خبرگزاری پرسپولیس : روانشناس پرسپوليس مي‌گويد او و ژوزه اميد زيادي دارند كه مشكلات رواني پرسپوليس با شروع مجدد ليگ كمرنگ شود.

دكتر خانبان درباره مشكلات روحي و رواني پرسپوليس كه سرمربي پرتغالي اين تيم هم به آن اشاره كرده بود و نحوه حضور خود در اين تيم در اين فصل صحبت كرد.

به عنوان روانشناس تيم فكر مي‌كنيد چقدر از مشكلات پرسپوليس در اين فصل به مسائل رواني مربوط مي‌شود؟

ـ شايد در ابتداي فصل به دليل عدم هماهنگي لازم ميان بازيكنان اين مشكل وجود داشت و بازيكنان قديمي و جديد هنوز نتوانسته بودند به خوبي با يكديگر هماهنگ شوند اما به مرور زمان و با گذشت چند هفته از ليگ همه تلاش كردند كه تاثير اين مسئله كم شود.

ژوزه گفته بود بازيكنان پرسپوليس از باخت مي‌ترسند.

ـ به طور قاطع نمي‌توان گفت كه اين موضوع ميان بازيكنان وجود داشت اما من فكر مي‌كنم با شروع مجدد ليگ مسئله ترس از باخت كه عده‌اي آن را مطرح مي‌كردند، از تيم ما رخت برخواهد بست و ما از اين مرحله عبور خواهيم كرد.

البته اين موضوع را مي‌شد در ديدار پرسپوليس مقابل فولاد هم ديد، چرا كه سرخ‌پوشان در دقايق پاياني نتوانستند از پيروزي خود مقابل حريف محافظت كنند.

ـ بالاخره مساوي هم جزوي از فوتبال است. تمام تلاش مجموعه اين است كه ديگر فشارهاي رواني در نتايج تيم تاثيرگذار نباشد. بالاخره آن بازي مساوي شد و حفظ نتيجه هم براي تيم مهم است. شايد بدين خاطر كه اين مساوي به منزله يك باخت براي پرسپوليس محسوب مي‌شد، عوض كردن پيروزي با تساوي براي تيم گران تمام شد.

حضور بازيكنان باتجربه‌اي مثل مهدي مهدوي كيا و علي كريمي چقدر در كاهش اين فشارهاي رواني در تيم موثر است؟

ـ شك نكنيد كه حضور اين دو بازيكن به لحاظ تجربه زيادي كه دارند از اين نظر براي پرسپوليس موثر است. مهدوي كيا و كريمي هم قبل از شروع بازي و هم در حين بازي با بازيكنان صحبت مي‌كنند و سعي دارند كه روند تيم به سمت مثبت شدن پيش برود. بالاخره آن‌ها بازيكنان بزرگي بودند و شرايط سختي را در تيم‌هايي كه تاكنون در آن‌ها بازي كرده‌اند تجربه كرده‌اند.

آيا باشگاه پس از كسب نتايج ضعيف ماموريت خاصي به شما داده است؟

ـ خير. من به طور مستقيم با شيريني سرپرست تيم كار مي‌كنم و او هم دست من را باز گذاشته تا به هر شيوه‌اي كه خواستم در تيم كار كنم.

تا به حال درباره مسائل روحي و رواني بازيكنان صحبتي با ژوزه داشته‌ايد؟

ـ خيلي زياد. من هم با ژوزه و هم با تك تك بازيكنان صحبت مي‌كنم. خود ژوزه هم روي اين موضوع نقطه نظر مثبتي دارد كه وضعيت رواني بازيكنان در حال بهتر شدن است. به هر حال او مربي بزرگي است كه تجربه‌اش قابل اتكا و قابل ستايش است. ژوزه مثل يك جاده صاف‌كن مي‌ماند كه راه را به ما نشان مي‌دهد و براي ما چراغ‌قوه را روشن مي‌كند.

رويانيان در گفت‌وگو با ايسنا گفته بود يكي از بازيكنان ژوزه را در تيم تخريب مي‌كند. به عنوان شخصي كه به تيم نزديك هستيد، با چنين مسئله‌اي مواجه شده‌ايد؟

ـ من در اين باره نمي‌توانم اظهارنظري بكنم و بعيد هم مي‌دانم كه چنين اتفاقي افتاده باشد. به هر حال رويانيان اطلاعاتي دارد كه ما نداريم. شايد من به اندازه خودم اطلاعات داشته باشم اما رويانيان اطلاعات تمام تيم را در اختيار دارد.

گفته مي‌شود شما رابطه نزديكي با علي كريمي داريد و به خاطر همين رابطه مجددا به پرسپوليس بازگشتيد.

ـ رفت و برگشتي در كار نبوده است. من را شيريني به پرسپوليس آورده، هر وقت او بگويد در تيم هستم و هر وقت هم شيريني بگويد از پرسپوليس مي‌روم. دوستي من و سرپرست پرسپوليس از پرسپوليس منفك است. ما وقتي بيرون از اردوي پرسپوليس همديگر را مي‌بينيم درباره مسائل تيم صحبتي با هم نمي‌كنيم. البته من با علي كريمي رابطه نزديكي دارم و 5 سال است كه با هم دوستيم اما آمدنم به پرسپوليس ارتباطي به اين موضوع نداشت.

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)