پرسپولیس نیوز : مدافع پیشین تیم فوتبال پرسپولیس به انتقاد از سرمربی فعلی این تیم پرداخت.

بهروز رهبری‌فرد  در مورد شرایط این روزهای پرسپولیس، وضعیت حمید درخشان در این تیم، باخت‌های پیاپی سرخپوشان، فروش باشگاه پرسپولیس، دعوای مربیان ایرانی با کارلوس کی‌‌روش و … صحبت‌های زیر را انجام داد:

 

* کم‌کم به حضور شما در بازی‌های خیریه عادت کرده‌ایم …

این بازی‌های در کنار مسائل معنوی و خیریه‌ای که دارد بهانه خوبی است تا ما هرچند وقت یکبار دور هم جمع شده و از حال هم باخبر شویم. اگر بین پیشکسوتان فاصله بیافتد حرف و حدیث پیش می‌آید و اختلاف بیشتر می‌شود اما این بازی‌ها و برنامه‌ها رفاقت‌ها را بیشتر می‌کند و باعث می‌شود مثل کوه پشت هم باشیم.

* قرار هم نیست در این بازی‌ها شکست بخورید؟

بازیکنان این تیمی که دور هم جمع می‌شوند با باخت بیگانه هستند و از باختن بدشان می‌آید. شاید باورتان نشود اما وقتی در همین بازی‌های دوستانه یک گل می‌خوریم بچه‌ها عوض می‌شوند و به جای خنده فقط فکر این هستند که تیم حریف را با اختلاف گل بالا شکست دهند.

* کمی در مورد پرسپولیس صحبت کنیم، شرایط این تیم چطور است؟

پرسپولیس که زیبا و قشنگ بازی می‌کند!

* چرا با این لحن صحبت می‌کنید؟

هر وقت انتقاد کردیم «آدم بد» داستان شدیم. واقعاً الان شرایط پرسپولیس خوب است؟ این تیم همان تیم دهه ۶۰ و ۷۰ است که یا قهرمان بود و یا نایب قهرمان؟ پرسپولیس در این چند سال خوب بوده؟ در چند سال گذشته هر وقت پرسپولیس پنجم شده هورا کشیدیم. اگر انتقاد می‌کنم فقط در جایگاه هوادار پرسپولیس هستم وگرنه مدرک مربیگری ندارم که بخواهم جای کسی را در پرسپولیس بگیرم. اگر انتقاد می‌کنم برای این است که هوادار در خیابان به خاطر آقایان یقه من را می‌گیرد. ببینید وضعیت چه شده  است که الان تمام بچه‌های کوچک استقلالی شده‌اند چون پرسپولیس قهرمان نمی‌شود! می‌خواهم به جای انتقاد تعریف کنم تا شاید خوش‌شان آمد اما با تعریف کردن چیزی درست نمی‌شود.

* اما درخشان معتقد است پرسپولیس خوب بازی می‌کند ولی نتیجه نمی‌گیرد؟

پرسپولیس خوب بازی می‌کند؟! چرا این حرف را می‌زنند؟ بعد از بازی با ذوب‌آهن این حرف را زدند؟ اگر ملاک بازی با ذوب‌آهن است که یک تیم محلی هم در ۹۰ دقیقه می‌تواند دو بار با دروازه‌بان این تیم تک‌به‌تک شود.

* ظاهراً خیلی ناراحت هستید.

ناراحت نباشم؟ توقع دارید بعد از باخت پرسپولیس از تیم تعریف کنم؟ اصلاً تا زمانی که پرسپولیس خوب نباشد انتقاد می‌کنم، چه درخشان سرمربی باشد و چه هاشمی‌نسب. وقتی پرسپولیس ببازد انتقاد می‌کنم.

* اما شما که همیشه حامی درخشان بودید، چرا نظرتان عوض شده است؟

فکر می‌کردم درخشان همان آدم با جذبه سال ۷۳ است که می‌تواند پرسپولیس را نجات بدهد اما درخشان ۹۳ حمید دیگری شده است. من فقط می‌خواهم پرسپولیس نتیجه بگیرد حالا می‌خواهد «اصغر»، «نقی» سرمربی باشند یا درخشان.

