مرجع خبری پرسپولیس : رئيس‌جمهور آفريقاي جنوبي به استناد آمار و ارقام پيروز واقعي جام نوزدهم است.

 

به نقل از ماهنامه 4-4-2، ژاكوب زوما رئيس‌جمهور آفريقاي جنوبي در حالي كه بزرگترين جشنواره فرهنگي ورزشي جهان را در كشور خود به نيمه راه رسانده، به استناد آمار و ارقام و اسناد موجود پيروز واقعي اين ميدان بزرگ است.

پس از پيروزي آفريقاي جنوبي با نتيجه 2 بر يك برابر فرانسه تيم ميزبان به رغم شايستگي‌هاي اثبات شده حذف شد و از اين گروه دو تيم از آمريكاي جنوبي و لاتين (مكزيك و اروگوئه ) به مرحله حذفي صعود كردند.
پس از اين حذف روزنامه تايمز چاپ لندن نوشت: چه خروج بزرگي!

از اين قبيل تيترهاي احساسي در ساير روزنامه‌هاي معتبر اروپايي ديده مي‌شد و همه آنها حول محور روحيه‌دادن به آفريقا و تشكر از ايستادگي اين تيم مي‌چرخيد.
بسياري از كارشناسان زبده فيفا بازي خوب آفريقاي جنوبي را مورد ستايش قرار دادند اما در اين ميان برنده واقعي جام جهاني رئيس‌جمهور مردمي آفريقاي جنوبي بود كه هنوز به پايان راه جام جهاني نرسيده كلكسيوني از بزرگترين موفقيت‌ها را براي كشورش به ارمغان آورده است. از آن جمله مي‌توان به بعد فرهنگي اين رقابت بزرگ اشاره كرد.

اكنون شايد در دورافتاده‌ترين روستاي چين نيز مردم، آفريقاي جنوبي را مي‌شناسند. پرچم اين كشور را بارها ديده‌اند و تاحدودي با فرهنگ اين كشور آشنا شده‌اند. جاده‌هاي زيادي ساخته و يا ترميم شد. ورزشگاه‌هاي مدرني احداث شد. فروشگاه‌هاي بين‌المللي براي فروش بيشتر در اين كشور شعبه زدند.

شبكه جهاني ماهواره‌اي گوگل وارد مسير افقي در عكسبرداري خياباني در كوچه‌پس كوچه‌هاي آفريقاي جنوبي شد و خاك آفريقاي جنوبي اتصال خود به كره زمين را احساس كرد. احساسي كه شايد به بسياري از كشورهاي خاورميانه يا شرق دور هنوز دست نداده است.
مردم آفريقاي جنوبي بايد به خاطر سودسرشار بدست آمده از اين ميزباني بزرگ از رئيس‌جمهورشان متشكر باشند اگر چه همچنان سايه فقر بر سر اين كشور سنگيني مي‌كند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)