مرجع خبری پرسپولیس : مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: تنها امید ما به رای کمیته استیناف است و امیدوارم شرایطی به وجود نیاید که اعتمادمان را به استیناف از دست بدهیم.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس؛ محمد رویانیان صبح جمعه با حضور در برنامه ورزش و مردم در خصوص تساوی پرسپولیس و سپاهان گفت: بازیکنان پرسپولیس شایستگی های خود را مقابل مدعی عنوان قهرمانی و یکی از نمایندگان موفق ایران در لیگ قهرمانان آسیا نشان دادند. 

 

وی افزود: بهتر بود که بازی را می بردیم اما لشگر شکست خورده پرسپولیس با ضربات روحی و روانی که از 48 ساعت قبل به تیم ما وارد شد و ذهن بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس را خالی کرد که هر چقدر تلاش کنید به جایی نمی رسید ، عالی بازی کردند و من به همه آن ها نمره عالی می دهم. هر چند 2 تیم بازی برابری ارائه کردند اما با توجه به اینکه بازی در اصفهان برگزار شد باید یک پوئن مثبت برای پرسپولیس در نظر گرفت.

 

رویانیان صحبت های خود را در خصوص حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اینگونه آغاز کرد: من خبرنگاران را دوست دارم و همیشه به آن ها احترام گذاشتم اما برخی فضاسازی ها در حکم کمیته انضباطی بی اثر نبود، من این موضوع را از 4 جنبه بررسی می کنم:

 

1_ چرا در بازی پرسپولیس و داماش که در گیلان برگزار شد اتفاقی رخ دهد که جهانی شد و در این مسابقه هم چنان ضربه جبران ناپذیری به پرسپولیس زدند که مزد بازی های آسیایی خوب ما را به پرسپولیس اوج گرفته دادند، چه دستی در کار است که این ضربات به پرسپولیس وارد می شود؟ من به طور جدی دنبال کشف این موضوع هستم.

 

2_ بخش دوم در جریان بازی اتفاق افتاد. نکته دوم این است که پرسپولیس در بازی با داماش نتوانست عملکرد قابل قبولی ارائه کند.

 

3_ در این شرایط اشتباهات داوری یکی از عوامل اصلی است که نمی توان آن را کتمان کرد. داور برای ما محترم است، آقای رفیعی هم با سختی و سالم زندگی می کند، من از ایشان شناختی نداشتم اما آقای مایلی کهن با من تماس گرفت و از آقای رفیعی برای ما تعریف کرد و جا دارد همینجا به خاطر رفتار برخی تماشاگران از ایشان عذرخواهی کنم.

 

4_ مسئله چهارم اینکه برخی تماشاگران به ظاهر پرسپولیس رفتار ناهنجاری داشتند، توهین و فحاشی در هیچ شرایطی قابل توجیه نیست. ما همیشه به جامعه داوری احترام می گذاریم و اعتقادمان این است که بدون داور فوتبال نیست، عدالت و سلامت هم وجود نخواهد داشت چرا که شان داور بسیار بالاست، خود من هم چون پلیس بودم شان داور با بالا می دانم و معتقدم داور حاکم بلامنازع بازی است و احترامش برای همه واجب.

 

سردار رویانیان افزود: بعد از بازی همان شب خبرنگاران زیادی با من تماس گرفتند اما ما سکوت کردیم، صبح و بعد از ظهر روز دوشنبه هم سکوت کردیم اما به یکباره حکم عجیب و غریبی که در ایران بی سابقه است در رسانه ها منتشر می شود و جالب اینکه این حکم هنوز به ما ابلاغ نشده !

 

به گزارش مرجع خبری؛ محمد رویانیان افزود: حکم بدون بررسی از سوی آقای حسن زاده در برنامه 90 اعلام شد ، سئوال من این است که فاجعه انسانی رخ داده بود که با این حکم قصد حل آن را داشتید؟ با این حکم به شرافت من توهین شد و به ما اهانت کردند.

 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: بعد از آن در کنفرانس خبری ما 2 نکته را بزرگنمایی کردند، یکی اینکه از قول من نوشتند اگر حکم تغییر نکند خیلی ها را با خودم می برم و دیگری اینکه ما برای قهرمانی استقلال مقابل سپاهان بازی می کنیم. بنده در حال خروج از کنفرانس بودم که خبرنگاری آمد و گفت اگر حکم تغییر نکند شما چکار می کنید؟ ما که نمی توانیم تفنگ و تانک بیاوریم ، با کسی جنگ نداریم، من هم گفتم اگر تغییر نکند می روم. بعد پرسیدند با رفتن شما چیزی تغییر نمی کند ، من هم گفتم پس همه با هم می رویم!

 

باز در حال خروج از سالن بودیم که یک خبرنگار دیگر پرسید برای کمک به استقلال مقابل سپاهان بازی می کنید؟ من هم گفتم شما این طوری فکر کنید!

