خبرگزاری پرسپولیس: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا با حضور منتقمی رفتنی خواهد شد، گفت: قرار نیست این اتفاق رخ دهد اما اگر بخواهم از پرسپولیس بروم خیالم راحت است که منتقمی حضور دارد.

محمد رویانیان با حضور در شبکه جام جم یک در پاسخ به صحبت مجری برنامه مبنی بر اینکه پرسپولیس یکی از پرطرفدارترین تیم‌های آسیاست، گفت: چرا یکی از پرطرفدارترین، پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیاست و در دنیا هم جزو تیم‌های پرهوادار است. ممکن است تیم‌های دیگر طرفداران زیادی داشته باشند اما به اندازه پرسپولیس نیستند

وی در مورد حضورش در پرسپولیس گفت: کمی بیش از یک سال است که به پرسپولیس آمده‌ام. وقتی به این باشگاه آمدم اهدافی را در ذهنم داشتم و با توجه به آسیب‌شناسی که انجام داده بودیم تصمیم گرفتیم در این باشگاه کارهای زیربنایی انجام دهیم و برای ایجاد یک باشگاه بزرگ برنامه‌ریزی کنیم. برای این کار چشم‌اندازی تعیین کردم و برای هر کدام از راهبردها برنامه‌هایی را در ذهن داشتم. در واقع تمرکز ما این بود که باشگاه بزرگ پرسپولیس که تحت الشعاع تیم فوتبال بود را به یک باشگاه واقعی تبدیل کنیم.
 
مدیرعامل پرسپولیس در مورد اهدافش در این باشگاه عنوان کرد: در 3 بخش اصلی اقتصادی، توسعه فوتبال و تیم‌های پایه و همین طور بخش فرهنگی و اجتماعی تمرکز داریم. البته طبیعی است در فوتبال ایران به مدیری که تیمش در جدول رده خوبی نداشته باشد  اجازه کار نمی‌دهند اما نباید اینطور باشد و باید وقت داد.
 
رویانیان در مورد روند کاری خود از روزی که به پرسپولیس آمده گفت: زمانی که من به مجموعه اضافه شدم، استیلی سرمربی تیم بود. بعد از آمدن من روند پیروزی‌های استیلی بهتر شد اما باخت در دربی و شکست‌های پیاپی باعث شد دنیزلی که یک مربی محبوب در فوتبال ایرا ن و هواداران پرسپولیس است را بیاورم.
 
وی اضافه کرد: بعد از حضور دنیزلی بلافاصله برای تقویت تیم اقدام کردیم. پرسپولیس در مسابقات آسیایی خوب نتیجه می‌گرفت. ما در اسفندماه گذشته، نفت را با 3 گل شکست دادیم و با الهلال در خانه خودش مساوی کردیم. دوم فروردین 6 گل به الشباب زدیم و از شانزدهم فروردین در قطر 3 گل به تیم الغرافه زدیم. روند تیمی ما بسیار عالی بود اما اتفاقاتی افتاد و مشکلاتی به وجود آمد که تیم افت کرد. دنیزلی دچار مشکلات خانوادگی شد و ما نمی‌توانستیم به خاطر شرایط خاص و از نظر انسانی به این مربی فشار بیاوریم. دنیزلی مربی بسیار بااخلاقی بود که البته هنوز بخشی از پول باشگاه را به ما پس نداده است.  
 
رویانیان اظهار داشت: بعد از رفتن دنیزلی بهترین بازیکنان ایران را به پرسپولیس آوردم و شب و روز برای قدرتمند شدن تیم تلاش کردم و با مانوئل ژوزه که یک مربی با کلاس جهانی بود به توافق رسیدیم. البته وقتی این شرایط را دیدم سریع تغییراتی دادم و یحیی‌ گل‌محمدی را با  برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده به پرسپولیس اضافه کردم. ژوزه مربی پرافتخاری بود اما نتوانست در پرسپولیس موفق شود. ایشان با ایده و تایید کمیته فنی به پرسپولیس آمد.
 
وی درباره گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس در ابتدای فصل گفت: در ابتدای فصل 4 گزینه مد نظر ما برای هدایت پرسپولیس بود. گزینه اول متسو، گزینه دوم کالدرون، گزینه سوم مانوئل ژوزه و گزینه چهارم یک مربی ایرانی بود.
 
رویانیان در پاسخ به این سوال که آیا گزینه ایرانی شما علی دایی بوده تصریح کرد: چرا دایی نباشد؟ دایی اسطوره پرسپولیس است و قطعا در ذهن ما بود اما کمیته فنی صلاح دانست به خاطر اتفاقات بدی که فصل گذشته برای استیلی افتاد سرمربی  این فصل پرسپولیس ایرانی نباشد. به این ترتیب از بین 3 گزینه خارجی ما کمیته فنی رای به حضور مانوئل ژوزه داد.
 
مدیرعامل پرسپولیس افزود: طبیعی است یک مدیر غیرفوتبالی مثل من تمام مسائل فوتبالی باشگاه را به اهل فن‌ بسپارد. به خاطر همین ما کمیته فنی را تشکیل دادیم که در هیچ باشگاهی وجود ندارد. عقل من کار کرد و به خاطر همین، فوتبال را به دست کمیته فنی دادم که البته دوستان می‌گفتند این کمیته کشک است! می‌خواستم تمام مسائل فوتبال را به یک فوتبالی که یک لیدر واقعی هم باشد بسپارم اما تصمیم گرفتم این مسئله را به گردن یک گروه بیندازم. همین گروه مانوئل ژوزه را انتخاب و عزل کرد.  
 
