سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به رکورد ۱۰۰ بازی در لیگ‌ برتر همراه با این تیم رسید.

یحیی گل‌محمدی از ۲۳ دی ۱۳۹۸، در فصل هجدهم لیگ برتر (جام خلیج‌ فارس) و در پی جدایی گابریل کالدرون، هدایت فنی تیم پرسپولیس را به عنوان سرمربی بر عهده گرفت. گل‌محمدی قبل از این، در فصل دوازدهم مسابقات نیز از ۲۰ آذر ۱۳۹۱ و پس از جدایی مانوئل ژوزه از پرسپولیس، سرمربی سرخپوشان شده بود و تا پایان آن رقابت‌ها در سال اردیبهشت ۱۳۹۲، فعالیت خود را ادامه داد.

او از دی ۱۳۹۸ تا کنون در ۱۱۰ مسابقه لیگ برتر، جام حذفی، لیگ قهرمانان آسیا و سوپرجام، پرسپولیس را هدایت کرد که با نتیجه کسب شده برابر مس رفسنجان به ۶۸ پیروزی، ۲۹ تساوی و ۱۳ شکست دست یافته است. از این تعداد ۵۲ پیروزی، ۲۵ تساوی و ۶ شکست در ۸۳ مسابقه لیگ رقم خورد.

گل‌محمدی در مجموع ۱۳۲ رقابتی که در دو دوره، سرمربی پرسپولیس بوده ۷۸ پیروزی، ۳۹ تساوی و ۱۵ شکست را تجربه کرده که از این میان، ۵۹ پیروزی، ۳۳ تساوی و ۸ شکست و میانگین 2.1 امتیاز برای هر بازی به ۱۰۰ دیدار لیگ برتر اختصاص دارد. به این ترتیب یحیی به رکورد 59 درصد پیروزی رسید که از 57 درصد برد برانکو عبور کرد.

او بعد از علی پروین و برانکو ایوانکوویچ، سومین مربی باسابقه باشگاه پرسپولیس است. از نظر میانگین امتیاز کسب شده نیز یحیی بالاتر از برانکو و بعد از علی پروین، در رتبه دوم قرار دارد.

گفتنی است؛ علی پروین با فرمول سه امتیاز برای هر پیروزی، رکورد گذر از کسب یک هزار امتیاز به عنوان سرمربی سرخپوشان ایران را در اختیار دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)