مرجع خبری پرسپولیس : مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت : حداقل خواسته ام از  کادرفنی پرسپوليس حضور در جمع سه تيم بالانشين ليگ برتر و صعود از گروه خود در ليگ قهرمانان آسيا است.

 

محمد رویانیان اظهار داشت: «ما با هدف ایجاد تحول در پرسپولیس پذیرفتیم. ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی در استقلال و پرسپولیس است که به نظر می رسد کمتر در دنیا باشد. اینگونه علاقمندی و هواداری در دنیا نیست. وقتی پیشنهاد شد من فکر کردم می توانم به پرسپولیس کمک کنم. باشگاهی که می تواند در سطح آسیا موفق باشد و در دنیا هم شناخته شود. اهدافی که تعیین کردم توسعه باشگاه پرسپولیس بود. برای حرفه ای شدن باشگاه باید اقداماتی انجام داد. به ویژه با توجه به موارد بالادستی در فیفا. وقتی آمدم یک تیم را تحویل گرفتم و نه باشگاه. آن هم یک تیم مجروح را.»

وی درباره بحث خصوصی سازی در پرسپولیس گفت: «از همان روز نخست که آمدم بیشترین فکرم به این موضوع بر می گشت که وقتی می روم هواداران به من نمره قبولی بدهند. بهترین کار این بود که یک باشگاه حرفه ای بسازیم. شاخص های فیفا را استخراج کردیم. وضعیت خودمان را سنجیدیم. سعی کردیم نقاط ضعف را برطرف کنیم. حدود این 100 روز تیم هایی که گذاشته ایم شبانه روز کار کردند. درباره بحث خصوصی سازی هم می گویم که اوایل سال 91، 55 درصد باشگاه پرسپولیس خصوصی می شود و 45 درصد هم دولتی می ماند. در این شرایط باشگاه مشکلات مالی خود را رفع می کند. سعی می کنیم باشگاه خودگردانی شویم.»

رویایانیان ادامه داد: «در این 100 روز شب و روز کار کردیم اما نگفتیم و اطلاع رسانی نکردیم. مثلا خصوصی شدن. اقتصادی شدن. از این ور آمدیم گفتیم که لیدر نمی خواهیم اما سایت کانون هواداران را طراحی کردیم که از باشگاه های بزرگ الگوبرداری می شد. از جدیدترین روش های علمی نرم افزاری استفاده کردیم. هفته آینده از پورتال بزرگ پرسپولیس رونمایی می کنیم. سایت بزرگی که برنامه های خدماتی هم دارد و برای مثال هواداری که می خواهد خودرویش را بیمه کند، از طریق این سایت اقدام کند.»

وی درباره بحث لیدرهای پرسپولیس اظهار داشت: «ما به همه هوادارانمان نیاز دارم در دو روز اولی که فراخوان برای هواداران دادیم 480000 نفر برای کارت هواداری پرسپولیس درخواست دادند. منچسترسیتی 22000 نفر تماشاگر دارد. ما اگر بارسلونا را در نظر بگریم، هوادار رسمی که اعلام کرده است 6 میلیون نفر است. پس از این مرحله صدور کارت را داریم. کسی که کارت ما را می گیرد، سه ستاره است و دو ستاره و یک ستاره. همین کارت اگر کسی خواست ماشینش را بیمه کند با این کارت 15 درصد تخفیف دارد. وقتی این پورتال را راه بیاندازیم، هفته به هفته یکی از فروشگاه هایش باز می شود. از تمبر، لباس پرسپولیس، بیمه و بیمارستان ها، آژانس های هواپیمایی و همه این ها را شامل می شود. ایرانی های خارج از کشور هم می توانند استفاده کنند. ایرانی که در میلان است می تواند به حساب ما از خدمات هواداری باشگاه میلان استفاده کند.»