رویانیان در رابطه با این که‌ آیا قرار است در کمیته فنی پرسپولیس تغییراتی ایجاد شود، گفت: آقای درخشان و پیروانی در حال حاضر در تیم‌های دیگر مشغول به کار هستند و به خاطر همین موضوع احتمالا باید شاهد تغییراتی باشیم.
 
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که از چه زمانی به فکر تغییر ژوزه افتاده است خاطرنشان کرد: قبل از بازی با پیکان کمیته فنی تشکیل جلسه داد و ژوزه هم در این جلسه حاضر شد اما برد خوب مقابل پیکان تغییرات را به تاخیر انداخت. می‌خواستم برای اولین بار پای مربی خودم بایستم اما هنوز فرهنگ این مسئله در فوتبال ما جا نیفتاده است.
 
رویانیان گفت: بعد از پیروزی در اولین بازی در آبادان تمام اعضای کمیته فنی دست به تعریف از مانوئل ژوزه زدند اما در دومین بازی با شکست برابر فجر سپاسی برخی از این عزیزان مصاحبه کردند و تیم را به حاشیه بردند. صحبت من این بود که خود شما این مربی را انتخاب کردید و حداقل 5، 6 بازی فرصت بدهید.  
 
مدیرعامل پرسپولیس در مورد مشکلات مانوئل ژوزه در این تیم گفت: بازیکنان پرسپولیس از بهترین بازیکنان ایران هستند  اما از نظر روحی با ژوزه دچار مشکل شدند که این مسئله باعث شد جو منفی در تیم باشد و همه ضرر کنند؛ هم باشگاه، هم ژوزه و از همه مهمتر هواداران.
 
رویانیان در پاسخ به این سوال که زمانی که تصمیم گرفتید گل‌محمدی به پرسپولیس بیاید قرار بود به عنوان تقویت کادر فنی باشد یا سرمربی تاکید کرد: ژوزه از روزی که آمد نمی‌خواست مربی ایرانی در کنارش باشد که من با این مسئله مشکل داشتم. مربیان ایرانی شایستگی فراوانی دارند. ما مربی در کشورمان داریم که در سطح بهترین‌های آسیاست و من او را بسیار قبول دارم اما نمی‌توانم از او اسمی ببرم چون رقیب ماست.  
 
وی  ادامه داد: به خاطر شخصیت خوب، نجیب و حرفه‌ای، یحیی گل‌محمدی را انتخاب کردم تا به کادر فنی اضافه شود. نیم نگاهی هم به این مسئله داشتم که اگر زمانی با ژوزه به مشکل خوردیم از گل‌محمدی به عنوان سرمربی استفاده کنیم که این اتفاق افتاد.
 
رویانیان در مورد علی پروین گفت: پروین واقعا بزرگ فوتبال ماست و به پرسپولیس کمک می‌کند. من ایشان را دوست دارم و از ایشان تشکر می‌کنم.  
 
وی در خصوص اینکه آیا با حضور منتقمی به  عنوان قائم مقام رفتنی خواهد شد، گفت: قرار نیست این اتفاق رخ بدهد اما اگر بخواهم از پرسپولیس بروم خیالم راحت است که منتقمی حضور دارد.  
 
مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا به حضور در فدراسیون فوتبال فکر می‌کند گفت: از زمانی که به فوتبال آمدم محبوبیت من کمتر شده اما صحبت خاصی در این مورد نشده است.  
 
رویانیان در مورد اینکه چرا چند وقتی است از رفتن صحبت می‌کند، گفت: دوست دارم از فوتبال بروم اما به خاطر هواداران نمی‌توانم. زمانی از پرسپولیس می‌روم که نتوانم وظیفه‌ام را انجام دهم. اگر اینطور باشد حضور من خیانت است و نمی‌توانم یک روز اضافه کار کنم اما تا زمانی که بتوانم برای پرسپولیس و هوادارانش مثمر ثمر باشم، می‌مانم.
 
مدیرعامل پرسپولیس در مورد برنامه‌های اقتصادی این باشگاه گفت: در این حوزه برنامه‌ریزی کاملی انجام دادیم که تا اواسط و یا اواخر سال آینده شرایط به گونه‌ای شود که باشگاه پرسپولیس تمام نیازهای خودش را برطرف و شروع به سودهی کند. آرزوی من ساختن یک ورزشگاه اختصاصی برای پرسپولیس است. اگر بتوانم کلنگ ساخت این ورزشگاه را بزنم خوشحال می‌شوم. برای این کار ابتدا باید از حالت دولتی به خصوصی تبدیل شویم که اگر این اتفاق بیفتد با فرمول بانک‌های خصوصی ساخت ورزشگاه اختصاصی پرسپولیس را شروع می‌کنیم. پرسپولیس این پتانسیل را دارد که بتواند تمام هزینه‌های ساخت و توسعه این ورزشگاه را تامین کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)