پرسپولیس نیوز : دبیر سازمان لیگ گفت: برای برگزاری مکان بازی فینال جام حذفی ایران، توافق مسئولان باشگاه سپاهان و پرسپولیس در اولویت است.

دبیر سازمان لیگ معتقد است به خاطر برخی از محدودیت ها زمان شروع دقیق فصل بعد مسابقات لیگ برتر فوتبال هنوز مشخص نیست. در حالیکه مسابقات لیگ برتر امسال تا یک ماه دیگر به اتمام می رسد هنوز مشخص نیست مسابقات فصل بعد در چه تاریخی آغاز می شود. به گفته علی کاظمی دبیر سازمان لیگ مسابقات قطعا از مرداد ماه برگزار می شود ولی به خاطر محدودیت هایی مثل مشخص نبودن تعداد تیم ها و همچنین در اختیار نداشتن تقویم فدراسیون فوتبال و بازی های تیم ملی زمان دقیق آغاز لیگ معلوم نیست.

علی کاظمی، در نشست خبری امروز خود درباره مسایل مختلفی صحبت کرد که بخشی از مهم‌ترین صحبت‌هایش به این شرح است:

وی در ابتدای این جلسه گفت: همواره نقد‌هایی به برنامه‌های سازمان لیگ صورت گرفته که در کل اکثر صحبت‌ها منصفانه بوده است، شاید گاهی انتقادها علیه ما بوده،اما در کل همه این صحبت‌ها منصفانه بوده و به ما را در ادامه کارمان کمک کرده است. برخی اوقات این صحبت‌ها به ما هم ربطی نداشته اما باز هم از رسانه‌ها تشکر کردیم. بسیاری از ایرادها با همین انتقادها پوشش داده شده است.

کاظمی افزود: باید از خبرنگاران عذر خواهی کنم؛ بسیاری از دوستان خبرنگاران تماس می‌گیرند و درباره برخی از مسائل از من سوال می‌کنند اما به چند دلیل نمی‌توانم جواب آنها را بدهم که شاید ناراحت شوند. شاید من موارد اولیه برنامه را تهیه و به هیئت رئیسه ببریم اما در نهایت این هئیت رئیسه است که باید تصمیم گیری کند به همین خاطر نمی‌توانم در برخی موارد پاسخگو باشم.

وی خاطر نشان کرد: خود سرپرست سازمان لیگ هم باید در مورد برخی موضوعات پاسخگو باشد که دیگر اختیار صحبت از من سلب می‌شود، شاید شما با آقای مهدی تاج تماس بگیرد و ایشان بگوید از من سوال بپرسید اما تا زمانی که جلسه هئیت رئیسه تشکیل نشود و تصمیم نهایی در مورد برنامه‌ها گرفته نشود نمی‌توان تاریخی را در مورد زمان بازی‌ها اعلام کرد. همچنین برخی در تماس با من اعلام می‌کنند شما نظر خودت را اعلام کن و وقتی که ما حرف می‌زنیم، اعلام می‌کنند این تاریخ را دبیر سازمان لیگ گفته است، آن وقت در سازمان لیگ به من گله‌مند می‌شوند که چرا چنین صحبتی را بیان کرده‌ام.

کاظمی خاطر نشان کرد: گاهی برخی دوستان رسانه‌ای به ما پیشنهادی ارائه می کنند که ما آن  را بررسی می‌کنیم، اگر آن پیشنهاد درست باشد می‌گویم ما این موضوع را مطرح کردیم و اگر هم کار خراب شود انتقاد می‌کنند و می‌گویند چرا به حرفی که ما زدیم شما گوش دادید. اعتقاد دارم رسانه و فوتبال لازم و ملزوم یکدیگر هستند و  ارتباط‌شان مانند آمادگی جسمانی در رشته آتش نشانی است. یک آتش‌نشان نیازمند داشتن آمادگی جسمانی بسیار مناسب است، در فوتبال هم اگر دنبال پیشرفت هستیم باید با رسانه تعامل خوبی داشته باشیم.

