پرسپولیس نیوز : مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با نام بردن از 5 گزینه هدایت تیم فوتبال این باشگاه گفت: شاید در میان راه پیچیدم و کسی غیر از این 5 نفر را انتخاب کردم!

به گزارش خبرگزاری پرسپولیس محمد رویانیان در برنامه زنده شب گذشته ورزش از نگاه دو صحبت های زیر را مطرح کرد:

 

* مرحوم نیما نهاوندیان از من همیشه سوال می کرد شما مدیر نتیجه گرایی یا تحول گرا. باید بگویم با وجود اینکه من به دنبال تحول هستم از نتیجه نیز غافل نبودم و همه کار کردم . بهترین بازیکنان و مربیان را برای نتیجه گیری آوردم.

* نیم فصل دوم ایمون زاید را آوردیم که 3 گل در 10 دقیقه به استقلال زد که در تاریخ ماند و روند بردهای استقلال را شکست.

* برای آسیا آسمیر و پولادی را گرفتیم.

* مربی با اخلاقی چون استیلی اینجا بود که میانگین 2 امتیاز در زمان من داشت اما به دلیل فشارهایی که به وی وارد کردند مجبور شدم او را عوض کنم و به خواست هواداران دنیزلی را آوردم.

* دنیزلی در حالی که با من مشغول بستن تیم بود و داشتیم 2 هافبک دیگر برای تکمیل ترکیب تیم می آوردیم در دقیقه 90 مشکلاتی برایش پیش آمد و رفت.

* بعد از دنیزلی هم یک مربی قدرتمند آوردم که رنکینگ 101 جهان را داشت و در 12 سال 20 جام گرفته بود.

* در جام حذفی امسال سخت ترین تیم های چند سال اخیر به پرسپولیس خورد اما قدرتمند عمل کردیم. به ملوان 6 تا و به نفت 4 تا زدیم . ذوب آهن را در خانه حریف بردیم و داماش را در رشت بردیم که استقلال را در برابر 100 هزار تماشاگرش در تهران برد و به فینال رسیدیم. این نشان می دهد در جام حذفی موفق بودیم.

* در لیگ برتر اگر 2 برد در نیم فصل اول می آوردیم سهمیه آسیا می گرفتیم.

* اگر من فقط فهرست کارهایم را برای شما بشمرم تعجب خواهید کرد.

* فقط در نیم فصل من 1/5 میلیارد خرج کردم تا خط هافبک تیم را با حقیقی ، نقی زاده ، ولادکو و پروویچ ترمیم کنم.

* آنهایی که با کلی هزینه و سختی به آسیا رفتند به جز استقلال بد باختند. فرض کنید دو سه سال پرسپولیس به آسیا نرود مگر قرار است پرسپولیس 2ساله از بین برود؟ انشاالله پرسپولیس تا انقلاب حضرت مهدی و پس از آن هم هست. اگر به آسیا نرویم اما در این مدت باشگاه درست شود بهتر است.
 

* با این حال مطمئن باشید جام می گیریم.

 

* می خواهم جلوی تلویزیون یک چیز مهم بگویم. 30 میلیون هوادار پرسپولیس برای اولین بار پدیده جدیدی نشان دادند. 100 هزار نفر می آید جلوی چشمش جامی که حقش بوده از دست می رود اما کوچکترین اعتراضی نمی کند. تیمش با این همه ستاره دوازدهم می شود و این همه می باید و جام حذفی را از دست می دهد ؛ این یک اتفاق بزرگ برای کشور  و بزرگترین دستاورد ماست.

 

* فاصله ما با جام چند سانتی متر بود و آن هم فاصله ضربه سر آقای بنگر بود که گل نشد. اگر نیلسون که بهترین گلر خارجی لیگ است یکی از آن گل های زاویه بسته را نمی خورد یا ماهینی آن پاس رو به عقب را نمی داد ما تا همین امروز در حال جشن گرفتن بودیم.

 

* فردای آن روز من کامنت ها و نظرات و اس ام اس ها را دریافت کردم و همه از مدیریت تحول خواه باشگاه حمایت کرده بودند. هواداران اعتراض نکردند اما حالا پیشکسوتان ما اجازه نمی دهند.

 

* استیلی روی خط تلفنی گفت: پیشکسوتان بزرگان تاریخ پرسپولیس هستند و دلسوزند. در کمیته فنی همه می خواستند به گل محمدی کمک کنند و تا پایان فصل همین اتفاق افتاد. مدیرفنی تیم آقای پروین هم از یحیی حمایت کامل کرد. اما باید عملکرد فنی را هم بررسی کرد. این تیم به گواه همه کارشناسان ابزار لازم را داشت و بهترین نقل و انتقال را بین تیم های لیگ برتر داشت و رتبه ششم و هفتم در شان پرسپولیس نیست. شاید یک مقدار در خط میانی تعادل نداشت که من شاهد بودم به دنبال پژمان نوری و کیانی و حقیقی هم بودند که نیامدند اما در نیم فصل ترمیم شد.

