پرسپولیس نیوز :  یحیی گل محمدی گفته قصد دارند با سپاهان و مسوولان فدراسیون توافق کنند تا مهدوی کیا بعد از حضور چند دقیقه ای در ابتدای بازی فینال جام حذفی به میدان برود و تعویض او محاسبه نشود اما جدا از اینکه این اتفاق به لحاظ قانونی مشکل دارد چندان زیبنده کاپیتان محجوب پرسپولیس نیست.

امروز یکی از کارشناسان داوری و مسائل حقوقی فوتبال گفته این کار از نظر قانونی مشکل دارد  و بهتر است یک بازی فرمالیته مثلا 5 دقیقه ای قبل از شروع رسمی بازی برگزار  و بعد از مراسم خداحافظی مسابقه رسمی آغاز شود اما شاید این هم اتفاق جالبی نباشد.

از آنجایی که در فوتبال ایرانی برای بزرگان مان مسابقه خداحافظی و مراسم تجلیل اینچنینی برگزارنکرده ایم همه گیج و مبهوت مانده ایم که باید چه کنیم و می خواهیم سر و ته قضیه را هر طور شده هم بیاوریم آن هم با مراسمی مختصر و نامنظم که اصلا نمی شود اسمش را مراسم گذاشت.

بدون شک مهدوی کیا بازیکن کوچکی نیست و. با استقبال گسترده مردم از فینال جام حذفی می توان مراسم باشکوهی برای خداحافظی او ترتیب داد که با همراهی یکصد هزار تماشاگر به یاد ماندنی و دلنشین شود تا جایی که کیا قید برگزاری یک مراسم دیگر در هامبورگ و آ او ال آره نای این شهر را بزند.

مثلا اگر مهدی آماده باشد یحیی می تواند از او در ترکیب اصلی بهره گیرد.در این صورت احتمالا او می تواند حداقل یک نیمه برای سرخ ها بازی کند یا مثلا در دقیقه 60 بعد از بازی تاثیرگذار از میدان بیرون برود و برایش مراسمی مختصر بگیرند.کسی چه می داند ؟شاید مهدی برای این بازی آنقدر آماده شده و انگیزه دارد که می خواهد خودش را نشان دهد و با گفتن اینکه 5-4  دقیقه به میدان خواهد رفت  به او ظلم می شود.

یحیی می تواند از کیا در میانه های بازی استفاده کند که این به نتیجه و شرایط مسابقه بستگی دارد و تقریبا امکانش وجود ندارد مگر اینکه سرخ ها جلو بیافتند و کارشان برای بردن جام در 90 دقیقه راحت شود.

همچنین می توان مثل فرشاد پیوس که در دربی سال 76 یک ربع بازی کرد و نزدیک بود دروازه استقلال را باز کند او را در ترکیب اصلی قرار داد  و بعد تعویضش کرد اما تعویض را به حساب نیاورد که این به توافق  با سپاهان و اجازه فدراسیون بر می گردد چون  غیر قانونی است.

با این حال هر کدام از این حالات که انجام شود بهتر است بازیکنان دو تیم در زمان خروج کیا از میدان با تشکیل یک حلقه انسانی سرخ و قرمز تونلی درست کنند تا کاپیتان پرسپولیس از آن عبور کند  و با هوادارانش  و زمین فوتبال آزادی وداع کند.البته این ساده ترین کار ممکن برای برنامه های اینچنینی  و بازیکنان بزرگ  و محبوبی مثل مهدوی کیاست وگرنه با خلاقیت و ابداع  در این مورد می توان به برنامه های دیگری هم رسید  که شاید همین حالا در ذهن مسوولان باشگاه پرسپولیس یا فدراسیون فوتبال که قرار است روز 15 اردیبهشت  برگزار کننده مسابقه فینال باشند ،نقش بسته  باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)