وی افزود: رسانه برای ما تریبونی ایجاد می‌کند که حرفهایمان را مطرح کنیم، در این جلسه افرادی را می‌بینم که هر روز روی برنامه‌های لیگ کار می‌کنند و کاملا با مسائل آشنا هستند، خود من به دلیل مشغله کاری هم در سازمان لیگ شاید یک روز را به بررسی برنامه‌ها اختصاص بدهم، اما برخی از دوستان که اینجا حضور دارند هر روز به این موضوعات می‌پردازند و از من سوال می‌کنند، این اتفاق باعث خوشحالی من است.

کاظمی در مورد  جلسه روز گذشته سازمان لیگ و زمان برگزاری رقابت‌های هفته 33 و 34 لیگ برتر و همچنین فینال جام حذفی اظهار داشت: صورت جلسه لیگ گذشته بسیار اهمیت داشت، خوشحالم که در این جلسه فقط اعضای هئیت رئیسه سازمان لیگ حضور نداشتند و از تجربه و دانش افرادی مثل آقای نبی دبیر کل فدارسیون فوتبال، بهروان، عزیز محمدی رئیس سابق سازمان لیگ استفاده کردیم و با یکدیگر به یک جمع بندی کل رسیدیم.

وی افزود: باید در این برنامه‌ها به حضور سه تن از نمایندگان فوتبال ایران که تیم‌های استقلال، سپاهان و تراکتورسازی هستند توجه می کردیم، روز سه شنبه 3 اردیبهشت استقلال و سپاهان و چهارشنبه 4 اردیبهشت تراکتور سازی در آسیا بازی داشت. هفته بعد در تاریخ سه شنبه 10 اردیبهشت استقلال و سپاهان و چهارشنبه 11 اردیبهشت تراکتور سازی بازی دارد.

در بین این تاریخ‌ها نمی‌توانیم بازی برگزار کنیم، چرا که برای تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا کار سخت می‌شود. اگر هم می‌خواستیم بازی‌ها را برگزار نکنیم، تیم‌های دیگر معترض می‌شدند چرا که آنها نباید به دلیل مشکل تیم‌های دیگر متحمل سختی شوند.

دبیر سازمان لیگ یادآور شد: پس از بررسی‌هایی که انجام دادیم و با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که جام حذفی و لیگ برتر را قبل از تاریخ 20 اردیبهشت به پایان برسانیم. در این میان سه نظریه وجود دارد: اول اینکه فینال جام حذفی را بعد از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی برگزار کنیم که به دلیل تداخل پیدا کردن با فصل نقل و انتقالات و مشکلاتی که وجود دارد این کار عملی نبود. نظریه بعدی این بود که مسابقات را به ابتدای فصل آینده موکول کنیم که باز هم نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. در نهایت به این نظریه رسیدیم که بازی‌ها را تا 20 اردیبهشت به پایان برسانیم و فینال جام حذفی را زودتر از لیگ برتر انجام دهیم.

کاظمی تاکید کرد: در اولین مرحله باید سپاهان را به عنوان تیمی که در هر سه جام حضور دارد در نظر می‌گرفتیم. در سه تاریخ 30فروردین و 15 اردیبهشت و 20 اردیبهشت می‌توانستیم بازی‌ها را برگزار کنیم. به دلیل اینکه 6 اردیبهشت پس از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بود در آن تاریخ نمی‌توانستیم مسابقه‌ای برگزار کنیم. می‌توانستیم هفته 33 لیگ برتر را در تاریخ 30 فروردین برگزار کنیم اما باید این موضوع را در نظر می‌گرفتیم که استقلال 23 فروردین با گهر، 26 همین ماه با سپاهان و 4 اردیبهشت در لیگ قهرمانان بازی داشت، آن وقت اگر 30 فروردین نیز می‌خواست بازی کند فشار زیادی را متحمل می‌شد.

