مرجع خبری پرسپولیس : اتفاقاتي كه امروز در تمرين پرسپوليس افتاد، بسيار ناراحت كننده بود. برخوردهاي تند و زننده چند نفر كه اسم من درآوردي “ليدر” را روي خود گذاشته‌اند با برخي از بازيكنان پرسپوليس دل همه را به درد آورده بود. براستي جايگاه اين افراد در فوتبال ما كجاست؟

 

به گزارش ایسنا؛  «ليدر»، نامي است كه تنها در فوتبال ما باب شده و متاسفانه به دليل مشخص نبودن اين جايگاه شاهد اتفاقات ناخوشايندي از سوي اين عده هستيم.

*** در تمرين امروز چه گذشت؟

پرسپوليس براي سومين بار متوالي داربي را به استقلال واگذار كرده. سرخپوشان قبل از اين باخت هم حال و روز خوبي در ليگ نداشتند و حالا از هفت بازي يك برد، سه مساوي و سه باخت دارند. حميد استيلي نتوانسته آن طور كه بايد خودش را نشان دهد. هواداران اين تيم ناراحت هستند و نگران آينده، اما اتفاقي در نخستين تمرين پرسپوليس بعد از بازي با استقلال رخ مي‌دهد كه باز هم ما را مجاب مي‌كند، درباره نقش ليدر و اصلا بودن يا نبودن اين پديده در فوتبال‌مان بنويسيم.

 

پيش از اين كه تمرين آغاز شود چند ليدر با برخوردي زننده محمد نوري را فرا مي‌خوانند و به او مي‌گويند، چرا پنالتي را به بيرون زدي؟ چرا قبل از آغاز فصل در تمرين‌هاي راه‌آهن حضور داشتي؟ آنها به شماره 14 پرسپوليس مي‌گفتند، “تو آدم علي دايي هستي. 7-8 بازيكن پرسپوليس بي‌غيرتند و بايد از اين تيم بروند.” و يا بعد از پايان تمرين با بي‌احترامي تمام غلامرضا رضايي را خطاب خود قرار مي‌دهند و از بازي او انتقاد مي‌كنند و به او مي‌گويند “تو كم كاري كردي. اين همه پول مي‌گيريد اما شرايط تيم اين است. آن وقت مي‌گوييد ليدرها مقصر همه چيز هستند.” موضوع وقتي دردآورتر مي‌شود كه مي‌بيني فردي كه با علي دايي درگير شده بود يكي از معترضين است و در ورزشگاه درفشي‌فر جولان مي‌دهد! شايد اگر امروز علي كريمي نبود، اتفاقات بسيار بدتري هم در تمرين پرسپوليس رخ مي داد.

 

ليدر باشگاه به چه حقي به خود اجازه مي‌دهد كه به بازيكن تيم بي‌احترامي كند و هر طور كه دلش خواست با او صحبت كند. آيا آن‌ها بالاتر از هواداران پرسپوليس هستند كه در تمرين امروز مغموم و ناراحت فقط سكوت كرده بودند و نگران آينده تيمشان بودند؟ مگر بازيكن بايد به ليدر پاسخگو باشد؟ حتي اگر برخي كارشناسان كارشكني چند بازيكن پرسپوليس در داربي را مطرح كرده باشند، باز هم اين افراد كه نام خود را «ليدر» گذاشته‌اند نمي‌توانند با ركيك‌ترين الفاظي كه از اشاره كردن به آن‌ها معذوريم، بازيكن را خطاب كنند.

 

البته حميد استيلي با نجابت خاص خود بازيكنش را از قائله دور كرد و به ليدرها قول داد بعد از تمرين به آن‌ها پاسخگو باشد، اما اي كاش استيلي و كريمي امروز با «ليدر»ها جلسه نمي‌گذاشتند كه توضيح دهند چرا به استقلال باخته‌اند. آخر كسي نيست بگويد «ليدر» فقط بايد روي سكوها هواداران تيمش را هماهنگ كند و در مواقع لازم آن‌ها را متحد كند تا از تيم محبوب‌شان حمايت كنند و لاغير.

 

شايد حميد استيلي متانت و صبوري به خرج داد اما امروز به كسي مثل علي دايي نياز بود تا حتي يك لحظه هم به اين جماعت اجازه خودنمايي ندهد. چرا فردي كه روي سكوها، مسئول نظم هواداران و تشويق تيم است پس از باخت، سرمربي و بازيكن را بازخواست مي‌كند و در تمرين سروصدا به راه مي‌اندازد؟!

 

مشخص نيست فوتبال ما دارد به كجا مي‌رود. جايگاه‌ها در حال تغيير است. وظايف افراد در باشگاه‌ها تعريف شده نيست. وقتي حرمت مدير، مربي و بازيكن نگه داشته نمي‌شود وضعيت همين مي‌شود كه يك «ليدر» به خود اجازه مي‌دهد تمرين پرسپوليس را به چاله ميدان تبديل كند!

 

به نظر مي‌رسد مسوولان بايد فكري به حال اين افراد بكنند. آيا واقعا وجود فردي به نام «ليدر» در فوتبال ما نياز است؟ اگر بله، چرا حدود وظايف و چارچوب عمل او مشخص نمي‌شود؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)