پرسپولیس نیوز: امروز و پس از سال ها سرانجام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در سازمان بورس به ثبت رسیدند.

به همین بهانه روز ۳۰ بهمن ۱۴۰۰  صورت مالی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در سایت کدال منتشر شد.

صورت مالی پرسپولیس را در فایل  زیر می توانید مشاهده و بررسی کنید.

پرسپولیس

صورت مالی استقلال را در فایل  زیر می توانید مشاهده و بررسی کنید.

استقلال

در صورت های مالی منتشر شده باشگاه نکات جالبی وجود دارد که برخی از آنها را مرور میکنیم:

درآمدهای منتهی به تیر امسال، ۱۸۲ میلیارد تومان عنوان شده که شامل ۹۱ میلیارد پاداش آسیایی، ۴٫۹ میلیارد حق ترانسفر، ۳٫۶ میلیارد حق سازمان لیگ، ۲٫۵ میلیارد کمکهای مردمی، ۱۷ میلیارد آکادمی و مدارس فوتبال، ۴۸ میلیارد اسپانسرینگ و… می باشد.

هزینه های منتهی به تیر ماه امسال ۱۴۶ میلیارد حساب شده است:

 

مجموع درآمدها ۱۸۲ میلیارد و مجموع هزینه ها ۱۶۸ میلیارد حساب شده و به این ترتیب ۱۴ میلیارد سود خالص محاسبه شده:

بخشی از دارایی‌ها و پرداخت‌ها برای حسابرس مجهول بوده و به صورت مشروط در گزارش ذکر شده از جمله ساختمانی که توسط فدراسیون خریداری شده، آپارتمان‌هایی که به نام سعید شیرینی بوده، مبالغی که سالهای گذشته در اختیار علی پروین(۱۹۰ میلیون مانده وجوه دریافتی بانک رسالت) و حسین عبدی(۱٫۷ میلیارد بابت لیگ قهرمانان آسیا) بوده و تعیین تکلیف نشده است.

 

در زمان مدیریت طاهری ۳٫۸ میلیارد تسهیلات از صندوق قهرمانان و پیشکسوتان دریافت شده که سودش پرداخت نشده. در زمان مدیریت سمیعی قراردادی با اپلیکیشن روبیکا بسته شده اما  درآمدی ثبت نشده است:

توضیحاتی درباره هزینه برکناری کالدرون، عدم طرح دعوی علیه استوکس و خلیل زاده، افزایش مبلغ قرارداد رادو و نداشتن بند حق ترانسفر در قرارداد کنعانی و محرمی داده شده و اینکه توجیهی توسط شرکت درباره آنها داده نشده است:

لیست بلندبالایی از طلبکاران شامل ورزشگاه آزادی، هدایتی(۱٫۲ میلیارد)، رویانیان(۴ میلیارد)، سیاسی(۴٫۹ میلیارد)، رسول‌پناه(۲٫۲ میلیارد)، انصاری فرد(۱۷۷ میلیون)، شهرخودرو(۳٫۳ میلیارد)، ریحان فیلم(۷ میلیارد)، های‌وب(۸ میلیارد) و … منتشر شده که به طرز عجیبی نام برخی شرکت ها از جمله امین سیمای کیش هم جزو طلباران آمده هم در بخش بدهکاران! مبالغ قرض شده توسط مجید صدری ذیل بخش طلب داده گستر عصر نوین(های وب) و اشخاص پایین تر از آن قابل مشاهده است:

 

شرکت امین سیمای کیش(مالک ۳۰۹۰) به مدیریت علیرضا شیرازی که نامشان در بخش طلبکاران هم بود چندین سال است که ۱۷ میلیارد تومان به باشگاه بدهکار است و تکلیف آن مشخص نشده!

معادل ارزی مبلغ ۷۹۲ میلیون تومان بابت تنخواه برگزاری لیگ قهرمانان دراختیار ابراهیم شکوری بوده و تعیین تکلیف نشده:

و نکته ای عجیب اینکه باشگاهی به بزرگی پرسپولیس با ۴۰ تا ۵۰ میلیون مخاطب تنها ۶۲ نفر کارمند دارد. یعنی به ازای هر یک میلیون نفر حدودا یک نفر! نفرات محدودی که در حد شرکت های کوچک استارتاپی هم نیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)