رویانیان درباره ورزشگاه اختصاصی برای پرسپولیس توضیح داد: «در کوتاه مدت یک استادیوم می گیریم. سه تا انتخاب داریم. دو تای آنها در تهران است. دیروز دفتر وزیر رفتم. یکجوری برخورد کردند که برگشتم. متاسفانه در یک کوریدوری گیر کردم که صلاح نبود بمانم.»

وی درباره رقم قرارداد دنیزلی و اینکه در روز حضورش در ایران قیمت دلار با امروز متفاوت بوده است گفت: «قرارداد ما زیر 2 میلیون دلار است. پولی هم که دادیم، زمانی بود که دلار این قدر گران نشده بود و موقع خوبی گرفتیم.»

رویانیان درباره وضعیت دروازه بان های پرسپولیس گفت: «ما در نیم فصل با حضور حقیقی هم مشکل داشتیم البته در انتقال او به فکر پول نبودیم. یا میثاق باید می رفت یا حقیقی. حقیقی خودش رفت و خواستگار خوبی هم داشت.»

مدیرعامل پرسپولیس درباره جدایی محمود خوردبین توضیح داد: «او یک انسان معتبر در پرسپولیس است. او خودش تقاضای رسمی و کتبی کرد که به دلیل عمل جراحی نمی تواند بماند. من هم موافقت کردم. البته این حق ماست که پس از سی و دو سال سرپرست تیم را تغییر بدهیم. برای بحث جانشینی او هم باید بگویم که با سازمان لیگ صحبت کردیم که نماینده پرسپولیس داشته باشیم. یک نماینده معرفی می کنیم. تغییراتی در اسم و روش خواهیم داشت. اینکه سرپرست را بگذاریم بالای سرمربی این را دیگر نخواهیم داشت. کی روش هم همین کار را کرد.»

رویانیان درباره روند نتایج تیم پرسپولیس گفت: «اگر یک مدیر باشگاهی به دنبال نتیجه باشد الان باید لیست کند. بگوید این قدر هزینه کرده است، دنیزلی آمده است. مربی دروازه بان ها آمده است. آیا ارزید؟ هوادارانی هم که دنبال نتیجه هستند هم این را می گویند. برخی می گویند دو بازیکن کلیدی بیاور. دوست عزیز، الان نیم فصل چطور می توانم رونالدینیو یا مسی را بیاورم؟ وسط لیگ که نمی شود یک بازیکن عالی گرفت. من بازیکنی دارم که باشگاه برای استخدامش 950 میلیون داده است. اگر مدیری بودم که در همین فصل می خواستم نتیجه بگیرم، درست کار کردم. پرسپولیس پانزدهم بوده است، حالا هفتم است. ما هزینه کردیم در جاهایی که ایراد داشته است. با همه احترامی که به استیلی دارم و همین حالا هم با او در ارتباط هستم اما پرسپولیس نیاز به کادر فنی قوی دارد. ما هستیم که یک میلیون دلار را پول می دانیم اما آیا این در باشگاه های بزرگ رقمی است؟ یک بازی که دل میلیون ها نفر را شاد می کند، میلیاردها ارزش دارد.»

وی درباره ارزیابی اش از جایگاه پرسپولیس در فصل جاری اظهار داشت: «هدف ما در این فصل حداقل سوم شدن است. در آسیا هم از گروه بالا برویم. برای فصل بعد هم برنامه های زیادی داریم.»

رویانیان درباره وضعیت ایمون زاید گفت: «وی را روی نیمکت بردند. سلیقه دنیزلی نیست. او پس از بازی مقابل ملوان به تهران رسید. آقای گل لیگ ایرلند بوده است. فکر می کنم آب و هوا تاثیر منفی داشته است اما به طور حتم در آینده خودش را نشان خواهد داد.»

وی درباره سفر وحید هاشمیان به آلمان برای حضور در کلاس مربیگری گفت: «دنیزلی موافق بود، من مخالف بودم. هاشمیان قول داده که برای کلاس مربیگری دو، سه روز آخر را زود بیاید که برای دربی برسد.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)