پرسپولیس نیوز : عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: اتفاقی که در قطر رخ داد یک فاجعه است اما باید خوشحال بود که فردی مثل کریم باقری در کنار پرسپولیس است و می‌تواند به این حاشیه‌ها پایان دهد.

مهدی خانبانی، در خصوص وضعیت روحی روانی بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: قبل از هرچیز باید بگویم که من پنج بازی در کنار پرسپولیس بودم که حاصل آن یک مساوی و چهار برد بود که دو برد آن در بازی‌های آسیایی و یک برد هم در دربی به دست آمد و قبل از این 5 بازی با حضور در اردوی تیم پرسپولیس برای بازیکنان صحبت‌های دوستانه‌ای انجام دادم.

وی ادامه داد: با توجه به دوستی که با بازیکنان پرسپولیس دارم باید بگویم که روند نتیجه‌گیری این تیم سینوسی بوده و باید این را در نظر داشت که متأسفانه سبک زندگی بازیکنان ما درست نیست به طوریکه بازیکنان فقط روزی نهایتاً سه ساعت در اختیار باشگاه هستند و ما نمی‌دانیم 21 ساعت دیگر چه شرایطی برای بازیکنان وجود دارد و چه می‌خورند و چه کاری انجام می‌دهند. قصد من قیاس مع‌الفارق نیست اما وقتی کتاب خاطرات لیونل مسی را می‌خوانید او آرزوی زندگی‌اش را این اعلام کرده که ساعت 10 شب همراه با خانواده‌اش کنار دریا باشد و بتواند غذایی بخورد!

خانبانی تصریح کرد: شرایط فوتبال حرفه‌ای آنقدر مهم است که بازیکنی مثل مسی که دیگر از او بزرگتر نداریم آرزو می‌کند ساعت 10 شب بیرون از خانه باشد و این در حالی است که اگر در ساعات پایانی شب بازیکنان اروپایی بیرون از منزل باشند حتی این احتمال وجود دارد که توسط باشگاه کنار گذاشته شوند اما می‌بینید که متأسفانه شرایط نه تنها در پرسپولیس بلکه در فوتبال ما آشفته است و این نظارت‌ها بر روی بازیکنان وجود ندارد هرچند که مسئولان باشگاه پرسپولیس تلاش‌های بسیار زیادی انجام داده و می‌دهند تا بتوانند نظارت خوبی بر روی بازیکنانشان داشته باشند.

وی ادامه داد:‌ مشکلات اینچنینی فقط مختص به تیمی مثل پرسپولیس نیست اما می‌بینیم که در نهایت فاجعه‌ای مثل اتفاق قطر رخ می‌دهد و نباید فقط زلزله بم را فاجعه دانست بلکه چنین موضوعی هم یک فاجعه است. هنوز یادمان نرفته که اریک کانتونا که به قصد کتک زدن یک هوادار به سوی او حمله کرده بود یک سال از فوتبال محروم شد اما متأسفانه در فوتبال ما خیلی از مواقع با مماشات و کسر از قرارداد مالی همه چیز به پایان می‌رسد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی درباره اینکه رخ دادن چنین رفتارهایی از برخی از بازیکنان نشانه رفتار غیرطبیعی آنهاست یا موضوع دیگری وجود دارد، گفت: حرف کلی من این است که آدمی که نتواند در هر شرایطی بر رفتار و گفتار خودش غلبه کند این برای پزشکان یک علامت سؤال بزرگ به وجود می‌آورد و مطمئناً یک انسان نرمال زیر هر نوع فشاری که باشد فحاشی یا حمله کردن انجام نمی‌دهد البته منظور من فقط مدافع تیم پرسپولیس نیست اما در سطح لیگ برترمان عده زیادی از بازیکنان وجود دارند که باید دارو مصرف کنند چون رفتار آنها در اصطلاح روانشناسی روان‌گسسته است.

خانبانی خاطرنشان کرد: این عده از بازیکنان گسستگی روانی دارند همانطور که در تصادف‌های اخیر تهران دیدیم که فردی با 176 کیلومتر از مقابل دوربین راهنمایی رانندگی رد شد و با آن دوربین بای‌بای کرد و هر دوی این رفتارها نوعی گسیختگی روانی است و این مسئله متأسفانه در بقیه اقشار جامعه وجود دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا جریمه‌های مالی می‌تواند از وقوع چنین رفتارهایی در آینده جلوگیری کند یا نه، اظهار داشت: ممکن است که جریمه‌های مالی در کوتاه مدت جواب بدهد اما اگر بخواهیم به صورت کلی به این موضوع نگاه کنیم باید این مسائل ریشه‌یابی شده و از ریشه حل شود هرچند که از حضور فردی مثل کریم باقری در کنار پرسپولیس باید خوشحال بود چون او فردی است که همه میدان‌های فوتبالی را دیده و در بیشتر نقاط جهان فوتبال بازی کرده و می‌داند که در این شرایط باید چه کار کند و قطعاً تجربه او می‌تواند به کار پرسپولیس بیاید.

خانبانی در پایان تصریح کرد: به نظرم بهتر است که این مسائل در فضای دوستانه حل شود و کریم باقری چون فردی محبوب بین پرسپولیسی‌هاست می‌تواند این موضوع را در بین بازیکنان مدیریت کند اما توصیه من هم به بازیکنان این است که در همه موارد مثل گفتار،‌ رفتار، برخورد و … رژیم بگیرند همانطور که برای به هم نخوردن تناسب و آمادگی‌شان کیک شکلاتی نمی‌خورند تا شرایط خوبشان را از دست ندهند بهتر است که در موارد زیادی هم رژیم رفتاری بگیرند و بازیکنان حتی در استفاده از فضای مجازی هم این رژیم را رعایت کنند و بیشتر از 30 دقیقه در روز در فضای مجازی فعالیت نداشته باشند و سعی کنند که ارتباط خودشان را با دوستان و اعضای خانواده بیشتر و گرمتر کنند تا از نظر روحی و روانی آمادگی بیشتری داشته باشند. در پایان هم این را می‌گویم که وقتی پرسپولیس نتیجه را می‌بازد نباید اخلاق را هم از ببازد اما متاسفانه پرسپولیس در قطر هم نتیجه را باخت و هم اخلاق را.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)