کاظمی تاکید کرد: جام حذفی را در 30 فروردین نمی‌توانستیم برگزار کنیم چرا که سپاهان 4 روز قبل باید با استقلال بازی می‌کرد و اگر دیدارش مقابل پرسپولیس در 30 فروردین به 120 دقیقه می‌کشید کارش با مشکل زیادی روبرو می‌شد. حتی المقدور در نظر داریم که همزمانی هفته‌های پایانی را رعایت می‌کنیم اما در یک مورد نمی‌توانستیم انجام دهیم و آن هم دیدار سپاهان و داماش است به همین خاطر تصمیم بر این گرفتیم که سپاهان در تاریخ 30 فروردین به مصاف داماش برود و وقتی این اتفاق می‌افتد سایر بازی‌های دو هفته آخر در تاریخ 15 و 20 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

اختلاف 6 امتیازی داماش با رقبای پایین جدولی‌اش برای ما این سود را داشت که نتیجه این تیم چندان در عملکرد سایر رقبا تاثیر گذار نبوده و به همین خاطر همزمان نبودن این دیدار مشکلی ایجاد نمی‌کند. سایر بازی‌ها به صورت همزمان در دو تاریخ 15 و 20 اردیبهشت برگزار می‌شود به جز دیدار پرسپولیس و ملوان در هفته سی و سوم که در تاریخ دیگری انجام خواهد شد.

کاظمی ادامه داد: نتیجه بازی پرسپولیس و ملوان در تعیین قهرمان و تیم سقوط کننده تاثیر گذار نیست به همین خاطر می‌توانستیم بازی این دو تیم را در زمان دیگری برگزار کنیم. قرار است در همان روزی که سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الغرافه می‌رود پرسپولیس و ملوان با یکدیگر در چارچوب هفته سی و سوم لیگ برتر بازی کنند تا شرایط هر دو تیم برای فینال جام حذفی یکسان باشد. بنابراین پرسپولیس و ملوان روز 10 اردیبهشت به مصاف یکدیگر می‌روند و فینال جام حذفی نیز در تاریخ 14 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

 

کاظمی در مورد دیدار فینال جام حذفی و اینکه چرا باید قرعه‌کشی صورت گیرد خاطرنشان کرد: ما در ابتدا در نظر داریم تا دو تیم توافق کنند، این توافق می‌تواند در هر زمینه‌ای باشد یا اینکه تصمیم می‌گیرند در یک شهر بی‌طرف بازی کنند و خودشان آن شهر را اعلام می‌کنند و یا اینکه به قرعه‌کشی راضی می‌شوند. اگر هیچ توافقی بین دو تیم صورت نگرفت ما قرعه‌کشی بین اصفهان و تهران را انجام می‌دهیم.

 

وی درباره فصل آینده لیگ برتر و اینکه آیین‌نامه چگونه خواهد بود خاطرنشان کرد: آیین‌نامه‌ای که برای لیگ نوشته می‌شود با توجه به زمان و شرایط آن موقع نوشته شده است. شاید در آیین‌نامه‌ جدیدی که فیفا اعلام می‌کند مقررات عمل شود اما ما نمی‌توانیم آن موارد را بلافاصله اعمال کنیم. باید برای فصل آینده در نظر بگیریم.

 

دبیر سازمان لیگ در مورد علت فشردگی مسابقات تصریح کرد: ما هم راضی نیستیم تا سپاهان و یا هر تیم دیگر بازی‌های فشرده‌ای انجام دهد اما شرایط اینگونه به وجود آمده است. در جلسه روز گذشته پیشنهاد دادیم که دیدار فینال جام حذفی پیش از آغاز فصل مشخص شود البته این در حد پیشنهاد است.

