کریستیانو رونالدو بازیکن پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا با گلی که شنبه شب در آخرین دیدار این تیم به ثمر رساند، فاصله خود با لوییس سوآرز ستاره لیورپول را در جدول برترین گلزنان اروپا به یک گل رساند.

به گزارش ساکر وی، رونالدو در جریان برتری 5 بر صفر رئال مادرید مقابل رئال بتیس، شمار گل های خود در این فصل را به عدد 21 رساند در حالیکه سوآرز بعد از اینکه در جریان تساوی 2 بر 2 لیورپول مقابل استون ویلا فرصت گلزنی پیدا نکرد، همچنان 22 گل زده است.

در فهرست برترین گلزنان اروپا دیه گو کاستا نفر سوم است. وی در تساوی یکشنبه شب اتلتیکو مادرید مقابل سویا نتوانست گلی به ثمر برساند.

اما سرخیو آگرو در جریان برد 4 بر 2 منچسترسیتی مقابل کاردیف سیتی چهاردهمین گل خود را به ثمر رساند و خود را تا مکان چهارم جدول بالا کشید.

هم اکنون فهرست 10 نفر نخست جدول گلزنان لیگ های اروپایی را به ترتیب لوییس سوآرز بازیکن اروگوئه ای تیم لیورپول با 22 گل، رونالدو بازیکن پرتغالی رئال مادرید با 21 گل، دیه گو کاستا بازیکن اسپانیایی تیم اتلتیکو مادرید با 19 گل، جوزپه روسی بازیکن ایتالیایی تیم فیورنتینا با 14 گل، سرخیو آگرو بازیکن آرژانتینی تیم منچسترسیتی با 14 گل، نیریوس والسکیس بازیکن اهل لیتوانی تیم سودووای این کشور با 27 گل، آلفرد فینبوگاسون از تیم هیرنوین هلند با 18 گل، فردی مونترو کلمبیایی از تیم اسپورتینگ با 13 گل، جکسون مارتینز بازیکن کلمبیایی تیم پورتو با 13 گل و زلاتان ابراهیموویچ بازیکن سوئدی تیم پاری سن ژرمن با 17 گل تشکیل می دهند.

گل هایی که بازیکنان در لیگ های اروپایی به ثمر می رسانند با توجه به درجه سختی لیگ ها ارزیابی می شوند و امتیاز می گیرند.

بدین ترتیب بازیکنانی که در لیگ های به اصطلاح ضعیف بازی می کنند، شانسی برای دریافت کفش طلا ندارند.

جایزه کفش طلای اروپا برای برترین گلزن این قاره در چند سال گذشته به بازیکنانی چون لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، تیه ری هانری و دیه گو فورلان اهدا شده است. سال گذشته مسی به خاطر به ثمر رساندن 46 گل موفق به دریافت این جایزه شد.

فرانچسکو توتی، لوکا تونی، رونالدو، مارکو فان باستن، اوزه بیو و گرد مولر نیز از دیگر بازیکنان سرشناسی هستند که موفق به دریافت کفش طلای اروپا شده اند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)