مسئول برگزاری رقابت‌های جام حذفی فوتبال از برگزاری دیدار فینال مسابقات امسال در هفته نخست خرداد ۱۴۰۲ خبر داد.

امیرحسین روشنک درباره برگزاری مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور اظهار داشت: با توجه به دیدارهایی که برگزار می‌شود و اینکه تیم‌های لیگ برتری در پنج مسابقه به میدان می‌روند، مرحله جذابی خواهیم داشت.

وی در مورد زمان برگزاری دیدار گل‌گهر سیرجان – فولاد خوزستان گفت: با توجه به اینکه لیگ قهرمانان آسیا مرحله به مرحله جلو می‌رود، نمی‌دانیم فولاد تا کدام مرحله صعود خواهد کرد. آرزو می‌کنیم این تیم تا فینال پیش برود. برنامه‌ای در ذهن داریم، اما نمی‌توانیم تاریخ دقیق دیدار فولاد را اعلام کنیم. اگر شرایط مهیا باشد، این مسابقه را پیش از نوروز برگزار خواهیم کرد؛ وگرنه در سال 1402 برگزار خواهد شد.

مسئول برگزاری جام حذفی فوتبال راجع به زمان برگزاری دیدار فینال این رقابت‌ها بیان کرد: فینال جام حذفی پس از پایان لیگ برتر و در دهه اول خرداد برگزار خواهد شد.

روشنک در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است دیدارهای استقلال – ملوان بندر انزلی و سپاهان اصفهان – پرسپولیس به‌صورت همزمان برگزار شود یا خیر، عنوان کرد: با توجه به برگزاری مرحله یک‌هشتم نهایی بین هفته‌های بیستم و بیست‌ویکم لیگ برتر، باید شرایط را بررسی کنیم. تلاش ما بر این است که بازی‌ها کمترین تداخل را با هم داشته باشند تا رضایت همه هواداران جلب شود.

وی درباره ورزشگاه میزبان دیدار فینال جام حذفی تصریح کرد: محل برگزاری فینال بین بهترین ورزشگاه‌های کشور، از لحاظ امکانات و ظرفیت قرعه‌کشی می‌شود. ورزشگاه‌های آزادی، نقش جهان، یادگار امام (ره)، شهدای فولاد، امام رضا (ع) مشهد و یکی دو استادیوم دیگر، در میان گزینه‌ها هستند.

مسئول برگزاری جام حذفی فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: ورزشگاه پارس شیراز آماده نشد و الان شرایط ایده‌آلی ندارد. این استادیوم را از گزینه‌های میزبانی جام حذفی خارج کردیم و ورزشگاه جدیدالتأسیس کرمان را که احتمالاً تا پایان لیگ آماده می‌شود، جزو گزینه‌ها قرار دادیم. ما در مرحله بعدی جام حذفی، برای انتخاب اولویت‌های اول و دوم میزبانی قرعه‌کشی می‌کنیم.

روشنک در مورد حضور تماشاگران در دیدارهای جام حذفی اظهار داشت: تصمیم‌گیری نهایی در این باره، به نیابت از وزارت کشور برعهده شورای تأمین استان‌هاست. فکر می‌کنم با مصوبه و تصمیم‌گیری انجام شده درباره لیگ برتر، در مرحله یک‌هشتم نهایی نیز شاهد حضور تماشاگران خواهیم بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)