پرسپولیس نیوز : پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دربی در چند سال اخیر همانند قرص خواب شده است.

بهروز رهبری‌فرد با حضور در برنامه ورزش و مردم ضمن تسلیت به جامعه ورزش به خاطر درگذشت غلامحسین مظلومی در مورد دربی 79، گفت: آرزوی قلبی من این است که این بازی خوب باشد. کاری به برنده دربی ندارم. از سال 73 که در پرسپولیس بودم به غیر از 2 – 3 بازی در تمام دربی ها بازی کردم. 2-3 سال کاپیتان پرسپولیس بودم. با این که 10 سال در پرسپولیس بازی کردم به خاطر بازیکنان بزرگی که در تیم بودند فقط در چند سال آخر کاپیتان شدم اما اکنون بازیکنان خیلی زود به بازوبند کاپیتانی می‌رسند.

وی در مورد اینکه چرا دیگر هواداران زیادی را در ورزشگاه نمی‌بینیم، افزود: دلیل خالی شدن ورزشگاه نبودن ستاره است. بعد از جدایی علی کریمی و فرهاد مجیدی از پرسپولیس و استقلال دیگر ستاره نداریم. دیگر کسی مثل احمدرضا عابدزاده نیست که هواداران برای او به ورزشگاه بیایند. فوتبالیست ها همه در یک سطح هستند و فرقی بین بازیکن استقلال و نفت تهران و … نیست. در گذشته پرسپولیس و استقلال به تیمی اجازه موفقیت نمی دادند. وقتی تیم ملی با عربستان بازی داشت ساعت 9 ورزشگاه پر می‌شد. بازیکنان خوبی داریم اما ستاره نداریم.

کاپیتان سابق پرسپولیس در مورد اولین دربی که به میدان رفت، عنوان کرد: اولین دربی من سال 73 برگزار شد و همان بازی بود که درگیری در آن به وجود آمد.

رهبری فرد در مورد اینکه چرا نتوانست وارد چرخه مربیگری شود خاطرنشان کرد: کارم را در مربیگری در استیل آذین زمانی که در دسته اول بود شروع کردم اما فضا را برای ادامه کار مناسب ندیدم. هنوز هم به فوتبال علاقه دارم و تا دیر وقت به تماشای فوتبال می‌نشینیم. به خاطر اینکه سالم فوتبال بازی کردم نمی‌توانستم در این فضا کار کنم به همین خاطر خودم را کنار کشیدم. اکنون وقتی می بینیم مربیانی مثل منصوریان، گل محمدی و … خوب کار کردند خوشحال شدم و کم کم این فضا تغییر می‌کند.

وی در مورد بازی ایران و کره جنوبی تصریح کرد: فوتبال ما از سال‌های دور تهاجمی بوده است. بازیکنانی داشتیم که بسیار در امر حمله قوی بودند. کم کم در حال از بین بردن این  روش هستیم و خودمان را شبیه تیم‌هایی مثل بحرین می‌کنیم. باید به دنبال فوتبال هجومی باشیم اگر با این شیوه قهرمان جام ملت‌ها هم شویم از این بازی لذت نمی‌برم. فوتبال ما انقدر هم ضعیف نیست که بخواهیم در زمین خودمان دفاع کنیم.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد پیش بینی اش از دربی 79 گفت: خوشبختانه این دو تیم در دفاع بسیار خوب هستند و در دربی فقط دفاع می‌کنند.

رهبری فرد در پاسخ به این سوال که اگر به اعضای دو تیم بگویند بازی مساوی است و شما دیگر در میدان حاضر نشوید آیا آنها این پیشنهاد را می‌پذیرند، خاطرنشان کرد: متاسفانه باید بگویم بله. در این چند سال دربی قرص خواب شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: یک بازی با گل دقیقه آخر پیروز قربانی دربی را 3 بر 2 باختیم اما  مردم از این بازی لذت بردند چرا که فوتبال خوبی دیدند. دربی دیگری که خیلی جذاب بود تساوی 2 بر 2 دو تیم در آن دربی است که بازی به جنجال کشیده شد و مهدی هاشمی‌نسب برای استقلال گل زد.

رهبری‌فرد در مورد دربی که پرسپولیس با گل‌های ایمون زاید برنده شد، گفت: در آن بازی استقلال مثل بازی ایران استرالیا که آنها فکر کردند پیروز شدند کار را تمام شده دانستند و نتیجه را واگذار کردند.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان در مورد عدم توجه به تیم‌های پایه اظهار داشت: متاسفانه فوتبال پایه نداریم روزی به محل تمرین تیم‌های پایه پرسپولیس رفتم و بازیکنان این رده فقط یک کاور داشتند و سر توپ دعوا می‌شد. در اردوی کیش پرسپولیس چقدر اختلاف به وجود آمد و با محمود خوردبین و … چه برخوردی شد متاسفانه فرهنگ فوتبال در حال از بین رفتن است. اگر در مقدماتی جام جهانی رضا قوچان‌نژاد و دژاگه نمی‌آمدند با بازیکنان داخلی نمی‌توانستیم به موفقیت برسیم. این مسائل نشان می‌دهد چقدر در فوتبال پایه مشکل داریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)