مرجع خبری پرسپولیس : فیلم مستند ˝سلطان˝ به کارگردانی مجید توکلی سه‌شنبه 21 تیرماه ساعت 18 در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.


این برنامه که در ادامه سلسله برنامه‌های پخش فیلم‌های مستند از سوی انجمن تهیه‌کنندگان مستند خانه سینما در سینما آزادی و خانه هنرمندان برگزار خواهد شد، قرار است این هفته فیلم مستند سلطان را به نمایش در بیاورد.

 

فیلمی که دو سال گذشته تصویربرداری‌اش به پایان رسید و حاشیه‌های بسیاری را در زمان تولید آن پشت سر گذاشت.

 

“سلطان” حاصل 4 سال همراهی مجید توکلی با علی پروین در مراحل مختلف زندگی او است و در طول این 4 سال از طرف نشریات ورزشی حاشیه‌های بسیاری برای فیلم درست شد. این فیلم که دو سال گذشته توانست جایزه بهترین فیلم ورزشی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی را بگیرد به ابعاد مختلف زندگی پر فراز و نشیب علی پروین پرداخته است که از بین آن می‌توان به بخش‌های “سلطان و فوتبال، سلطان و خانواده، سلطان و مذهب، سلطان و مردم، سلطان و تعصب” که در فیلم به آن پرداخته شده اشاره کرد.

 

فیلم سلطان روایت شخصی توکلی از پروین است که به وجوه‌ مختلف زندگی این اسطوره فوتبال می‌پردازد. توکلی همچنین در کارنامه هنری خود ساخت فیلم بلند داستانی “زیگ‌زاگ” را دارد.

 

در سلطان، محمدرضا شریفی‌نیا (تهیه‌کننده)، محمد زمان وفاجویی (نویسنده)، امیررضا شجاعی (مجری طرح)، امیر فیاض (مدیر تولید)، مرتضی علی عباس میرزایی (تدوین و صداگذاری) احمدرضا شجاعی (عکاس)، یزدان دلیریان (تصویربردار) توکلی را همراهی کردند.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)