 

وی افزود: ما در ابتدای فصل تقویمی را آماده کردیم و به باشگاه‌ها ارسال کردیم اما پس از آن شرایطی به وجود آمد از جمله اردوهای تیم ملی و یا تعطیلاتی که به علت آلودگی هوا اتفاق افتاد. در ابتدای نیم‌فصل اول جام حذفی در تقویم گنجانده نشده بود و اگر این مسئله در همان نیم‌فصل اول تنظیم می‌شد و برخی بازی‌های جام حذفی در نیم‌فصل اول انجام می‌شد این فشردگی کمتر می‌شد. اما در نیم‌فصل دوم باعث شد تا زمان کمتری داشته باشیم و مسابقات فشرده‌تر شود. من به میدان سید اسماعیل رفتم که زمان بگیرم اما در آنجا چنین چیزی نداشت! شاید اگر یک هفته مسابقات به علت آلودگی هوا به تأخیر می‌افتاد جام حذفی به پایان نمی‌رسید ما در چنین پیچیدگی برنامه‌ریزی کردیم.

 

کاظمی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با این شرایط دیدار استقلال و گهر به تعویق نخواهد افتاد گفت: ما این موضوع را در جلسه روز گذشته مطرح کردیم اگر قرار بود این دیدار به تعویق بیافتد باید پس از هفته سی و دوم برگزار می‌شد و در آن موقع محرومیت تماشاگران استقلال به دیدار سپاهان و آبی‌پوشان می‌رسید که این موضوع مسائل دیگری را به وجود می‌آورد. به همین دلیل مجبوریم در همان تاریخ بازی را برگزار کنیم.

 

دبیر سازمان لیگ درباره اینکه توافق دو باشگاه در خصوص مکان بازی شاید مواردی را در مورد بحث تبانی به وجود آورد گفت: تبانی همیشه مطرح می‌شود و ما تلاش می‌کنیم این موضوع را به حداقل برسانیم. شاید یکی از مواردی که مسئولان تصمیم گرفتند بازی فینال پیش از پایان لیگ برگزار شود، همین موضوع بود.

 

وی درباره آیین‌نامه نقل و انتقالات برای فصل آینده یادآور شد: ما تا پایان این ماه اصلاحاتی را در آئین‌نامه انجام خواهیم داد. فیفا نسبت به برخی موارد توصیه کرده و در برخی موارد ملزم کرده که ما تعهدات را انجام دهیم. ما تا پایان این ماه اصلاحات آئین‌نامه را به فدراسیون ارسال می‌کنیم تا پس از آن کمیته تدوین مقررات در این مورد تصمیم بگیرد. ما قانونگذار نیستیم بلکه اجرا کننده هستیم در این زمینه نظر باشگاه‌ها را هم تا حدودی گرفته‌ایم به همین دلیل به اتحادیه اعلام کرده‌ایم که با باشگاه‌ها در این مورد صحبت کنند. پس از اینکه ما این آئین‌نامه را به فدراسیون ارسال کردیم کمیته تدوین مقرارت وظیفه دارد بر اساس موارد بین‌المللی این آئین‌نامه را مورد بررسی قرار دهد و قبل از 20 اردیبهشت به ما بازگرداند. پس از این اصلاحات آیین نامه قاعدتا باید خروجی بهتری داشته باشد، چرا که چندین بار کار کارشناسی روی آن صورت گرفته است.

 

وی درباره کاهش سهمیه 6 بازیکن لیگ برتری هر تیم تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که فیفا در اختیارات خود فدراسیون فوتبال ملی هر کشور قرار می‌دهد این موضوع است. تصمیم داریم این مورد را کاهش دهیم، البته این فقط یک پیشنهاد است که هنوز قطعی نشده است.

 

وی در مورد آغاز فصل آینده لیگ برتر گفت: ما می‌خواهیم مسابقات را در مردادماه آغاز کنیم اما محدودیت‌هایی داریم، مثلاً نمی‌دانیم که فصل آینده 16 تیمی و یا 18 تیمی است. زمانیکه می‌خواهیم تقویم مسابقات را آماده کنیم باید تمام موارد را بدانیم، اردوهای تیم ملی و شرایط مختلف دیگر.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)