مرجع خبری پرسپولیس : مازيار زارع يكى از معدود پرسپوليسى هايى است كه در همان سال اول حضورش در جمع سرخپوشان توانست جايگاه ويژه اى براى خود در قلب هواداران اين تيم باز كند. او با ارائه بازى هاى خوب درتيمى كه يك فصل بسيار بد را سپرى كرد توانست پيراهن تيم ملى را هم از آن خودش كند.بايد بگوئيم فصل ۸۷ هر چند براى پرسپوليس فصل خوبى نبود اما براى زارع يك فصل همراه با موفقيت بود. بد نيست تازه ترين حرف هاى اين هافبك گيلانى را بخوانيد:
pnnc •دوست دارى صحبت هايمان را از تيم ملى آغاز كنيم يا از پرسپوليس؟
فرقى ندارد. من هم يك پرسپوليسى هستم و هم به تيم ملى كشورم علاقه خاصى دارم. پس هر طور دوست داريد شروع كنيد.

pnnc •بازى تيم ملى كشورمان را مقابل كره شمالى چطور ديدى؟
به اعتقاد من بچه هاى ما نيمه اول را به خوبى شروع كردند. آنها انگيزه زيادى براى كسب نتيجه خوب و پيروزى داشتند. فرصت هاى بسيار خوبى هم به دست آوردند كه مى توانست براى تيم ما گل هاى خوبى را هم به ارمغان بياورد. اما به هر تقدير اين فرصت ها از دست رفت تا كره شمالى در نيمه دوم تلاش بيشترى از خودش نشان دهد و بازى را به حالت متعادل برساند.

pnnc •خيلى ها معتقدند با اين تساوى شانس تيم ملى ايران براى صعود به جام جهانى بسيار كمرنگ تر شده است. تو در اين مورد چه نظرى دارى؟
چرا بايد اينطور احساس كنيم كه شانسى براى صعود نداريم. تيم ما اگر ۲ بازى بعدى اش را ببرد و حريفان ديگر هم نتوانند خوب نتيجه بگيرند به عنوان تيم دوم مستقيم به مرحله بعد صعود مى كنيم. ما بايد روحيه خودمان را تقويت كنيم و به اين باور برسيم كه قطعاً به مرحله بعد صعود خواهيم كرد.

pnnc •آيا سيستم و انديشه حاكم بر تيم ملى مى تواند ما را به اين خواسته برساند؟!
اجازه بدهيد در اين مورد حرفى نزنم. متأسفانه پيش از اين بازى حرف هايى از قول من مطرح شد كه اصلاً درست نبود. من دوست ندارم حرفى بزنم كه براى تيم ملى كشورم مشكل ساز شوم. همه ما فقط بايد به ا ين تيم كمك كنيم تا انشاءالله مجوز صعود به جام جهانى را به دست بياوريم.


pnnc •پس به اين سؤال جواب بده كه چرا در فوتبال ما چه در تيم ملى و چه در تيم هاى باشگاهى مثل پرسپوليس همه كارها به دقيقه ۹۰ كشيده مى شود.

– نمى دانم دليلش چيست. زمانى كه بايد از فرصت هايمان درست استفاده كنيم اين كار را انجام نمى دهيم. البته فوتبال همين است. يك بازى كاملاً غير قابل پيش بينى. يك موقع به خوبى از فرصت ها استفاده مى كنيم و موقعى همچنين اتفاقى نمى افتد. همين مسائل باعث جذابيت فوتبال مى شود.
 

pnnc •بگذار در مورد پرسپوليس صحبت كنيم. واقعاً چرا اين تيم نتوانست در فصل ۸۷ خوب نتيجه بگيرد؟
علتش را همه مى دانند و همه اعضاء تيم آن را بارها گفته اند. ديگر جالب نيست من هم آن را بازگو كنم. در اين فصل آنقدر حاشيه در اطراف و داخل تيم وجود داشت كه اجازه نداد روى هدف اصلى متمركز شويم. تنها دليل عدم موفقيت تيم همين بود.

در اين وضعيت آيا پرسپوليس مى تواند به فصل بعد و كسب موفقيت در آن اميدوار شد؟
چرا كه نه، اگر حاشيه ها كنار گذاشته شود و همه اعضاء تيم به اين نتيجه برسند كه بايد ناكامى فصل ۸۷ را جبران كنند قطعاً پرسپوليس چهره يك تيم موفق را به خود خواهد گرفت.

در اين فصل هواداران پرسپوليس را چطور ديدى؟
ما وقتى در ملوان بوديم همين شور و حال هواداران پرسپوليس را در بين هواداران ملوان مى ديديم. هواداران پرسپوليس اين فصل واقعاً به من لطف داشتند و هميشه حمايت خوبى از ما و شخص من مى كردند. بعضى وقت ها يه جورى شرمنده اين همه لطف و محبت آنها مى شديم.

و اين هواداران خيلى دوست دارند كه تو باز هم در تيم محبوبشان بمانى؟!
خود من هم دوست دارم بمانم. اما وقتى صحبت جدى در اين مورد با من نشد و تسويه حساب مالى صورت نگرفته من چكار مى توانم بكنم؟

اگر اين مشكلات را كنار بگذاريم هواداران دوست دارند حرف قلبى ات را در مورد تيم محبوبشان بشنوند؟
پرسپوليس يك تيم بزرگ است و افتخارم اين بود كه اين فصل پيراهن سرخ اين تيم را برتن كنم. شرايط هم برايم خوب بود و فصل را هم باوجود ناكامى تيم به خوبى پشت سر گذاشتم. اما همه چيز در مورد ماندنم بستگى به روزهاى آينده و مذاكره با مسئولان باشگاه پرسپوليس دارد. من علاقه زيادى به ماندن در اين تيم دارم. اميدوارم روند مذاكراتمان بسيار خوب طى شود.

گفته مى شود ملوانى ها هم با تو صحبت كرده اند؟
يك سرى صحبت ها شده اما همه اش از اطراف باشگاه ملوان بوده و هيچ مذاكره اى با مسئولان اين تيم نداشته ام.


اگر مسئولان اين تيم مذاكره كنند؟
ملوان تيم شهر خودم است و فوتبالم را مديون اين تيم هستم. اما همه چيز بستگى به مذاكراتم با پرسپوليس دارد. اجازه بدهيد اول تكليفم را با اين تيم روشن كنم بعد در مورد پيشنهادات ديگر تصميم خواهم گرفت

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)