مرجع خبری پرسپولیس(20:00) / یکشنبه 15 دی : روايتي متفاوت از استعفاي “مصطفوي
چه كسي پاسخگوي ناكامي‌ پرسپوليس است؟

آيا فكر مي‌كنيد نيت كردن براي خدمت به مردم با صداقت منافاتي دارد؟ اگر اعتقاد داريم راستگويي، درستي و صداقت زيربناي خدمت به ورزش و فوتبال است، مگر مي‌شود با پنهان كاري به مردم و فوتبال خدمت كرد؟ وقتي فرد يا افرادي عزم خود را براي موفقيت يك تيم باشگاهي جزم كرده و انگيزه‌هاي ملي را بر انگيزه‌هاي فردي ترجيح مي‌دهند، ممكن است لازم باشد در اين راه دروغ هم بگويند!

پرسپوليس، يكي از پرطرفدارترين تيم‌هاي باشگاهي در ايران كه اين روز‌ها بيش از هميشه كانون توجه علاقمندان فوتبال و خصوصا هواداران بي‌شمار خود است، اكنون با يدك كشيدن عنوان قهرماني در فصل گذشته و داشتن بازيكناني به تعبيري “كهكشاني” به چالش افتاده است و در ليگ امسال هنوز نتوانسته انتظارات هوادارانش را برآورده كند.

شايد كمتر كسي تصور مي‌كرد اين تيم با جذب مجدد افشين قطبي، تمديد قرارداد بازيكناني نظير كريم باقري و عليرضا واحدي نيكبخت و هم‌چنين آوردن ستارگان مطرحي چون

علي كريمي، رحمان رضايي، ابراهيم توره، پتروويچ و… مشكل خاصي براي تداوم قهرماني در ليگ برتر داشته باشد.

* پرسپوليس 87

تصميم گيرندگان پرسپوليس در ابتداي فصل سعي كردند در اقدامي خلاق كادر هيات مديره و مديريت باشگاه را نيز تغيير داده و به تعبيري خون تازه‌اي به رگ‌هاي سرخپوشان جاري كنند. منصوب كردن داريوش مصطفوي و تزريق نيرو‌هايي چون حسين هدايتي، محمد آخوندي و مجيد فرخزادي به جمع هيات مديره تا علاوه بر تامين نيازهاي مالي، سازمان تربيت بدني نيز نظارت و نقش جدي‌تري در تصميمات مديريتي باشگاه داشته باشد، از جمله اولين اقدامات مديران ارشد اين باشگاه مردمي بود اما چرا پرسپوليس با بهر‌ه‌گيري از اين همه عوامل به ظاهر موفقيت‌آميز به چنين روزي افتاده است؟!

نمي‌خواهيم به مشكلات و معضلات درون و برون تيمي، پرسپوليس پرداخته و يا آن را واكاوي كنيم اما، نكته مهمي كه پيرامون اين اوضاع به چشم مي‌آيد حكايت از پنهان كاري در خصوص اختلافات كه دود آن به چشم باشگاه رفته و پررنگ شدن انگيزه‌هاي فردي به جاي انگيزه‌هاي تيمي در اين تيم دولتي اما مردمي دارد!

سال گذشته در حالي كه پرسپوليس امكانات كمتري داشت، افشين قطبي نخستين حضورش در فوتبال ايران را تجربه مي‌كرد، اين همه بازيكن ستاره جمع نبودند و منابع مالي شايد حدود يك سوم شرايط كنوني هم نبود، پرسپوليس با مديريت حبيب كاشاني قهرمان ليگ برتر شد. كاشاني به هر شكلي بود رفت و به يك‌باره هيات مديره‌ي چند ضلعي وارد ميدان شد تا اين تيم را موفق كند.

داريوش مصطفوي هم به عنوان مديرعامل باشگاه پرسپوليس كارش را با حمايت دوچندان سازمان تربيت‌بدني آغاز كرد، آغازي كه تاكنون انتقادات زيادي را به دليل نوع عملكردش به همراه داشته است و ظاهرا شخص مصطفوي نيز به دليل داشتن بالاترين جايگاه اجرايي در پرسپوليس بايد پاسخگوي منتقدان باشد. به نظر مي‌رسد مديرعامل قرمز‌ها هم براي قرار گرفتن در چنين شرايطي دلايل خاص خود را دارد اما گذشته از همه‌ي اين مباحث آيا پرسپوليس شايسته‌ي قرباني شدن در اختلافات مديريتي است و هواداران اين تيم بايد تاوان عدم ثبات مديريت يا اختلافات مديريتي را بپردازند. او اين روز‌ها با عضو متمول هيات مديره پرسپوليس اختلاف دارد آيا اين اختلاف باعث وارونه شدن شرايط پرسپوليس شده است.