 

* استیلی: یک مقدار تغییر در پرسپولیس زیاد است نگاه کنید آقای فتح الله زاده و قلعه نویی الان چند سال است در استقلال هستند. نگاه کنید امسال چند بازیکن به پرسپولیس اضافه شدند. اینها باید مدت زیادی کنار هم بازی کنند تا هم با یکدیگر و هم با فرهنگ پرسپولیس آشنا شوند. زمانی که ما زیر نظر پروین در پرسپولیس بودیم و می باختیم 2 ساعت در رختکن سرمان پایین بود و جرات نمی کردیم به داخل شهر بیاییم.

 

* استیلی: به کار فرهنگی ما باید توجه شود. ما جام را باختیم اما اخلاق را بردیم. 120 دقیقه جام را داشتیم اما آن را از دست دادیم و یک صندلی شکسته نشد.

 

* استیلی: ما باید در قرارداد بازیکنان هم تجدید نظر کنیم. بازیکنی که می گوید مصدوم است و بازی نمی کند باید قراردادش کم شود. بازیکن به جای 2 ساعت در شبانه روز باید 24 ساعت در اختیار باشگاه باشد.

 

* ما احساس کردیم باید بازیکن بسازیم ، و در 20 استان آکادمی پرسپولیس را راه اندازی کرده ایم که آخرین آنها در ارومیه بود.

* استیلی در پاسخ به اینکه اگر مدیر عامل بودید پس از کسب دو جام دایی را حفظ می کردی یا خیر: بله دایی اسطوره پرسپولیس است. اما آن زمان آقای دایی با آقای کاشانی مشکل داشت که نتوانستند با هم کار کنند. اگر من مدیرعامل بودم 100 درصد کسی که جام گرفته را حفظ می کردم.

 

* رویانیان: وقتی هواداران این کار فرهنگی را کردند اعضای باشگاه و پیشکسوتان هم باید این رفتار را انجام دهند.

* رویانیان در پاسخ به این سوال که به نظر از پیشکسوتان ناراحت است: نه من ناراحت نیستم. آقای دایی جام می گیرد و می رود و کسی که هم جام نمی گیرد می رود. چرا ؟ مشکل پرسپولیس مربی نیست. این مشکل یک بیماری است. پرسپولیس نیاز به یک ساختار توانمند دارد . 50 سال از عمر پرسپولیس گذشته تازه ما مجوز آکادمی اش را گرفته ایم. 4 تا بازیکن در سال تولید نکرده ایم.

 

* پرسپولیس 100 و خرده ای پیشکسوت دارد و بزرگترین و پرهوادارترین تیم ایران است و بیشترین فشار روی آن است. حتی بیشتر از استقلال. ببینید یک خانواده با 8 سر عائله چقدر دردسر دارد و یک خانواده 3 نفری چقدر راحت زندگی می کند. پیشکسوت های پرسپولیس بزرگان فوتبال ایران هستند. علی دایی را دنیا می شناسد. علی پروین سلطان فوتبال ایران است و سلطان آسیا هم شد. بهزادی ، کلانی و.. همه این اسامی را کنار هم بگذاری فوتبال ایران را می لرزاند اما چرا این طور نیست؟ چیزی که باید به ما قدرت بدهد شده است مایه ضعف. چون نگاه سازنده و ساختار مدون بین باشگاه و پیشکسوتان وجود ندارد تا آنها بتوانند انتقاد خود را از داخل سیستم به باشگاه منتقل کنند تا این ها درست نشود  ، تا قیر سیاه است ، پرسپولیس همین است.

 

* ما در 11 لیگ گذشته از 22 جام ممکن 4 جام گرفته ایم . با این باخت هنوز عقب ماندگی نداریم ، هر 3 سال یک جام گرفته ایم و باید سال بعد جام بگیریم.

* شما نگاه کنید چرا نوروزی را 7 دقیقه پشت ضربه پنالتی نگه داشتند. البته این بی تجربگی کادر فنی ما هم بود که او را عوض نکردند. من سوال دارم طبق قانون چه کسانی مجوز دارند کنار زمین باشند؟ آقای عسگری چرا کنار زمین بود؟ من در این فوتبال دیده ام که یک تیم با یک پنالتی قهرمان می شود ، صحبت زیاد است.

* مجری: زمانی که تصاویر فینال جام حذفی پخش می شد چشم های آقای رویانیان اشک بار شد و این نشان از تعصب بالای ایشان است.

* رویانیان: ثبات مدیریت که دست من نیست. من را بر می دارند. اگر خواست هواداران نبود و من را نمی خواستند یک روز دیگر نمی ماندم. چون تحمیل حرام است و این حق مردم است.

* چیزی که من را نگه داشته و روحیه ام را حفظ کرد محبت بیش از حد هواداران به من بوده و این حرفم سند دارد. من مدیون آنها هستم و باید به آنها جام بدهم.