 

رویانیان اظهار داشت: ما هر شوخی کردیم دوستان جدی گرفتند اما مطمئن باشید در خصوص نحوه برخورد کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال با هیچ کس شوخی نداریم، همه امیدمان هم به رای کمیته استیناف است و فیفا و AFC نمی شناسیم، از کمیته استیناف درخواست می کنیم رای منطقی و برای احقاق حقوق از دست رفته باشگاه پرسپولیس صادر شود و اگر این اتفاقات رخ ندهد مجبوریم شکایتمان را پیش وزیر یا مراجع بالاتر ببریم.

 

رویانیان در ادامه گفت: در همین رابطه شنیدم برخی ها گفتند چون رویانیان با لحن تهدید آمیز علیه فدراسیون و کمیته انضباطی مصاحبه کرده رای را بر علیه پرسپولیس صادر می کنیم، شما با من سر جنگ دارید یا پرسپولیس ؟

 

وی افزود: من یک مدیر دولتی هستم و نماینده دولت. نهایت تلاشم را هم برای آزاد اندیشی در جریان انتخابات فدراسیون فوتبال انجام دادم ، حتی وزیر محترم ورزش آقای عباسی که سال ها با هم دوست هستیم و همکار به من گفت به کسی رای بدهید که اصلح باشد، این یعنی نهایت عدالت، ما از کفاشیان دفاع کردیم و با حمایت ما کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال شد.

 

به گزارش مرجع خبری، وی ادامه داد: من تازه به فوتبال آمدم اما از کفاشیان توقع دارم نحوه اداره فوتبال را اصلاح کند ، ما از فدراسیون توقع اصلاحات داریم. در این مدتی هم که آمدیم هیچ چیز از فدارسیون فوتبال یاد نگرفتیم، قانون نانوشته را که نمی شود اجرا کرد! با کدام استناد شما این رای را صادر کردید؟ با چه سندی می گوید این آئین نامه است؟ من واقعا امیدوارم و دعا می کنم خدا نکند اعتمادمان را به کمیته استیناف از دست بدهیم.

 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: مگر ما اختیار اداره ورزشگاه را داریم؟ مگر شما به ما اختیار دادید که روی صندلی ها شماره بزنیم و افرادی که وارد ورزشگاه می شوند یا کنترل کنیم یا برایشان کارت صادر کنیم؟ مگر باشگاه پرسپولیس اختیار کنترل ورزشگاه با دوربین را دارد؟ من به شما یک پیشنهاد می دهم، بجای اینکه باشگاه و هواداران را محروم کنید، اعلام می کردید 5 جلسه بلیت بازی های پرسپولیس به خاطر تخلف تماشاگران با قیمت 5 برابر فروخته می شود تا هم منابع مالی فدراسیون زیاد شود و هم افراد خاطی جریمه شوند. قبلا یک جلسه تیم های خاطی را محروم می کردند اما از ترس آقای فردوسی پور این رای جدید را ابداع کردند و پدر باشگاه پرسپولیس را در آوردند! آقای کفاشیان، ما دولتی هستیم، ما به شما رای دادیم که رئیس فدراسیون فوتبال شوید و ما از شما توقع اصلاحات داریم ، توقع استقلال فدراسیون به معنای واقعی را داریم ، استقلال به این معنا که هیچ فردی از پشت پرده نتواند روی شما تاثیر نگذارد.

 

رویانیان اظهار داشت: ما این همه کارهای خلاقانه کردیم اما یک نفر از فدراسیون نیامد از ما تقدیر کند یا خسته نباشید بگوید، در آسیا بهترین نتایج را گرفتیم ولی کسی از ما تقدیر نکرد، به جای تقدیر و خسته نباشید این رای را صادر کردید؟ با این رای به شرافت پرسپولیس توهین شد.

 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: من با آقای مایلی کهن هم صحبت کردم که به منزل رفیعی برویم و از ایشان دلجویی کنیم. اما از آقای رفیعی سئوال می کنم، شما مازیار زارع را اخراج کردید، محمد نصرتی را اخراج کردید به ناحق، کسی به شما توهین کرد؟ کدام بازیکن زیر مجموعه ما به شما اعتراض یا توهین کرد؟ همه اعضای تیم من همکاری کردند، علی کریمی را تشویق کردید، کریمی کاپیتان تیم من است که رفته پیش داور ، توقع داشتید میثاق معمارزاده برود وسط زمین با داور صحبت کند؟

 

سردار رویانیان با صراحت گفت: از ابتدای فصل اراده این بود که به پرسپولیس ضربه بزنند و تا آخر فصل هم این کار را انجام خواهند داد.

 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پایان با بیان اینکه امید زیادی به کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا دارد از عملکرد مصطفی دنیزلی ابراز رضایت کرد.

 

وی همچنین از فروش 50 میلیون تومانی پرتال باشگاه پرسپولیس در هفته خبر داد و گفت این ارقام بعد از نوروز 91 بیشتر شده است.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)