* ورود لرد فوتبالي

حسين هدايتي به عنوان آخرين عضو هيات مديره پرسپوليس به ميدان آمد. ظاهرا او با انگيزه‌اي متفاوت از سايرين پا به ميدان گذاشته بود:«مي‌خواهم پرسپوليس را بخرم؛ تنها عضويت در هيات مديره فايده‌اي ندارد

كيومرث هاشمي معاون رييس سازمان تربيت بدني اين اظهارات را اين گونه پاسخ مي‌دهد:«حضور هدايتي در هيات مديره پرسپوليس به خاطر تفكرات موفقيت‌آميز اقتصادي وي و كمك‌هاي مالي‌اش به اين باشگاه مردمي بوده است و سازمان تربيت بدني بناي واگذاري پرسپوليس را ندارد

اين شروع تناقض‌گويي در رويكرد سازمان و اظهارات رييس هيات مديره‌ي باشگاه پرسپوليس مي‌تواند نخستين قدم در راه پنهان كاري براي رساندن پرسپوليس به موفقيت‌هاي وعده داده شده، باشد. معلوم نيست “مصطفوي” كه داعيه‌دار مديريت طولاني مدت در فوتبال كشور است و مدام از تجربه‌ي خود در ورزش سخن مي‌گويد، با ديدن اين وضعيت دوگانه چگونه مي‌خواهد براي ثبات مديريتي و آزادي عمل در كارش از مسوولان بالاتر تضمين بگيرد؟ او به جايي قدم گذاشته كه تصميم گيرندگان بلندمدت از كوتاه مدت منفك هستند.

* استعفاي آقاي مديرعامل!

دوشنبه گذشته بود كه يكي از روزنامه‌هاي ورزشي خبر استعفاي داريوش مصطفوي را منتشر كرد و مدعي بود كه خود آقاي مديرعامل! اين خبر را داده است. هرچند باشگاه پرسپوليس اين استعفا را تكذيب كرد اما ادعاي اين روزنامه نيز سوال‌هاي بي‌پاسخ فراواني را ايجاد كرد… بعد شنيده شد كه قرار است مصطفوي هم‌چنان به كار در پرسپوليس ادامه دهد و آن هم با قدرت. مصطفوي حداقل در اين مورد روزه سكوت گرفته است و ظاهرا قرار است همه چيز در لابلاي اخبار فوتبالي پنهان شود. براستي چرا؟

* روايتي متفاوت از استعفاي مصطفوي

اين ماجرا با تاييد نزديكان پرسپوليس روايت مي‌شود. روايتي كه باز هم چيزي از درد‌هاي پرسپوليس كم نمي‌كند اما، درست يا نادرست بودن آن هم قابل تامل خواهد بود. ظاهرا چند روز پيش از بازي پرسپوليس با ملوان يكي از اعضاي هيات مديره پرسپوليس با جناب مديرعامل تماس گرفته و به او مي‌گويد كه «بهتر است با اين وضعيت پيش‌آمده استعفا بدهي». او تاكيد مي‌كند كه “مطمئن باش اگر بماني عده‌اي (!) تو را از بين خواهند برد. در اين اوضاع نابسامان هرچه زودتر استعفايت را بنويس و برو“.

به نقل از راويان ظاهرا پيشنهاد مالي نيز براي استعفاي جناب مصطفوي ارايه كرده است! نمي‌دانيم واكنش مصطفوي در برابر اين اتفاقات چه بوده است اما شايد پس از اين جملات مصطفوي شوكه شده و شايد هم پيش‌بيني‌اش را مي‌كرده است. اين عضو هيات مديره ادامه داده است:” استعفا بده، قرار است با رييس سازمان ملاقات كنم؛ استعفايت را بنويس تا پيش او ببرم!”

“مصطفوي” استعفا كرد تا عضو هميشه معترض هيات ‌مديره نزد رييس مجمع باشگاه رفته و با دادن استعفا منتظر نتيجه اقدام پيروزمندانه خود باشد اما، بي‌خبر از همه‌جا رييس سازمان تربيت‌بدني هم در تماسي تلفني با مصطفوي به او مي‌گويد:”بهتر است بمانيد و باقدرت به كارتان ادامه دهيد”.

داريوش مصطفوي را اگر اين روزها در حال قدم‌هاي كوتاه رفت و برگشت در اتاق كارش ببينيد، شايد تصور كنيد او در فكر چگونگي مديريت بحران در پرسپوليس است. انگار ذهنيتي كه او در ابتداي فصل داشت و مي‌خواست با حمايت همه جانبه سازمان تربيت بدني و وجود منابع مالي بي‌پايان، بار ديگر پرسپوليس را قهرمان ايران كند و برگ زرين ديگري به كارنامه‌ي فوتبالي‌اش اضافه كند، غلط از آب درآمده است.

* مقصر ناكامي‌ها كيست؟

هيات مديره پرسپوليس بارها و بارها از سوي علي‌آبادي و سازمان تربيت‌بدني حمايت شده، امكانات زيادي در اختيار داشته و به پشتوانه‌ي آن بازيكنان بسياري را به خدمت گرفته اما، خوب بازي نمي‌كند، نتيجه نمي‌گيرد و وقتي هم دليل آن را از كارشناسان مي‌پرسيد، مي‌گويند دليلش آن چيزي است كه من و شما نمي‌دانيم و يا به تعبيري نيمه‌ي پنهان پرسپوليس است.

اينك در پي كسب نتايج ضعيف و دور از انتظار اين تيم پرهزينه و پرستاره، سازمان تربيت بدني با صدور بيانيه‌اي به مجموعه مديريت باشگاه هشدار داده و بازي بعد را آخرين فرصت آنها براي عبور از بحران معرفي كرده اما، براستي چه كسي پاسخگوي اين ناكامي‌هاست؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)