 

* 15 روز قبل از فینال جام حذفی حکم دادند که ماموریت من از ستاد کل نیروهای مسلح در دولت تمام شده. نهاد ریاست جمهوری یک نامه زد که ضمن تشکر از خدمات آقای رویانیان از تاریخ 92/1/31  ماموریت ایشان تمام شده و من نمی دانم این مفهومش چیست. من زمانی که در دولت باشم نمی توانم مدیرعامل پرسپولیس باشم. به نظر می رسد آقای رئیس جمهور و وزیر ورزش از برخوردی که آريالای بقایی رئیس رفتار رئیس جمهور کرد اطلاع نداشتند. من همیشه قدردان زحمات آقای رئیس جمهور بودم و از نزدیک شاهد تلاش های ایشان بودم اما شش ماه است که معلوم نیست من در دولت هستم یا نیستم و تکلیفم روشن نیست. 15 روز قبل از فینال جام حذفی این حاشیه را برای من درست کردند .

 

* اصلا بحث بازنشستگی نیست. بحث ماموریت است. 20 روز است که این نامه زده شده و هنوز صحبتی مبنی بر لغو آن نشده است. جالب است قبل از اینکه ببازیم به من گفتند استعفا بده! اما آن چیزی که باعث شد به کارم ادامه دهم عشق است. من می مانم تا من را بردارند و استعفا نمی دهم.

 

* من شنیدم 3 سال اول مربی گری آقای قلعه نویی آماتورگونه بود و بعد از آن بوده که موفقیت های وی شروع شد. ما در پرسپولیس به هیچ کس فرصت ندادیم . حمید استیلی آدم شایسته ای است. یحیی گل محمدی ویژگی های خوبی دارد. ای کاش می توانستیم یک سال باخت را تحمل کنیم و فرصتی 3 ساله به یحیی بدهیم و آبدیده اش بکنیم و مربی اخلاقی که دارای دانش و شخصیت است تحملش می کردیم تا ساخته شود.

 

* رویانیان در پاسخ به این سوال که چرا این کار را نمی کنید: مرد مومن ظرف 48 ساعت تمام رسانه ها علیه گل محمدی و مدیرعامل بیانیه دادند و فقط بان کی مون به باخت ما اعتراض نکرده! این تحمل در رسانه ها نیست تا این کار را بکنم آن وقت انتظار دارید هواداران تحمل داشته باشند؟

 

* امروز با مایلی کهن صحبت کردم. برای دایی هم یک پالس هایی فرستادیم تا با باشگاه راه آهن هماهنگ کنیم. با آقای رئیسی کیا صحبت کردم و ایشان گفت با دایی قرارداد داریم و ناراحت شد اما باید بگویم من قبل از قرارداد با دایی صحبت کردم نه بعدش. خود دایی هم هنوز شرایطش را به ما نگفته و ما هم شرایطمان را نگفته ایم. قبل از قرارداد وی با راه آهن ما پالس فرستادیم . دایی گفت اگر من را می خواهید با راه آهن صحبت کنید و آنها را راضی کنید تا ناراحت نشوند.

 

* درخشان ، پیروانی ، مایلی کهن ، کرانچار و دایی با توجه به اجماع کمیته فنی و هیئت مدیره گزینه های سرمربی گری ما هستند و این گزینه ها ترتیب هم ندارد.

 

* من خودم دیدگاه متفاوتی دارم و 2 نفر را اولویت اول قرار داده ام. البته آقای پروین هم از وقتی به خارج رفته کلی مدرن شده و از ما حمایت می کند!

 

* مطمئن باشید گزینه ای را انتخاب می کنیم که پرسپولیس به آن احتیاج دارد. نمی گویم کدام یک محتمل تر است!

 

* نگران نباشید، یکباره دیدید پیچی خورد و یکی غیر از این 5 نفر انتخاب شد چون کارهای ما غیر منتظره است!

 

* فقط یک قول می دهم. در زمان مقرر مربیان و بازیکنان ما مشخص شده و اردوی ما شروع شود. تا 5 خرداد مربی و بازیکنان ما آماده اند که راهی اردو شوند. ما در سال های گذشته بزرگترین ضربه را از همین تاخیر خوردیم.

 

* من دوست داشتم یحیی در کنار ما بماند ، به عنوان سرمربی هم بماند اما همه چیز دست من نیست و فشارهایی وجود دارد که نمی گذارد. نمی گویم از کجا!

 

* من برای کمک به تیم کشتی جویبار پیشقدم شدم و یک برادری هم آمد قرارداد امضا کرد تا نصف هزینه ها را بدهد من الان 800 میلیون هزینه خود را کرده ام اما ایشان پا پس کشیده و ما باید جور او را هم بکشیم. اگر پولدار شدیم قرارداد کشتی گیرها را هم می دهیم.

 

* باشگاه پرسپولیس سرمایه دار است اما پول ندارد.

 

* من یک مهندسی همزمان را شروع کردم که هم نتیجه بگیرم هم تحول انجام دهم ، شاید مهندس خوبی نبودم ، شاید روزگار با ما خوب تا نکرد ، شاید حاشیه ها به من ضربه زد ، و شاید به فوت و فن هایی که برای نتیجه گیری درون زمین و بیرون زمین وجود دارد هنوز خوب عادت نکرده ام .

 

* اگر به روز اول برگردم به فوتبال نمی آیم.

 

* انتهای گزارش اختصاصی/

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)