کاپیتان اسبق پرسپولیس گفت: سال ۸۱ برای ما مدال نیاوردند و جامی که برای آن قهرمانی به پرسپولیس دادند، تقلبی بود!

ابراهیم اسدی کاپیتان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگویی در خصوص بازی این تیم برابر استقلال خوزستان اظهار کرد: بازی عجیب و غریبی بود. نیمه اول و دوم متفاوتی داشتیم. کسی فکر نمی‌کرد در نیمه نخست با حضور تماشاگران و شرایط پرسپولیس از استقلال خوزستان ۳ گل بخوریم و بعد در نیمه دوم جبران کنیم و ۴ گل بزنیم و به بازی بازگردیم!

وی افزود: ۵ دقیقه ابتدا و انتهای هر نیمه سرنوشت‌ساز است و گل زدن در این دقایق می‌تواند از نظر روانی روی بازیکنان و کادرفنی اثر بگذارد. ما در نیمه نخست در همین ۲ بازه زمانی گل خوردیم و همین موضوع باعث شد بازیکنان تمرکز لازم را نداشته باشد و از شرایط آرمانی دور شوند. صحبت‌های اوسمار در بین ۲ نیمه و تعویض‌های او کارساز شد و تیم نتیجه خارق‌العاده‌ای گرفت.

پیشکسوت پرسپولیس درباره دیدار این تیم با شمس‌آذر قزوین در هفته بیست‌ونهم نیز اظهار داشت: شمس‌آذر از تیم‌های جنگنده لیگ است و هجومی بازی می‌کند. در بازی رفت هم کار پرسپولیس برابر این تیم سخت شد و به طور حتم یکی از تیم‌های خوب این دوره از رقابت‌های لیگ بوده است. دست بالا در این بازی با پرسپولیس است و امیدوارم این بازی را به خوبی پشت سر بگذاریم تا در هفته پایانی در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی بگیریم.

اسدی درباره اینکه بین سرخابی‌ها کدام تیم قهرمان می‌شود، اضافه کرد: پرسپولیس از نظر کار تیمی و فنی خیلی بهتر از استقلال بازی می‌کند. استقلال نیز با کادرفنی خود از جواد نکونام گرفته تا مهدی هاشمی‌نسب به دنبال حاشیه‌سازی هستند. تاکتیک نکونام هوچی‌گری‌ است. استقلال با این مربی و تنش و درگیری به‌دنبال درآوردن بازی است و این تیم هیچ تاکتیکی ندارد. اگر توجه کنید استقلال بیشتر بازی‌های خود را یک بر صفر می‌برد اما پرسپولیس روند خوبی دارد و کار تاکتیکی و هدف خاصی را دنبال می‌کند.

وی در واکنش به صحبت‌های سرمربی استقلال در خصوص صدرنشینی پرسپولیس گفت: تمامی این سروصداها برای بهم زدن تمرکز پرسپولیس است و با حاشیه‌سازی به‌دنبال نتیجه‌گیری هستند. بازیکنان و کادرفنی نباید به این حواشی ورود کنند و با استقلال کاری داشته باشند. پرسپولیس فصل گذشته هم از استقلال و سپاهان چند امتیاز عقب بود اما قهرمان شد. تیم برای قهرمانی به آرامش روانی نیاز دارد و این موضوع مهمی است.

کاپیتان اسبق پرسپولیس در خصوص سالگرد قهرمانی این تیم در دوره نخست لیگ برتر نیز گفت: هنوز هم بعد از ۲۲ سال کسی باور نمی‌کند که پرسپولیس قهرمان آن دوره شد. با توجه به شرایط جدول و صدرنشینی استقلال و همچنین مصدومانی که داشتیم، همه فکر می‌کردند استقلال ملوان را شکست می‌دهد و قهرمان می‌شود اما خدا به ما کمک کرد تا یکی از دراماتیک‌ترین قهرمانی‌های لیگ را با پرسپولیس به دست بیاوریم و فکر می‌کنم حالا حالاها هیچ تیمی نتواند اینگونه قهرمان لیگ شود.

وی درباره آن بازی برابر فجر شهید سپاسی که هفتم خرداد ۱۳۸۱ برگزار شد، افزود: همه می‌گفتند استقلال قهرمان است. تماشاگر زیادی به بازی نیامده بود. حتی برای ما مدال نیاوردند و جامی که برای این بازی برای پرسپولیس آورده بودند تقلبی بود! در هر صورت خدا کمک کرد و من گل قهرمانی را زدم و تیم قهرمان اولین دوره لیگ برتر شد و علی پروین هم آخرین جامش را با پرسپولیس گرفت.

اسدی درباره آن بازی خاطره‌انگیز ادامه داد: من و داود فنایی به همراه سهراب انتظاری مدت‌ها بود مصدوم بودیم و همین مصدومیت زیاد بازیکنان در این فصل ما را اذیت کرد. من ۱۵ روز قبل از بازی در ورزشگاه کارگران تمرین می‌کردم که دکتر ثابتی‌فر، پزشک فقید تیم رو به من گفت «ابراهیم زانویت می‌لنگد». بعد که سراغ فیزیوتراپ تیم رفتم و شروع به دویدن کردم گفت که «برای بازی مشکلی نداری». در آن بازی اصلا قرار بود اسماعیل حلالی بازی کند. پروین، بهروز کماسی را صدا کرد و گفت به حلالی بگو گرم کند و به زمین برود. اسماعیل گفت مچ پای من درد می‌کند و به جای او من به زمین رفتم.

کاپیتان اسبق پرسپولیس افزود: وقتی روی نیمکت بودم به فنایی گفتم به دلم افتاده که گل می‌زنم. داوود در پاسخ گفت که «خیالاتی شدی، گل هم بزنی استقلال ملوان را نبرد، مساوی می‌کند و قهرمان می‌شود». به انتظاری هم گفتم و او گفت «به کمک حضرت زهرا (س) گل میزنی و قهرمانی می‌شویم». حمید استیلی هم گفت «اگر گل نخوریم، می‌زنیم». علی آقا(پروین) من را به زمین فرستاد و گفت «برو وسط بازی کن که فقط گل نخوریم». او در هر شرایط از باخت متنفر بود. کرنر که شد به حامد کاویانپور گفتم توپ را به تیر یک بفرست. حامد همین کار را کرد و توپ به من رسید و با اولین ضربه در این بازی گل زدم.

وی اظهار داشت: یکی از دوستان همیشه به شوخی به من می‌گوید که «فکر می‌کنم توپ به سرت خورد و گل شد و تو اصلا کاری نکردی(با خنده)»! ما از نتیجه بازی استقلال خبر نداشتیم و فقط می‌خواستیم بازی را ببریم. بعد که صدای شادی هواداران روی سکوها آمد، یکی از بچه‌ها با موبایل با انزلی تماس گرفت و گفت استقلال گل‌خورده و در نهایت ما قهرمان شدیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)