نامزدهای بهترین مهاجم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ از سوی AFC اعلام شد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه نظرسنجی های خود برای انتخاب بهترین تیم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ یک نظرسنجی برای انتخاب بهترین مهاجم به را انداخت.

علی علیپور مهاجم پرسپولیس و مامه تیام مهاجم سابق ستقلال را در لیست نامزدهای بهترین مهاجم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ قرار گرفتند. پیش از این بیرانوند، ووریا غفوری و سیامک نعتی به این تیم منتخب با آراء هواران راه پیدا کرده بودند.

علی علیپور
۵ گل زده، ۳۵ شوت به سمت دروازه و ۲۱ شوت در چارچوب (رتبه دوم میان مهاجمان) و ۶۵ دوئل پیروز

با دروازه‌بانی علیرضا بیرانوند و مدافعانی چون شجاع خلیل‌زاده و جلال حسینی که در انتخاب بهترین تیم مسابقات حضور داشتند، حرکت پرسپولیس به سمت فینال بر پایه دفاعی مستحکم بنا شده بود اما دفاع به تنهایی باعث پیروزی نمی‌شود و علیپور، بازیکن اصلی خط حمله غول‌های تهرانی بود.

علیپور که در دوره‌های قبلی رقابت‌های آسیایی تنها یک گل به ثمر رسانده بود، دو گل در دیدار نخست به نسف قارشی زد و در دیدار مقابل الوصل یک گل دیگر به ثمر رساند تا پرسپولیس در صدر جدول گروه C قرار بگیرد. علیپور دو گل بعدی خود را برای لحظات حیاتی در مراحل حذفی نگه داشت. جایی که مقابل الجزیره در یک‌هشتم نهایی و برابر السد در نیمه‌نهایی گلزنی کرد تا به تیم خود برای صعود به نخستین فینال لیگ قهرمانان آسیا کمک کند.

بغداد بونجاح از السد قطر، دژان دامیانوویچ از سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی، یوسف العربی از الدحیل قطر، کیم شین‌ووک از جئونبوک هیوندای موتورز کره جنوبی، یوما سوزوکی از کاشیما آنتلرز ژاپن و الکساندر پاتو از تیانجین چین، سایر گزینه‌های نظرسنجی AFC برای انتخاب بهترین مهاجم لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ هستند.

هواداران می توانند برای رای دادن به (اینجا) کلیک کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)