خبرگزاری پرسپولیس :  مهاجم کنونی آلومینیوم هرمزگان که در دربی 74 برای پرسپولیسی‌ها هت‌تریک کرده بود، از آرزوی خود برای بازی در دربی 76 صحبت کرد و گفت فکر می‌کند این بازی هم مثل دیدار رفت دو تیم مساوی می‌شود.

ایمون زاید درباره علاقه خود برای بازی در دربی 76، پیش‌بینی خود از این بازی و آخرین وضعیت خود در آلومینیوم هرمزگان صحبت کرد.

* بدون شک یکی از بازیکنانی هستی که دوست داشتی در دربی 76 حضور داشته باشی.

قبل از اینکه به این سوال جواب بدهم باید بگویم تا امروز (سه‌شنبه)، من با هیچ روزنامه یا سایتی صحبت نکرده‌ام اما شنیدم که یک سایت از قول من مصاحبه‌ای منتشر کرده و من در آن مصاحبه گفته‌ام دوست داشتم کریمی در دربی گل بزند! گذشته از این، من واقعا می‌خواستم که در این بازی باشم اما بعضی چیزها نگذاشتند که این اتفاق بیفتد. با این حال امیدوارم یک روز در دربی بازی کنم. شاید این اتفاق فصل بعد بیفتد و شاید دوباره در دربی گل بزنم. این بهترین احساس در دنیا است که در یک دربی گل پیروزی را بزنی.

* با این وجود هواداران پرسپولیس در این روزها چندین بار برای حضور تو در این بازی ابراز علاقه کردند.

همان طور که گفتم خیلی دوست داشتم در این بازی حضور داشته باشم. واقعا دلم برای دربی تنگ شده. من باید جمعه در ورزشگاه آزادی می‌بودم و برای پرسپولیس بازی می‌کردم اما بعضی افراد در باشگاه جلوی بازی من در داربی را گرفتند.

* یکی از آن‌ها مانوئل ژوزه است که تو را در دربی قبل به بازی نگرفت.

بدون شک ژوزه یکی از آن‌هاست اما افراد دیگری هم بودند. به هر حال الان درباره آن صحبت نکنم بهتر است.

* بعد از رفتن ژوزه و آمدن یحیی، پرسپولیس نتایج خیلی خوبی گرفت. به عنوان بازیکنی که در نیم فصل اول در این تیم بود دلیل این پیشرفت را چه می‌دانی؟

به نظر من پیشرفت پرسپولیس تنها یک علت دارد. بازیکنان یحیی را دوست دارند، به او احترام می‌گذارند و به راحتی می‌توانند با او صحبت کنند. او هم مربی بسیار خوبی است. با این حال گل‌محمدی کسی است که می‌تواند بازیکنان را به خوبی کنار هم جمع کند. پرسپولیس بازیکنان بزرگی دارد که به نظر من حتی پتانسیل قهرمانی در لیگ را دارند. آن‌ها فقط به یک مربی نیاز داشتند که به خوبی آن‌ها را در زمین کنار هم قرار دهد.

* دربی روز جمعه را چطور می‌بینی؟

فکر می‌کنم دربی این هفته مثل بازی قبلی دو تیم می‌شود که بدون گل مساوی شد. هر دو تیم قدرتمند هستند. استقلال در حال حاضر بهترین تیم فصل بوده و پرسپولیس هم در هفته‌های قبل بهتر و قوی‌تر شده است. به نظر من بازی نزدیکی خواهد شد که موقعیت‌های گل زیادی نخواهد داشت. ذهنم به من می‌گوید که این بازی صفر – صفر می‌شود اما قلبم به من می‌گوید که نتیجه بازی یک بر صفر به سود پرسپولیس می‌شود.

* فکر می‌کنی چرا تقابل‌های پرسپولیس و استقلال بیشتر مواقع از جذابیت می‌افتد؟ آیا به خاطر اظهار نظرهای متعدد درباره این بازی است که بر حساسیت آن افزوده می‌شود و از جذابیتش کم می‌شود؟

به هر حال این یک داربی است و طبیعی است که همه درباره آن صحبت کنند. همین صحبت‌هاست که دربی را خاص می‌کند. هواداران استقلال مقابل هواداران پرسپولیس از بازی‌های گذشته صحبت می‌کنند و برعکس. این صحبت‌ها برای مردم خیلی هیجان‌انگیز است و همه هر سال منتظرند که بازی این دو تیم شروع شود اما حرف شما درست است. بازیکنان در این بازی فشار بیشتری را متحمل می‌شوند چرا که دربی با بقیه بازی‌ها فرق دارد و از همه نظر برای هواداران مهم است. همه بازیکنان نمی‌توانند فشار ناشی از دربی را کنترل کنند. بنابراین شما در دربی می‌بینید که برخی بازیکنان خوب، نمی‌توانند در این بازی خوب باشند. در دربی شما باید از نظر ذهنی واقعا قوی باشید. مثل مهدوی‌کیا یا کریمی. این دو بازیکن شخصیت بزرگی دارند و می‌توانند جو ورزشگاه را در بازی خود و هم‌تیمی‌هایشان کنترل کنند اما دیگر بازیکنان نمی‌توانند. به همین خاطر است که فکر می‌کنم کریمی بازیکنی است و می‌تواند سرنوشت این بازی را عوض کند. البته اگر به بازی برسد.

* از شرایط خودت صحبت کن. چه زمانی می‌توانی برای آلومینیوم به میدان بروی؟

من مصدومیت کوچکی از ناحیه همسترینگ دارم بنابراین نمی‌توانم در بازی این هفته برابر سایپا حضور داشته باشم اما قطعا به بازی هفته بعد مقابل مس خواهم رسید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)