* غیر از درخشان چه کسی مقصر این شرایط پرسپولیس است؟

صددرصد وزارت ورزش و جوانان. پرسپولیس نه مدیرعامل دارد و نه هیئت مدیره. برای فروش باشگاه پرسپولیس هم قیمتی گذاشته‌اند که هیچکس جرأت نکند سمت این باشگاه بیاید. به نظر من باید پرسپولیس را به هدایتی بدهند تا پیشکسوتان را بازی بدهد.

* مدیریت حال حاضر باشگاه پرسپولیس چقدر مقصر این اتفاقات است؟

آقایی که الان همه کاره باشگاه است، کجا بوده؟! البته من شنیده‌ام که این آقا قبلاً کار خرید و فروش خودرو انجام می‌داده! خب این فرد می‌تواند به پرسپولیس کمک کند؟ البته ممکن است این مدیران ورزشی باشند اما فوتبالی نیستند.

* چاره حل این مشکل چیست؟

اگر قرار است مدیر غیرورزشی به پرسپولیس بیاید باید کسی مثل حبیب کاشانی به باشگاه برگردد. او ورزشی و فوتبالی نبود اما با پرسپولیس موفق شد. امثال کاشانی و هدایتی به درد پرسپولیس می‌خوردند. متأسفانه آقایان در این شرایط به فکر ۳۰ میلیون هوادار پرسپولیس نیستند.

* نظرتان در مورد بازیکنان جدید پرسپولیس چیست؟

الان بخواهم در این مورد صحبت کنم درخشان می‌گوید همین بازیکنان در بازار نقل‌وانتقالات بوده‌اند. خب حالا که شرایط اینطور است، چرا از بازیکنان جوان و امید استفاده نکردند؟ این بازیکنان هم حرف گوش کن هستند و هم در زمان تعویض ناز نمی‌کنند و اتفاقاً جلوی درخشان تعظیم هم می‌کنند! پرسپولیس جای بازیکنان جوان است نه تادو که ۱۰۰ متر را در یک هفته طی می‌کند! مگر هادی عقیلی بازیکن امید پرسپولیس نبود؟! حالا که پرسپولیس می‌خواهد ببازد با بازیکن امیدش ببازد.

* این روزها دعوای سختی بین قلعه‌نویی، درخشان و کی‌روش پیش آمده، در این مورد چه صحبتی دارید؟

هیچ‌وقت مربی بهتر از کی‌روش به فوتبال ایران نمی‌آید. دوستانی که می‌گویند کی‌روش کارنامه ندارد بهتر است کمی مطالعه کنند. این دوستان اگر بخواهند به مادرید بروند و بازی‌های رئال را از نزدیک ببینند به آنها اجازه این کار را نمی‌دهد ولی کی‌روش سرمربی همین رئال مادرید بوده است، آن هم چه رئال مادریدی.

* پس حامی سفت و سخت کی‌روش هستید؟

من می‌گویم اگر از کی‌روش شناخت ندارند بگویند «طرف» را نمی‌شناسیم. اینطوری سنگین‌تر هستند. اینها فکر می‌کنند با این پتانسیل بهتر از این نمی‌توانستیم در آسیا نتیجه بگیریم. باز هم می‌گویم اگر بازیکنانی مانند قوچان‌نژاد و دژاگه که به خاطر کی‌روش به تیم ملی آمدند نبودند به جام جهانی نمی‌رفتیم.

کی‌روش به فوتبال ما و نیمکت تیم ملی وزن داده است و باید به حضور او در کشورمان افتخار کنیم. باید کمی انصاف داشته باشیم، ما می‌توانیم بگوییم به خاطر بازیکنان نتیجه نگرفتیم اما نمی‌توانیم بگوییم به خاطر کی‌روش ناکام بودیم.

* راستی چند روزی است که تمرینات پرسپولیس بدون حضور خبرنگاران و هواداران برگزار می‌شود. در این مورد چه نظری دارید؟

مگر تمرین باز باشد چه اتفاقی رخ می‌دهد و چه چیزی از تمرین پرسپولیس در می‌آید؟!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)