8 ستاره خارجی النصر قبل از دیدار با پرسپولیس در آسیا مشخص شد.

تیم فوتبال پرسپولیس کمتر از 11 روز دیگر در اولین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در تهران میزبان النصر عربستان است.

در همین رابطه پنجره نقل و انتقالات لیگ عربستان بسته شد. النصر در تابستان تحرکات زیادی داشت و خریدهای بزرگی مثل سادیو مانه را انجام داد.

با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات در عربستان 8 ستاره خارجی النصر قبل از دیدار با پرسپولیس مشخص شدند. کریستیانو رونالدو اسطوره پرتغالی در راس ستارگان النصر قرار دارد.

سادیو مانه ستاره سابق لیورپول و بایرن زوج رونالدو در خط حمله زردهای ریاض است. مارسل بروزویچ کاپیتان اینتر در خط میانی النصر در کنار فوفانا ستاره فرانسوی نقش آفرینی می کند.

امریک لاپورت مدافع سیتی و تلس مدافع یونایتد خط دفاع النصر را تحکیم می بخشند. اوتاویو همبازی سابق طارمی در پورتو در کنار اندرسون تالیسکای برزیلی در خط میانی نقش آفرینی می کنند.

البته باشگاه النصر در مقابل پرسپولیس نمی تواند از تمام 8 ستاره خارجی اش استفاده کند بلکه مجوز استفاده از 5 بازیکن را دارد.

از صبح امروز خبری درخصوص حذف چهار بازیکن خارجی تیم عربستانی به نام‌های اندرسون تالیسکا، داوید اوسپینا، الکس تلس و سکو فوفانا از فهرست آسیایی منتشر شد که این موضوع صحت ندارد.

طبق قوانین جدید لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های حاضر در این تورنمنت می‌توانند با تبعیت از قوانین لیگ داخلی، تعداد بازیکنان خارجی مدنظر خود را ثبت نام کنند. بدین ترتیب که اگر هر تیم در لیگ عربستان می‌تواند از 8+1 بازیکن خارجی استفاده کند، نمایندگان سعودی قادر خواهند بود که این تعداد بازیکن خارجی را وارد فهرست آسیایی خود کنند و طبیعتا زمانی که این قانون در لیگ ایران 5+1 است، نمایندگان کشور نیز می‌توانند از این تعداد خارجی در آسیا استفاده کنند.

اما شرط مهم و اساسی این است که در فهرست 20 نفره روز بازی، هر تیم تنها قادر خواهد بود از 5+1 بازیکن استفاده کند. یعنی پنج بازیکن با هر ملیتی و یک بازیکن آسیایی. در نتیجه النصر که دارای 8 بازیکن خارجی است، برای دیدار با پرسپولیس فقط می‌تواند نام 5+1 بازیکن خود را وارد فهرست تیم کند و دیگر نفرات به صورت موقت از فهرست کنار گذاشته می‌شوند.

این موضوع به معنای حذف دائمی بازیکنان خارجی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا نیست و همان نفراتی که در دیدار با پرسپولیس از لیست خط می‌خورند، می‌توانند در بازی بعدی النصر برابر استقلال تاجیکستان به میدان بروند.

البته از آنجایی که النصر هیچ بازیکن آسیایی ندارد، لوئیس گوستاوو، سرمربی تیم، برای روز بازی با پرسپولیس باید از میان کریستیانو رونالدو، سادیو مانه، مارسلو بروزووچ، اوتاویو، اندرسون تالیسکا، سکو فوفانا، الکس تلس و امریک لاپورت، پنج بازیکن را انتخاب کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)