پرسپولیس نیوز : کمیته داوران در اقدامی رونالدینیویی در حالی که همه نگاه ها را سمت محسن ترکی منعطف کرده بود ناگهان تورج حق وردی را به عنوان داور دربی هشتادم معرفی کرد.

انتخابی که البته می توان آن را عبور از یک داور متمایل به رنگ آبی در سال های گذشته به سمت یک آبی پوش پر رنگ و متعصب تعبیر کرد!

داوری که در فصل جاری که به نوعی آخرین فصل حضور او در لیگ برتر نیز هست آن چنان در قضاوت یک طرفه به نفع استقلال "شورش" را درآورد که کارش به محرومیت از قضاوت و تنزل به لیگ های پایین تر هم کشیده شد. این جانب داری ها در فصل های گذشته نیز اتفاق افتاده بود اما نه به حدی که اعتراض یکصدای تیم های رقیب را درآورد و منجر به محرومیت از داوری شود.

حق وردی همان داوری است که قضاوتش در دو بازی استقلال و البته بازی این تیم مقابل پیکان حاشیه های زیادی را به وجود آورد. وقتی او گل صحیح پیکان توسط سعید دقیقی را بدون هیچ دلیل خاصی مردود اعلام کرد و در چند صحنه دیگر هم علیه شاگردان مرفاوی سوت زد کمتر کسی فکرش را می کرد که برای دربی پایتخت به این مهمی حق وردی گزینه کمیته داوران باشد.

این البته تنها اتفاق این بازی نبود و در برنامه نود مشخص شد این مسابقه تنها 2 دقیقه و 30 ثانیه وقت تلف شده داشته اما حق وردی 5 دقیقه اوقات تلف شده را کش داد تا استقلال در همین دقایق گل برتری اش را به ثمر برساند و بازی باخته را از پیکان را با دو تصمیم داوری تبدیل به برد کند.

این اتفاق البته بعد از محرومیت حق وردی در فصل جاری رخ داد و دلایل کنار رفتن موقتی او بازی های دیگری بود. در مسابقه برگشت استقلال برابر ذوب آهن شاگردان گل محمدی یک بازی سراسر برتر و تاکتیکی برابر تیم قلعه نویی از خود نشان دادند اما در کمال ناباوری با سرنگونی امید ابراهیمی در محوطه جریمه ذوب آهن داور نقطه پنالتی را نشان داد در حالی که در تصاویر تلویزیونی مشخص شد مدافع ذوب آهن کوچکترین برخوردی با ابراهیمی نداشت و او خودش را برای فریب داور به زمین زد.

در مسابقه استقلال برابر استقلال خوزستان در اهواز که پرگل ترین بازی فصل با تساوی 4-4 بود در نیمه دوم خطای پنالتی هاشم بیگ زاده اعلام نشد و همان توپ بلافاصله به زمین استقلال خوزستان رفت و خطای پشت محوطه جریمه بازیکن استقلال خوزستان روی فخرالدینی با اشتباه داور پنالتی به سود استقلال تهران اعلام شد. گل چهارم استقلال هم با خطای بیگ زاده روی کریمی دروازه بان استقلال خوزستان رقم خورد و به این ترتیب دو گل از چهار استقلال مردود بود. در همین بازی کرار جاسم باید به دلیل خطای شدید با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج می شد که حق وردی از این اقدام خوددای کرد.

با این حال گزینه کمیته داوران انتخاب داور 43 ساله برای دربی بوده که شاید بهترین بازی برای خداحافظی او هم باشد. اگر این بازی به قول فدراسیونی ها حساس نبود آنها می توانستند از داوران جوانتر لیگ برای این مسابقه استفاده کنند تا از این بازی بی اهمیت حداقل تجربه را کسب کنند اما این کار را نکردند و از داوری استفاده کردند که با کنار رفتن احتمالی اش عملکردش در این بازی هم دیگر زیر ذره بین نخواهد بود و هر اتفاقی برای وی تبعات آینده به دنبال نخواهد داشت.

باشگاه پرسپولیس نسبت به این داور و انتخابش برای آخرین مسابقه حساس فصل اعتراض کرده است و بی شک تماشاگران پرسپولیس اگر سناریوی دربی های 69 تا 73 و خاطرات تلخ آن برایشان تکرار شود نسبت به این انتخاب از همان دقیقه یک اعتراض خواهند کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)