پرسپولیس نیوز : مدیرعامل سابق پرسپولیس با اینکه دور از هیاهوی فوتبال به سر می برد اما همچنان اتفاقات فوتبال را رصد می کند.

محمد رویانیان  درباره مسائل مختلفی صحبت کرد که در زیر می آید:

 

*باز هم در فصل نقل و انتقالات قرار داریم و منتظر تغییرات مدیریتی در دو باشگاه سرخابی هستیم…

به نظرم مسئولان ورزش در این خصوص و در بحث مدیریت این دو تیم اصلا خوب کار نکردند و تا زمانی که این موضوع مدیریت نشود، دو باشگاه سرخابی همچنان با مشکلات خود دست و پنجه نرم می کنند و هواداران نمی توانند منتظر روزهای آفتابی باشند به خصوص اینکه اکنون مشخص شده اصلا مسئولان وزارت ورزش قانون مجلس را هم نقض کرده اند. وقتی این قانون نادیده گرفته شود باعث می شود تبعات بدی داشته باشد. 

*فکر نمی کنید با این اتفاقات این دو باشگاه زمان را از دست بدهند؟

به نظرم یک وحدت رویه لازم است که باعث شود هر اتفاق مثبتی که قرار است برای دو باشگاه بیفتد هر چه زودتر عملی شود و بیش از این زمان از بین نرود. 

*اما ما قبل از این هم شاهد مزایده این دو باشگاه بودیم که انگار قرار نیست هرگز به فروش بروند.

این چیزی که مشخص است این است که دولت و مجلس با همدیگر متحد نیستند و فکر نمی کنم به این زودی ها این دو باشگاه به فروش بروند. 

*یک موضوعی که مطرح می شود بحث فساد در  فدراسیون فوتبال است که توسط مجلس مطرح شده در این باره چه صحبتی دارید؟

باید بگویم مجلس دارای جایگاهی صددرصد رفیع و مطمئن است اما نکته ای که وجود دارد این است که ما نباید اجازه دهیم تصمیماتی گرفته شود که قبل از اینکه عملی شود فضای فوتبال را خراب کند زیرا جز اینکه اثرات منفی بیشتری بگذارد سود دیگری برای جامعه فوتبال نخواهد داشت و من نگران این هستم در فضای غبارآلود این اتفاقات تر و خشک با یکدیگر بسوزند. 

*بیشتر توضیح دهید.

ببینید ما نباید فضای ورزش را فدای یک نفر مثل کفاشیان کنیم. اگر کفاشیان مشکل دارد باید قانونی در خصوص آن عمل شود و قانون در قبال رییس فدراسیون اجرا شود. این مملکت قانون دارد. مجلس اگر نظری دارد که مطمئنا محترم است باید به مجریان قانون آن را اعلام کند تا در خصوص کفاشیان اجرای قانون شود. پس دلیلی ندارد همه چیز فوتبال را فدای کفاشیان کنیم. کفاشیان یک نفر است و اصلا به چشم نمی آید و خیلی راحت می شود در قبال او تصمیم گیری و اجرای قانون کرد. من مجددا تکرار می کنم که تنها نگران این هستم در این فضای غبارآلود، سیاه و سفید و خشک و تر با هم بسوزند و کسان دیگری تاوان گناهکاران را بدهند.

*با این تفاسیر فکر می کنید اگر کفاشیان برود مشکل حل می شود؟

اگر قرار بر این است که او نباشد اصلا اتفاق خاصی نمی افتد و خیلی راحت می توانند او را برکنار کنند. من نمی دانم چرا همه نگران بود و نبود کفاشیان هستند. باز هم تاکید می کنم در جامعه بزرگ فوتبال اصلا کفاشیان به چشم نمی آید. 

*با شروع فصل نقل و انتقالات باز هم این موضوع مطرح شد که رویانیان مبالغ میلیاردی را در فوتبال باب کرده است. آیا با این نظر موافق هستید؟

همه می دانند سپاهان و استقلال هزینه کردن شان چقدر بوده و هزینه کردن من چقدر. من قبل از اینکه به فوتبال بیایم آنها دنبال بمب ترکاندن بودند و قبل از من شروع شده بود. در ضمن این را هم باید بگویم که هزینه من برای پرسپولیس 40 درصد کمتر از هزینه پارسال این تیم بود و این شایعات را مخالفان من در وزارت ورزش انجام می دهند که من از آنها شکایت کردم. چطور می شود همان موقع یک باشگاه یک بازیکن ایرانی را از خارج از کشور با هزینه میلیاردی به ایران می آورد؟ آن وقت من اینجور قیمت ها را باب کرده ام؟ اینها مسائلی است که وزارت برای  تخریب من انجام می دهد. همان سال برای جذب خلعتبری استقلال یک میلیارد و دویست میلیون تومان پول می داد و سپاهان مبلغ بیشتری هزینه کرده بود اما من وی را با مبلغ 950 میلیون تومان به پرسپولیس آوردم. ساموئل با مبلغ 500 هزار دلار به استقلال آمد. نکونام 1400 یورو از استقلال پول گرفت و تراکتور هم 25 میلیارد هزینه کرد. پس لطفا آقایان با اطلاعات صحبت کنند و بعد تهمت بزنند.

*اما علیرضا جهانبخش در برنامه 90 اعلام کرد قبل از رفتن به اروپا شما به وی یک پیشنهاد میلیاردی داده بودید.

من آن برنامه را دیدم. باید بگویم شخصا جهانبخش را خیلی دوست دارم و همیشه برایش آرزوی موفقیت می کنم و به همین دلیل بود روی خط برنامه 90 نرفتم. اما باید بگویم ما قرار بود مبلغ 350 میلیون تومان به جهانبخش بدهیم و یک مبلغی هم باشگاهش که روی هم رفته چیزی حدود 700 میلیون تومان می شد نه بیشتر. 

*آیا حضور خادم و سیاسی امسال به پرسپولیس ضربه نزد؟ 

من راجع به خادم و وزارت ورزش و هر کس دیگری چیزی نمی گویم چون اگر هم حرفی بزنم فایده ای ندارد پس بهتر است سکوت کنم. 

*در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.

از دوستان عزیز خواهش می کنم بی جهت مرا تخریب نکنند. ابتدا بروند و بررسی کنند که تیم هایی مثل سپاهان و استقلال چقدر هزینه می کنند و من چقدر هزینه کردم آن وقت تهمت بزنند. من از آقای فردوسی پور و خادم شکایت کردم اما در خصوص فردوسی پور رضایت دادم ولی خادم را نمی بخشم. ایشان تهمت زده و باید ثابت کند. اگر زندگی ام هم از من گرفته شود دیگر اجازه نمی دهم این آقا درباره من حرفی بزند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)