پرسپولیس نیوز :  کارشناس فوتبال کشورمان گفت: رضا قوچان‌نژاد با گلی که به ثمر رساند، تبدیل به قهرمان ملی شد و عملکردش هیچ‌وقت از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

محمد زادمهر درخصوص صعود تیم ملی فوتبال ایران به رقابت‌های جام جهانی گفت: این موفقیت بزرگ را به مسئولان، بازیکنان، مردم و تمام ملت ایران تبریک می‌گویم. شبی فراموش‌نشدنی برای فوتبال ملی‌مان رقم خورد. اصحاب رسانه و تک تک مردم و اهالی ورزش همه دست به دست هم دادند تا این موفقیت بزرگ به ثبت برسد و باید آن را به فال نیک گرفت.

وی ادامه داد: مردم ایران در سراسر کشور بعد از بازی به شادی و پایکوبی پرداختند؛ بدون اینکه کوچک‌ترین آسیبی به اماکن عمومی وارد شود. این نشان از فرهنگ بالای مردم ایران است که باید آن را ارج نهاد و به آن‌ها ادای احترام کرد. مردم تا پاسی از شب به جشن و شادمانی می‌پرداختند و خدا را شکر می‌کنم که در این مدت اتفاقات خوبی برای کشورمان رخ داده است و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد.

زادمهر تصریح کرد: این خوشحالی می‌تواند با پیروزی تیم ملی والیبال کشورمان برابر صربستان بازهم ادامه پیدا کند. ازطریق ورزش که نماد مشترک فرهنگ تمامی ملت‌هاست، می‌توان به مردم ایران کمک کرد تا در زندگی روزمره خود شرایط بهتری داشته باشند. پتانسیل‌های زیادی در مردم کشورمان وجود دارد و حیف است توانایی‌های آن‌ها به‌خوبی هدایت نشود.

وی در ادامه اظهار داشت: تیم ملی شاید به لحاظ فنی موفق نشد انتظارات را برآورده کند، اما همین که توانستیم با یک بازی منطقی کره را در زمین حریف شکست بدهیم، اتفاق خوشایندی است. کارلوس کی‌روش هم نشان داد انتقادپذیر بودن یک فاکتور مثبت است و هیچ گاه از این بابت ناراحت نشد و به نظرم همین مسئله خیلی به او کمک کرد. در این بازی توپ و میدان بیشتر در اختیار کره بود؛ اما ملی‌پوشان به آن‌ها خیلی کم اجازه فضاسازی دادند و همین عامل باعث شد تا بتوانیم به موفقیت برسیم. تیم ملی بسیار باحوصله بازی کرد و ملی‌پوشان تحت تأثیر شرایط ورزشگاه قرار نگرفتند.

زادمهر درباره عملکرد رضا قوچان‌نژاد نیز گفت: قوچان‌نژاد هم فرد تحصیل‌کرده‌ای است و هم یک انسان هنرمند. گلی که قوچان‌نژاد زد، حاصل پشت‌کار و تیزهوشی خودش بود و توانست با این گل دل یک ملت را شاد کند. رضا بازیکنی حرفه‌ای است و خیلی زود موفق شد خودش را با تیم ملی تطبیق بدهد.

وی افزود: زمانی که کی‌روش، رضا را به تیم ملی دعوت کرد، عده‌ای از دوستان خرده می‌گرفتند و عنوان می‌کردند این تصمیم خوبی نخواهد بود. این در شرایطی بود که قوچان‌نژاد نه فامیل کی‌روش بود و نه از دوستانش. این خدمتی بود که سرمربی تیم ملی انجام داد و قوچان‌نژاد هم تبدیل به قهرمان ملی شد که هیچ وقت از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

زادمهر در انتها درمورد اینکه سرنوشت کی‌روش در تیم ملی چه می‌شود نیز گفت: باید بررسی‌های زیادی انجام شود و با تشکیل یک اتاق فکر به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت پرداخت تا برای جام جهانی با شرایط خوبی گام به رقابت‌های برزیل بگذاریم. عقل سلیم حکم می‌کند که سرمربی موفق را باید حفظ کرد؛ اما اینکه چه تصمیمی گرفته می‌شود، به مسئولان مربوط خواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)