان‌شان خيلي راحت اشتباه مي‌كنند كه همين‌طور هم شد.

 

همه از اشتباه لي يونگ پيو كه براي بوروسيا دورتموند بازي مي‌كرده متعجب شدند.
■ اتفاقا قبل از بازي به ما گفته بودند كه نفوذ نكند. گفته بودند بهترين بازيكن‌شان است و مقابل من هم بازي مي‌كرد. خدا را شكر كه كار خاصي نكرد و دچار آن اشتباه هم شد.

 

در مجموع به نظر مي‌رسد شكست كره آنهم در خانه‌اش كار بزرگي بود كه به بالا رفتن روحيه تيم ملي كمك زيادي كرد. قبل از بازي خودتان فكر مي‌كرديد كه برنده مسابقه باشيد؟
■ باور كنيد تيم ايران اگر خودش را باور داشته باشد مقابل هيچ تيمي در آسيا كم نمي‌آورد. درست است كه آنها امكانات زيادي دارند و با برنامه‌ريزي پيش مي‌روند اما خداوكيلي بازيكنان ما كيفيت بالايي دارند.

 

بعد از بازي با چين درباره كيفيت بازي تيم ملي و پيشرفت آن صحبت شد. به نظر خودت نسبت به يكي دو سال قبل يا همين مقاطع اخير پيشرفت داشته‌ايم؟
■ ما كه خودمان در زمين حاضريم نمي‌توانيم در اين باره نظر بدهيم، آنهايي كه از بيرون بازي ما را مي‌بينند، مي‌توانند نظر بدهند و‌ آناليز كنند تا مشخص شود تيم بهتر شده يا بدتر.

 

بازي با پاس همدان را در ليگ پيش‌رو داريد و با اين خستگي و تمرين‌هاي كم با تيم مي‌تواني به پرسپوليس كمك كني؟
■ بالاخره خستگي هست و در بقيه بازيكنان هم ديده مي‌شود اما ما ديگر به اين دو سه جلسه تمرين كردن‌ها عادت كرده‌ايم يا بهتر است بگويم مجبوريم با اين مشكلات كنار بياييم. ما وظيفه داريم براي موفقيت تيم باشگاهي‌مان تلاش كنيم و همه كار مي‌كنيم تا سه امتياز بازي با پاس را بگيريم.

 

قبول داري بازي سختي در پيش داريد؟
■ همه بازي‌هاي ما سخت است، اصلا پرسپوليس بازي آسان در پيش ندارد، تازه هر چه جلوتر مي‌رويم سختي كار دوچندان مي‌شود اما ما يك هدف داريم و با تمام وجود براي رسيدن به آن تلاش مي‌كنيم.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)