تمام ستاره های اسپالتی به دبی آمده اند/سایت رسمی زنیت: مصاف اروپا و آسیا


مرجع خبری پرسپولیس : پرسپولیس تا ساعاتی دیگر به مصاف زنیت سن پترزبورگ ، قهرمان روسیه خواهد رفت تا به یکی از دیدارهای فینال و یا رده بندی تورنومنت شش جانبه دبی راه یابد.

 

پرسپوليس تا كنون تجربه بازي با يك تيم مقتدر روس را نداشته و حتما مصاف با قهرمان يوفاي 2008 جذابيت‌هاي خاص خود را خواهد داشت تا گوش و چشم هواداران تيم سرخپوش تهراني امشب ساعت 19 به سمت دبی باشد.

زنيت قدرت جدیده فوتبال روسيه بعد از ديناموكيف قدرتمند دهه گذشته و شاختار غول‌كش سال‌هاي اخير، آنقدر در فوتبال اروپا مطرح شده كه به راحتي مي‌توان اين تيم را قدرت اول فوتبال در بلوك شرق ناميد. آنها بعد از قهرماني ليگ روسيه در سال 2007 با ديك ادووكات هلندي جام يوفاي سال 2008 را هم فتح كردند و در فصل گذشته ليگ كشورشان نيز به مقام قهرماني دست يافتند.

 

حمايت شركت نفتي گازپروم به عنوان اسپانسر اصلي از اين باشگاه، زنيت را تبديل به باشگاهي ثروتمند كرده كه دست روي هر بازيكن و مربي مي‌گذارد آن را به دست مي‌آورد. حتي بعد از رفتن ادووكات نامدار و آندري آرشاوين هم، زنيت تيم كوچكي نشد.

 

 

آبي و سفيدها بعد از از دست دادن ادووكات، لوچانو اسپالتي سرمربي موفق آ. اس. رم را به خدمت گرفتند و به غير از ستاره‌هاي ملي‌پوش روس، بازيكنان برجسته‌اي از كشورهاي حتي بلوك غرب جذب كردند. به غير از الكساندر آنيوكوف كاپيتان اول و وياچسلاو مالافيف، الكساندر كرژاكوف، رومان شيركوف، سرگي سماك، ولاديمير بيستروف و كنستانتين زيديانف از جمله ملي‌پوشان روس و ستاره‌هاي ملي اين تيم قدرتمند هستند.

 

سه ملي‌پوش پرتغالي يعني دني، برونو آلوس و فرناندو هيرا هم در جمع آبي و سفيدهاي سن پترزبورگ حضور دارند كه البته نفر آخر ديگر جايي در بين ياران كريس رونالدو ندارد. نيكلاس لومبرتس (بلژيك)، توماس هوبوچان (چك)، الساندرو روسينا (ايتاليا)، الكساندر لوكوويچ و دانكو لازوويچ (صربستان)، سرگي كوملينكو و يوري ژورنوف (بلاروس) و زامولكس هوشتي (مجارستان) هم از جمله لژيونرهاي مطرح زنيت هستند كه غالبا در تيم ملي كشورشان حضور دارند.

***

 

زنيت با لوچانو اسپالتي مدعي اول قهرماني تورنمنت شش جانبه امارات است. آنها بعد از تساوي بدون گل مقابل كيليا سوتوف، آاك آتن را 3- صفر بردند و اندرلشت بلژيك را يك-3 شكست دادند. شنبه شب و در اولين بازي تورنمنت امارات هم 3- صفر اسپارتاپراگ را شكست دادند. زنيت در يوروليگ و مرحله حذفي اين رقابت‌ها هم حاضر است و پس از پايان تورنمنت امارات بايد رودرروي يانگ بويز سوييس قرار بگيرد. زنيت سن پترزبورگ با يك تساوي مقابل پرسپوليس سرگروه خواهد شد و به فينال اين تورنمنت راه مي‌يابد.

 

20 سال پيش پرسپوليس در يك تجربه جالب به تيم ب شوروي سابق 2- يك باخت و اين بازي تنها رويارويي سرخپوشان مقابل روس‌ها بوده اما قطعا مصاف با زنيت سن پترزبورگ تجربه‌اي ويژه و متفاوت براي شاگردان دايي خواهد بود، به خصوص بعد از شكست اسپارتاپراگ توسط هر دو تيم و دل بستن به حضور در فينال تورنمنت Match World دبي و كسب جايزه چند ده‌هزار دلاري‌اش.

لوچانو اسپالتي ايتاليايي كه سه دستيار هموطنش را به زنيت آورده و دو مربي روس هم در كادر فني زنيت دارد در كنفرانس پيش از تورنمنت شركت نكرد و يكي از دستياران روسش را به سالن فرستاد اما امشب او بايد با علي دايي رو در رو شود. آيا تيم دايي مي‌تواند از پس زنيت پرستاره و مربي نامدارش بربيايد؟

 

 

زنيت با تمام ستاره‌هايش به دبي آمده

زنيت  در ديدار با اسپارتاپراگ از ستاره‌هاي خود در دبي رونمايي كرد و البته با اقتدار نماينده چك را شكست داد. در اين ديدار لوچانو اسپالتي تيم خود را با تركيب مالافيف، آنيوكوف، لومبارتس، هوبوچان، آلوس، دني، دنيسوف، يونوف، روسينا، شيركوف و كرژاكوف به زمين فرستاد و در طول بازي 8 تغيير در تركيب اوليه ايجاد كرد.

 

بورودين، لوكوويچ، سماك، بيستروف، زيريانوف، فيزولين، هوشتي و لازوويچ كه تقريبا همگي بازيكنان سرشناسي هستند هم به عنوان بازيكن جانشين در اين مسابقه حاضر شدند. برونو آلوس مدافع سابق پورتو و تيم ملي پرتغال، يونوف و كرژاكوف سه گل زنيت را در اين ديدار به ثمر رساندند.

از بين ستاره‌هاي مطرح زنيت شايد فقط دني و فرناندو هيراي پرتغالي و زيريانوف روس بازي نكردند و شايد مقابل پرسپوليس به ميدان بروند. به اين ترتيب به نظر مي‌رسد زنيت با تمام ستاره‌هايش به دبي آمده و قبل از بازي حساس در ليگ اروپا دنبال محكي جدي است.

 

***

سایت اینترنتی باشگاه زنیت که پوشش گسترده ای نسبت به مسابقه این تیم برابر پرسپولیس داده است، از مسابقه این دو تیم به عنوان مصاف اروپا و آسیا نام برده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)