پرسپولیس نیوز : رييس كميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: بايد تدابيري انديشيده شود تا رشوه، تباني، شرط بندي و دلالي از فوتبال حذف شود.

«محمدعلي پورمختار» در حاشيه جلسه علني امروز سه شنبه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جلسه روز گذشته اين كميسيون در مورد رشوه در فوتبال افزود: در اين جلسه رييس سازمان ليگ، نايب رييس فدراسيون فوتبال، رييس كميته انضباطي و رييس كميته داوران حضور داشتند ولي آقاي كفاشيان به دليل حضور در جلسه فيفا در قطر در اين جلسه حضور نداشت.

پورمختار اظهارداشت: متاسفانه امروز شاهد هستيم اخبار ناخوشايندي از پشت صحنه فوتبال مي رسد و رقابت ها ناسالم شده است.

وي ادامه داد: در جلسه روز گذشته به بحث رشوه، دلالي، تباني و شرط بندي هاي كلان در عرصه فوتبال در كميسيون اصل ۹۰ پرداختيم و به اين نتيجه رسيديم كه اين موضوع در فوتبال امروز وجود دارد و بايد هرچه زودتر رفع شود.

رييس كميسيون اصل ۹۰ مجلس گفت: در جلسه روز گذشته به بررسي واقعيات اخبار و گزارشاتي كه از برنامه ۹۰ شبكه سه پخش شد، پرداختيم.

پورمختار افزود: عدد كلي اغوا كننده ۴۰۰ تا ۵۰۰ ميليارد توماني كه در فوتبال در حال گردش است دليل عمده به وجود آمدن اين رشوه هاست و باعث ايجاد اين حواشي مي شود و افرادي تصور مي كنند نبايد در اين راستا عقب بمانند.

نماينده مردم كبودر آهنگ در مجلس گفت: متاسفانه در اين راستا وقتي بازيكنان ابزار قرار مي گيرند و در قراردادهايي كه بسته مي شود مبلغ مورد نظر به بازيكن پرداخت نمي شود.

پورمختار يادآور شد: در جلسه ديروز به اين موضوع رسيديم كه نوعي فساد در فوتبال ما ايجاد شده است كه بايد به آن رسيدگي شود ضمن اين كه علل و چگونگي بروز اين فساد را مورد بررسي قرار داديم.

وي گفت: در اين راستا يك پرونده شكايتي به كميسيون اصل ۹۰ رسيده است كه در حال بررسي آن هستيم.

پورمختار ادامه داد: جلسه بعدي كميسيون براي پيگيري رشوه فوتبال هفته آينده برگزار مي شود و آقاي كفاشيان گفته است كه در اين جلسه حضور خواهد يافت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)