غلامرضا رفیعی، مشاور حقوقی سازمان صداوسیما با حضور در برنامه نود درباره علت پخش نشدن دیدار ایران و لبنان توضیحاتی داد.

وی گفت: در 4 سال گذشته 50،60 بازی پخش کرده ایم و مبلغ قرارداد 4 میلیون دلاری بود، اما شرکت نماینده AFC برای بازی های مقدماتی جام جهانی مبلغ 40 میلیون دلار پیشنهاد داد و با صحبت های ما،‌ اعلام کردند تمام بازی های مقدماتی را یک جا به قیمت 10 میلیون دلار می فروشند، این در حالی است که از مجموع 43 بازی مقدماتی 8 بازی برای ایران است.

مشاور حقوقی صداوسیما ادامه داد: چون این پول باید از جیب مردم و از بیت المال هزینه شود زیر بار حرف زور آنها نرفتیم و حاضر نشدیم این پول را بدهیم. اگر این کار را می کردیم جفا به مردم بود. منافع مردم مهم است و به همین دلیل چون پول بالایی را طلب می کردند ترجیح دادیم این پول را ندهیم و در واقع به خاطر مردم این کار را نکردیم!

وی گفت: در حالی که لبنان میزبان بازی ایران و لبنان بود، اما این شرکت حتی برای کشور میزبان هم تقاضای خرید حق پخش را کرد و به همین دلیل لبنان هم این دیدار را پخش نکرد. WSG شرکت حق پخش تلویزیونی این بازی ها اعلام کرده که نصف این پول به فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه ها برمی گردد، در حالی که کفاشیان و نبی می گویند به هیچ عنوان چنین اتفاقی رخ نداده است.

مشاور حقوقی سازمان صداوسیما در خصوص پول آگهی های بازرگانی خاطرنشان کرد: هزینه پخش آگهی های بازرگانی نسبت به کل بودجه سازمان صدا و سیما ناچیز است و به خزانه دولت برمی گردد. از وزارت ورزش و جوانان درخواست دارم به این مسئله ورود کند و با مسئولان کنفدراسیون آسیا مذاکره کند.

مجری برنامه نود اعلام کرد که مردم به دنبال پخش بازی های تیم ملی هستند و همان طور که برای سریال ها بودجه عمومی تخصیص داده می شود برای حق پخش بازی ها هم چنین موضوعی وجود داشته باشد. رفیعی در این خصوص گفت: تمام ورزش را در شبکه سه پوشش می دهیم و فقط مختص فوتبال نیست. در تمام دنیا نیز شبکه ها حق پخش تمام بازی ها را خریداری نمی کنند. ممکن است در آینده نیز برخی برنامه ها را نتوانیم بخریم، اما امیدوارم شاهد چنین مسئله ای نباشیم.

بدین ترتیب عدم پخش دیدار ایران و لبنان در نظر گرفته شدن منافع مردم اعلام شد!

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)